Anonym bruker Skrevet 17. september 2018 #1 Skrevet 17. september 2018 Jeg trenger hjelp av noen som har erfaringer... For en 3-4 måneder siden begynte mannen min på antidepressiva. I starten ble han enda mer urolig og «angstfylt», men etter et par måneder ble han mer seg selv igjen. Jeg har riktignok sett en helt ny side ved ham som skremmer livskiten ut av meg. Ved et par anledninger har han flydd opp i drittsinne mot meg, for ingen som helst åpenbar grunn. Den ene gangen var han så sint at jeg rett og slett ble redd, tanken på å ringe politiet slo meg faktisk. Jeg har ALDRI vært redd den mannen før. Begge gangene han ble sint hadde han drikki, men ikke mye. Det jeg nesten synes er verst er at han viser NULL anger i etterkant. Tvert imot er han sur og grinete mot meg. Som om JEG har gjort noe galt. Hvis han har vært urimelig mot meg tidligere (vi har vært sammen i 15 år så noen episoder er det jo blitt), har han skammet seg og bedt pent om unnskyldning. Nå synes jeg nesten at jeg merker hat fra ham... Kan det være antidepressivaen som får frem disse sidene ved ham, eller har han bare forandra seg? Jeg leser at flere mener man ikke bør blande antidepressiva og alkohol, men om det var alkoholen som gjorde han så sint så hadde ham vel innsett feilene sine når alkoholen var ute av kroppen? Er det noen som har vært borti noe lignende hos seg selv eller andre? Hva i alle dager gjør jeg??? Anonymkode: 5d3e9...48d
Anonym bruker Skrevet 17. september 2018 #2 Skrevet 17. september 2018 Har du snakket med han om dette? Er han i så fall enig i det du ser? Man skal ikke bare få antidepressiva og ikke annen oppfølging, går han i terapi? Jeg ville presset på for at han fikk terapi, og så ta det opp der. Er mulig at han har mye sinne i seg, og trenger å jobbe med det. Piller løser ingenting, det må tas tak i det som gjør han deprimert. Anonymkode: 06e05...bc7
Anonym bruker Skrevet 17. september 2018 #3 Skrevet 17. september 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Har du snakket med han om dette? Er han i så fall enig i det du ser? Man skal ikke bare få antidepressiva og ikke annen oppfølging, går han i terapi? Jeg ville presset på for at han fikk terapi, og så ta det opp der. Er mulig at han har mye sinne i seg, og trenger å jobbe med det. Piller løser ingenting, det må tas tak i det som gjør han deprimert. Anonymkode: 06e05...bc7 Det har faktisk kommet dithen at jeg ikke tør å ta det opp med ham. Frykter og forventer at han skal bli sint eller sur. På meg virker det som om pillene har hjulpet på depresjonen men forandret ham på andre måter. Men er aggresjon en mulig bivirkning av antidepressiva...? Han går ikke i terapi nei. Anonymkode: 5d3e9...48d
Anonym bruker Skrevet 17. september 2018 #4 Skrevet 17. september 2018 Min ex er også slik. Han er anderledes mot meg og barna enn andre. Det er som å skru på en bryter når det bare er oss og det er andre med oss. Ungene merker det også, så de nekter å være alene med han nå selv om de er tennåringer og han vistnok skal være frisk som han sier. For å si det slik så er jeg veldig glad jeg ikke er sammen med han. Mulig det var feil av meg å gå når han var på sitt sykeste, men når begeret mitt var fylt var det kun meg og ungene jeg tenkte på. Han fikk søke seg hjelp selv eller få hjelp av familie og venner. Broren hans har skjønt på ungene hvordan han er mot de, sett litt men ikke nok til at han skjermer de helt. Jeg skjønner det er vanskelig når det er familie, men visse ting bør ikke unger oppleve. Anonymkode: 99043...a02
Anonym bruker Skrevet 17. september 2018 #5 Skrevet 17. september 2018 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det har faktisk kommet dithen at jeg ikke tør å ta det opp med ham. Frykter og forventer at han skal bli sint eller sur. På meg virker det som om pillene har hjulpet på depresjonen men forandret ham på andre måter. Men er aggresjon en mulig bivirkning av antidepressiva...? Han går ikke i terapi nei. Anonymkode: 5d3e9...48d Det er ikke en reaksjon på alkohol sammen med pillene da? Anonymkode: ae794...ce6
