Anonym bruker Skrevet 16. september 2018 #1 Skrevet 16. september 2018 Hei! Hvilke bakovervendte barnestoler har dere til barna, dere som har barn over fire år og fortsatt bakovervendt? Anonymkode: 9d9e1...195
Anonym bruker Skrevet 16. september 2018 #2 Skrevet 16. september 2018 synes det er helt sprøtt... Anonymkode: a299a...ccd
Anonym bruker Skrevet 16. september 2018 #3 Skrevet 16. september 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: synes det er helt sprøtt... Anonymkode: a299a...ccd Hvorfor det? Det er jo sikrere enn å sitte forovervendt. Anonymkode: 9d9e1...195
Anonym bruker Skrevet 16. september 2018 #4 Skrevet 16. september 2018 1 minute ago, Anonym bruker said: Hvorfor det? Det er jo sikrere enn å sitte forovervendt. Anonymkode: 9d9e1...195 mulig,men unødvendig når barnet er over 15 mnd Anonymkode: a299a...ccd
Anonym bruker Skrevet 16. september 2018 #5 Skrevet 16. september 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: mulig,men unødvendig når barnet er over 15 mnd Anonymkode: a299a...ccd Om du skal tulle, så gjør det hvertfall litt mer troverdig. Anonymkode: 9d9e1...195
Anonym bruker Skrevet 16. september 2018 #6 Skrevet 16. september 2018 1 minute ago, Anonym bruker said: Om du skal tulle, så gjør det hvertfall litt mer troverdig. Anonymkode: 9d9e1...195 er jo en abefalling at de skal sitte bakover til de er 4, helt lovlig og snu barnet når det er 15 mnd, alle mine var det og lever alle sammen de er 5,7 og 10 idag Anonymkode: a299a...ccd
Anonym bruker Skrevet 16. september 2018 #7 Skrevet 16. september 2018 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: er jo en abefalling at de skal sitte bakover til de er 4, helt lovlig og snu barnet når det er 15 mnd, alle mine var det og lever alle sammen de er 5,7 og 10 idag Anonymkode: a299a...ccd Ja, men å si at det er unødvendig er jo helt feil. Dine barn kunne sittet løse i bilen uten verken bilstol eller belte. Du kunne lagt dem på hattehylla og kalle beltene unødvendige og hysteriske fordi det gikk jo fint med dine barn i så mange år. Kall meg gæren, men jeg velger å sikre mine, så får du gamble med dine barns liv om du vil det. Håper for barnas skyld at dere aldri kræsjer, men du kunne tydeligvis trengt en skikkelig kollisjon for å se viktigheten av å sikre lengre enn 15 måneder. Anonymkode: 9d9e1...195
Anonym bruker Skrevet 16. september 2018 #8 Skrevet 16. september 2018 31 minutter siden, Anonym bruker skrev: er jo en abefalling at de skal sitte bakover til de er 4, helt lovlig og snu barnet når det er 15 mnd, alle mine var det og lever alle sammen de er 5,7 og 10 idag Anonymkode: a299a...ccd Sånne argument bare lyser det lavmål av og sier bare litt om hvilket nivå du er på som forelder Dere var vel ikke i kollisjon heller da tenker jeg? Anonymkode: b0dd1...df3
Anonym bruker Skrevet 16. september 2018 #9 Skrevet 16. september 2018 Klippan century, Axkid minikid og Britax Maxway plus er de stolene du kan ha barnet lengst bakovervendt i. Anonymkode: b0dd1...df3
Anonym bruker Skrevet 16. september 2018 #10 Skrevet 16. september 2018 Besafe izi plus her Anonymkode: 9c685...3ce
Anonym bruker Skrevet 16. september 2018 #11 Skrevet 16. september 2018 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Klippan century, Axkid minikid og Britax Maxway plus er de stolene du kan ha barnet lengst bakovervendt i. Anonymkode: b0dd1...df3 Disse! Ut av de tre, er det kun Klippan jeg ikke har prøvd. Gutten min sitter godt i både minikid og maxway, men føler han sitter best i minikid. Sidene ved beina er lavere, så han får beina i lotusstilling og har generelt mer rom for ulike benstillinger. Begge seter er enkle å feste i bil, maxway er noe lettere i vekt, så det er favoritten å ha med på ferier som involverer fly og leiebil/taxi. Min er nå 5 år og foretrekker selv å sitte bakovervendt. Vi har beltestol også, men han sier at minikiden er best å sitte i. Han er ca 113 cm og 17-18 kg. Anonymkode: 1c09f...39d
Anonym bruker Skrevet 16. september 2018 #12 Skrevet 16. september 2018 Britax Hi-Way II og Multi-tech. Men det er noen år siden nå, det har kommet nyere stoler. Anonymkode: 43728...58a
Anonym bruker Skrevet 16. september 2018 #13 Skrevet 16. september 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: er jo en abefalling at de skal sitte bakover til de er 4, helt lovlig og snu barnet når det er 15 mnd, alle mine var det og lever alle sammen de er 5,7 og 10 idag Anonymkode: a299a...ccd Hvor mange ulykker har du vært i da? Du vet at det er ved bilulykker de kan skade seg og ikke enhver biltur?? Anonymkode: c0399...496
Anonym bruker Skrevet 16. september 2018 #14 Skrevet 16. september 2018 Seksåringen (ble seks i juni) har akkurat vokst ut av Britax Maxway Plus. Han er helt gjennomsnittlig i str. Anonymkode: 964a2...1db
Anonym bruker Skrevet 16. september 2018 #15 Skrevet 16. september 2018 6 timer siden, Anonym bruker skrev: er jo en abefalling at de skal sitte bakover til de er 4, helt lovlig og snu barnet når det er 15 mnd, alle mine var det og lever alle sammen de er 5,7 og 10 idag Anonymkode: a299a...ccd Anse deg selv som heldig over å ikke ha fått barna dine drept med sånne holdninger. Får håpe barna dine har vokst til å bli mer oppegående og ha bedre foreldreevner enn deg. «Jeg gjorde det og mine barn lever nå» ja, men tenk hvor mange barn ikke lever på grunn av det. Selv om det gikk bra med dine barn, så er det ikke gitt at det går bra med andres barn. For alt i verden, vær så fornuftig og aldri gi råd til andre uvitende førstegangsforeldre ang bilsikring på små barn for detta har du ikke peiling på gitt. En 15 måneder baby dør momentant av å sitte forovervendt, om den er «heldig» slipper den unna med varige mèn. Tenk på det du. Anonymkode: 1d865...17c
Anonym bruker Skrevet 17. september 2018 #16 Skrevet 17. september 2018 Takk for svar. Skal sjekke ut de setene dere nevner Hi Anonymkode: 9d9e1...195
Toneelise Skrevet 17. september 2018 #17 Skrevet 17. september 2018 På 16.9.2018 den 15.00, Anonym bruker skrev: Hei! Hvilke bakovervendte barnestoler har dere til barna, dere som har barn over fire år og fortsatt bakovervendt? Anonymkode: 9d9e1...195 Når de er så store er det unødvendig å sitte bakovervendt.( jeg ville aldri snudd ett 15 mnd gammelt barn) så fremst du ikke har ett ekstremt prematurt barn som er veldig lite for alderen. Det er faktisk sikrere med en beltestol når de er så store.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2018 #18 Skrevet 17. september 2018 25 minutter siden, Toneelise skrev: Når de er så store er det unødvendig å sitte bakovervendt.( jeg ville aldri snudd ett 15 mnd gammelt barn) så fremst du ikke har ett ekstremt prematurt barn som er veldig lite for alderen. Det er faktisk sikrere med en beltestol når de er så store. Hvor har du det fra, at det er sikrere med beltestol til en 4/5/6 åring? Opplys meg gjerne, for jeg har lest det stikk motsatte! (Så fremst man har stoler som er godkjent for så store barn selvsagt). Anonymkode: 9d9e1...195
Anonym bruker Skrevet 17. september 2018 #19 Skrevet 17. september 2018 56 minutter siden, Toneelise skrev: Når de er så store er det unødvendig å sitte bakovervendt.( jeg ville aldri snudd ett 15 mnd gammelt barn) så fremst du ikke har ett ekstremt prematurt barn som er veldig lite for alderen. Det er faktisk sikrere med en beltestol når de er så store. Det vil aldri være unødvendig å sitte bakovervendt, samme hvilken alder. Men naturlig nok vil barnas størrelse etterhvert begrense muligheten til å sitte bakovervendt. Det finnes flere stoler på markedet som kan brukes til 125 cm og 25 kg og det vil alltid være det sikreste å sitte bakovervendt til største bakovervendte stol er utvokst. Tror du blander med at beltestol er tryggere enn framovervendt med internsele. Da er beltestol bedre for barn over 4 år/15 kg. Anonymkode: b0dd1...df3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå