Gå til innhold

Slossing i ishockey


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er det greit at folk sloss under ishockeykamper? jeg synes at denne at det sender ut et feil bilde og det er ikke en idrett som jeg ønsker at noen av mine barn deltok i.

Anonymkode: 954ba...536

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slossing? Mener du ikke slåssing? Uansett, jeg er enig med deg. Slåssing under sportsarrangementer er en av grunnene til at jeg hater toksisk maskulinitet.

Anonymkode: 853cd...3be

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Slossing? Mener du ikke slåssing? Uansett, jeg er enig med deg. Slåssing under sportsarrangementer er en av grunnene til at jeg hater toksisk maskulinitet.

Anonymkode: 853cd...3be

My bad.. Men ja jeg mente slåssing. Jeg synes at slåssing i idrett er feil og jeg er også i at det du sier toksisk maskulinitet, og det sender ut et feil bilde. Men det som jeg reagerer er at slåssing i idretter som ishockey er også tillatt på i barneidretten og helt ned i 6-7 års alderen så lærer barna seg og slåss i ishockey.

Anonymkode: 954ba...536

Skrevet

Det er en kontaktidrett der det er lov å komme borti hverandre og å takle hverandre. Ungene lærer at berøring ikke er farlig. Det er en god ting.

Selv har jeg barn som driver med kampsport. Det er helt supert. De blir ikke agresive eller farlige selv om de lærer å "sloss" på trening.

Anonymkode: 8900c...f7a

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

My bad.. Men ja jeg mente slåssing. Jeg synes at slåssing i idrett er feil og jeg er også i at det du sier toksisk maskulinitet, og det sender ut et feil bilde. Men det som jeg reagerer er at slåssing i idretter som ishockey er også tillatt på i barneidretten og helt ned i 6-7 års alderen så lærer barna seg og slåss i ishockey.

Anonymkode: 954ba...536

Det du skriver er jo helt feil!!!! Slåssing er IKKE tillatt i norsk ishockey! Det blir slått meget hardt nedpå. Du kan lese deg opp selv.

Ishockey er faktisk en av de beste og tryggeste idrettene barn kan drive med. Det er mye mindre skader enn i feks. håndball og fotball.

Hilsen en som VET hva hun snakker om. 

Anonymkode: bcfc9...091

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det du skriver er jo helt feil!!!! Slåssing er IKKE tillatt i norsk ishockey! Det blir slått meget hardt nedpå. Du kan lese deg opp selv.

Ishockey er faktisk en av de beste og tryggeste idrettene barn kan drive med. Det er mye mindre skader enn i feks. håndball og fotball.

Hilsen en som VET hva hun snakker om. 

Anonymkode: bcfc9...091

Jeg kjenner ikke så godt til norsk ishockey, men hvis det er sant at slåssing ikke er tillatt i norsk ishockey så roper jeg hurra! Fetteren min i Sverige har vært aktiv med ishockey stort sett hele livet, først som spiller og nå som trener i barne ishockey, og jeg husker tilbake når vi var på besøk i Sverige og så kamper så hendte det ofte at ishockey spillerne begynte og slåss med hverandre allerede under kamp allerede i 10-12 års alderen, og i følge ham så blir barna som spiller ishockey trent i hvilken teknikk de skal bruke under slåssing allerede i 7-8 års alderen. 

Anonymkode: 954ba...536

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kjenner ikke så godt til norsk ishockey, men hvis det er sant at slåssing ikke er tillatt i norsk ishockey så roper jeg hurra! Fetteren min i Sverige har vært aktiv med ishockey stort sett hele livet, først som spiller og nå som trener i barne ishockey, og jeg husker tilbake når vi var på besøk i Sverige og så kamper så hendte det ofte at ishockey spillerne begynte og slåss med hverandre allerede under kamp allerede i 10-12 års alderen, og i følge ham så blir barna som spiller ishockey trent i hvilken teknikk de skal bruke under slåssing allerede i 7-8 års alderen. 

Anonymkode: 954ba...536

Taklinger er ikke det samme som slåssing.

Anonymkode: 8900c...f7a

Skrevet
47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Taklinger er ikke det samme som slåssing.

Anonymkode: 8900c...f7a

Jeg ikke kalle knyttneveslag for taklinger.

Anonymkode: 954ba...536

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kjenner ikke så godt til norsk ishockey, men hvis det er sant at slåssing ikke er tillatt i norsk ishockey så roper jeg hurra! Fetteren min i Sverige har vært aktiv med ishockey stort sett hele livet, først som spiller og nå som trener i barne ishockey, og jeg husker tilbake når vi var på besøk i Sverige og så kamper så hendte det ofte at ishockey spillerne begynte og slåss med hverandre allerede under kamp allerede i 10-12 års alderen, og i følge ham så blir barna som spiller ishockey trent i hvilken teknikk de skal bruke under slåssing allerede i 7-8 års alderen. 

Anonymkode: 954ba...536

Hva i all verden!? Nå kan jeg ikke så mye om ishockey, men slåssing skal vel neppe være en akseptert del av spillet? Oppfordres de til å slåss? Det er jo i så fall helt på trynet!

Anonymkode: 194de...a95

Skrevet
35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ikke kalle knyttneveslag for taklinger.

Anonymkode: 954ba...536

Men så er jo ikke det lov heller.

Anonymkode: 8900c...f7a

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva i all verden!? Nå kan jeg ikke så mye om ishockey, men slåssing skal vel neppe være en akseptert del av spillet? Oppfordres de til å slåss? Det er jo i så fall helt på trynet!

Anonymkode: 194de...a95

Ja, de læres tidlig av hvordan de skal bevege kroppen på isen under slåssing i ishockey. Men de læres riktig nok ikke hvordan de skal slåss med never. Jeg synes også dette er helt idiotisk, men ifølge ham fetteren min i Sverige "så er slåssingen en del av hockey".  Det jeg reagerer mest er at de trener og tillater slåssing i barneidretten.

 

 

Anonymkode: 954ba...536

Skrevet

Jeg  synes Unger  som spiller hockey er  rett og slett drittunger. De har en holdning til andre barn og voksne  som er lite hyggelig. 

 

Anonymkode: 23143...345

Skrevet
På 17.9.2018 den 19.13, Anonym bruker skrev:

Jeg  synes Unger  som spiller hockey er  rett og slett drittunger. De har en holdning til andre barn og voksne  som er lite hyggelig. 

 

Anonymkode: 23143...345

Vet ikke om alle unger som spiller ishockey er "drittunger" eller at de har en dårligere holdning enn andre barn, men jeg synes det er rart at de tillater slåssing i ishockey og spesielt barn skal ikke slåss i idretten.

Anonymkode: 954ba...536

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...