Anonym bruker Skrevet 17. september 2018 #6 Skrevet 17. september 2018 38 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke en reaksjon på alkohol sammen med pillene da? Anonymkode: ae794...ce6 Tanken har slått meg. De gangene han har «klikka» har han drikki noen øl. Jeg har sneket meg til å lese pakningsvedlegget på pillene hans, men det står ikke noe om alkohol der. Anonymkode: 5d3e9...48d
Anonym bruker Skrevet 17. september 2018 #7 Skrevet 17. september 2018 Man skal IKKE blande antidepressiva og alkohol. Utover det syns jeg det er litt rart, og egentlig ikke et godt tegn, at han ikke viser anger. Anonymkode: 1e291...31f
Anonym bruker Skrevet 17. september 2018 #8 Skrevet 17. september 2018 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Man skal IKKE blande antidepressiva og alkohol. Utover det syns jeg det er litt rart, og egentlig ikke et godt tegn, at han ikke viser anger. Anonymkode: 1e291...31f Det tenker jeg også. Sinnet kan kanskje forklares med blandinga av pillene og alkohol, men manglende anger har liksom ingen forklaring. Anonymkode: 5d3e9...48d
Anonym bruker Skrevet 17. september 2018 #9 Skrevet 17. september 2018 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tanken har slått meg. De gangene han har «klikka» har han drikki noen øl. Jeg har sneket meg til å lese pakningsvedlegget på pillene hans, men det står ikke noe om alkohol der. Anonymkode: 5d3e9...48d Jeg har såvidt prøvd antidepressiva, og da fikk jeg beskjed av legen om å ikke drikke alkohol Anonymkode: ae794...ce6
Anonym bruker Skrevet 17. september 2018 #10 Skrevet 17. september 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har såvidt prøvd antidepressiva, og da fikk jeg beskjed av legen om å ikke drikke alkohol Anonymkode: ae794...ce6 Sa legen noe om hvorfor? Anonymkode: 5d3e9...48d
Anonym bruker Skrevet 17. september 2018 #11 Skrevet 17. september 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Sa legen noe om hvorfor? Anonymkode: 5d3e9...48d Det gjorde hun nok, men jeg husker ikke helt, for jeg drikker ikke alkohol uansett så det var ikke noe jeg festet meg ved Anonymkode: ae794...ce6
Anonym bruker Skrevet 18. september 2018 #12 Skrevet 18. september 2018 Ved depresjon vendes ubearbeidet sinne og sorg innover mot selvet. Dette sinnet kommer til overflaten igjen når depresjonen letter, og dette er sunt og naturlig. Alkohol gir mindre impulskontroll, og kombinert med nyoppdaget langtidslagret sinne som ikke er bearbeidet enda er nok ikke dette så god kombo. Anonymkode: 7a714...7f9
Anonym bruker Skrevet 18. september 2018 #13 Skrevet 18. september 2018 Det er garantert en reaksjon av kombinasjonen pillene og alkohol. Jeg opplevde selv å miste kontrollen over sinnet et par ganger da jeg gikk på antidepressiva og drakk alkohol. Du må snakke med han når han er edru, rolig og mer mottakelig. Anonymkode: a54c5...3cd
Anonym bruker Skrevet 18. september 2018 #14 Skrevet 18. september 2018 Tusen takk for innspill alle sammen. Det er nesten litt godt å høre at det trolig er alkoholen som gjør det. Jeg skal forsøke å prate med ham en gang han er i ekstra godt humør. Anonymkode: 5d3e9...48d
Anonym bruker Skrevet 18. september 2018 #15 Skrevet 18. september 2018 Hvorfor går han ikke i terapi? Synes det er alt for lett i dag, og bare skrive ut piller, men hjelpe personen med problemet, nei det skal vi ikke. Glad for at min lege sendte meg til psykolog, da jeg var alvorlig deprimert. Ingen tilbud om tabletter. Anonymkode: 4bdd4...4ea
Anonym bruker Skrevet 18. september 2018 #16 Skrevet 18. september 2018 Å bli mer aggressiv er en kjent bivirkning for noen. Følelsesløshet også. Når jeg gikk på det ble jeg ganske følelsesløs, ble uoppmerksom og mista tidsperspektiv fullstendig. Jeg hadde vært en måned borte fra skolen når de ringte å spurte hvor jeg var. Etter at jeg ble «vant» til pillene ble jeg mer aggressiv. Mista også hukommelsen helt når jeg drakk en gang mens jeg gikk på de pillene. Drakk 2-3 øl så var jeg bortevekk. Gikk på zoloft Anonymkode: 08a5c...f36
Anonym bruker Skrevet 18. september 2018 #17 Skrevet 18. september 2018 Antidepressiva virker på hjernen, så det er nok fult mulig at det er pillene, spesielt når en da kombinerer med alkohol, som også virker inn på hjernen. Men ville tatt det opp med han, slik at han selv er klar over det. Kanskje han bør unngå alkohol mens han er under behandling. Hva sier legen? Kan det være mulig å bytte preparat? Anonymkode: 33051...dfd
Anonym bruker Skrevet 18. september 2018 #18 Skrevet 18. september 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Tusen takk for innspill alle sammen. Det er nesten litt godt å høre at det trolig er alkoholen som gjør det. Jeg skal forsøke å prate med ham en gang han er i ekstra godt humør. Anonymkode: 5d3e9...48d Men null anger i etterkant kommer vel neppe av alkoholen? Kanskje han ikke respnderer så bra på medisinene, kanskje han burde prøvd en annen type? Anonymkode: ae794...ce6
Anonym bruker Skrevet 18. september 2018 #19 Skrevet 18. september 2018 Jegtar antidepressiva for migrene og det hender at jeg tar meg en cider og det går fint nå, men i begynnelsen så sovna jeg av det og sov nesten hele dagen etter. Jeg er aldri "på fylla". Skjer det igjen så be han slutte å drikke alkohol eller be han ta en tur til legen så legen kan si det. Anonymkode: be096...832
Anonym bruker Skrevet 18. september 2018 #20 Skrevet 18. september 2018 Etter å ha lest svarene deres blir jeg mer og mer sikker på at det er pillene, i kombinasjon med alkohol, som gjør ham sånn. Han har ALDRI vært aggressiv mot meg før. Sur og grinete, men aldri så sint at jeg har blitt redd. At han ikke har angret i etterkant kan jo skyldes denne «følelsesløsheten» noen av dere nevner. Jeg har gikk beskjed om at jeg og barna tar inn på hotell idet han så mye som åpner en ølboks. Har også sagt at jeg vil han skal gå til legen igjen, og at jeg gjerne vil være med for å fortelle hvordan jeg opplever ham. Det har han ikke svart meg på enda... Anonymkode: 5d3e9...48d
Anonym bruker Skrevet 18. september 2018 #21 Skrevet 18. september 2018 Ja, har blitt helt sløv og likeglad av AD. Egentlig ganske deilig, men får ikke gjort noe som helst da, går bare rundt og surrer uten mål og mening. Anonymkode: 7a0a6...171
Anonym bruker Skrevet 18. september 2018 #22 Skrevet 18. september 2018 16 timer siden, Anonym bruker skrev: Det gjorde hun nok, men jeg husker ikke helt, for jeg drikker ikke alkohol uansett så det var ikke noe jeg festet meg ved Anonymkode: ae794...ce6 Det er på grunn av at man kan bli fortere påvirket og kan forårsake hukommelsestap. Ikke så ille at man glemner hvem man er og alt i livet sitt altså, men at man ikke husker noe fra kvelden/dagen. Anonymkode: 08a5c...f36
Anonym bruker Skrevet 18. september 2018 #23 Skrevet 18. september 2018 Kjenner flere som har gått på antidepressiva og drukket alkohol flere ganger uten at de ble noe annerledes, men vet ikke hvilket merke. Anonymkode: 7a714...7f9
Anonym bruker Skrevet 18. september 2018 #24 Skrevet 18. september 2018 Jeg fikk personlighetsendring av antidepressiva. Ble voldelig og aggressiv. Nærmest psykopat. Gikk tilbake til meg selv etter at jeg sluttet. Merket ikke noe til endringene selv mens det pågikk. Anonymkode: 4e803...cfb
Anonym bruker Skrevet 18. september 2018 #25 Skrevet 18. september 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Etter å ha lest svarene deres blir jeg mer og mer sikker på at det er pillene, i kombinasjon med alkohol, som gjør ham sånn. Han har ALDRI vært aggressiv mot meg før. Sur og grinete, men aldri så sint at jeg har blitt redd. At han ikke har angret i etterkant kan jo skyldes denne «følelsesløsheten» noen av dere nevner. Jeg har gikk beskjed om at jeg og barna tar inn på hotell idet han så mye som åpner en ølboks. Har også sagt at jeg vil han skal gå til legen igjen, og at jeg gjerne vil være med for å fortelle hvordan jeg opplever ham. Det har han ikke svart meg på enda... Anonymkode: 5d3e9...48d Det kan være at han er en av de som får kraftige bivirkninger av de. Selv brukte jeg antideppressiva kun 1 uke, da orket jeg ikke mer. Var som en zombie, og kunne knapt stå oppreist på beina. Anonymkode: ae794...ce6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå