Anonym bruker Skrevet 16. september 2018 #1 Skrevet 16. september 2018 Jeg har nå etter flere år på aap søkt om uføretrygd. Er det noen her som vet om en da går opp eller ned i inntekt? Jeg er alene med 2 barn, men har en kjæreste som jeg med tiden kommer til og flytte sammen med. Anonymkode: b539d...f0d
Anonym bruker Skrevet 16. september 2018 #2 Skrevet 16. september 2018 Vi merka ikke noe forskjell , kanskje litt opp Anonymkode: bb381...d59
Anonym bruker Skrevet 16. september 2018 #3 Skrevet 16. september 2018 Beregningen er den samme, drøye 60% av gjennomsnittslønnen før du ble syk. Men det kan blir en del mer på uføretrygd likevel, du vil for det første få et ganske mye høyere barnetillegg på uføretrygd. Det er også sånn at når de beregner uføretrygd tar de vekk omsorgsårene om du har tjent mindre de årene (altså årene du fikk barn, om du har hatt lavere inntekt pga permisjon, påvende at barnehageplass o.l.). Jeg fikk derfor ganske mye mer som ufør, de gikk lenger tilbake enn 5 år og fant årene jeg hadde tjent mest, pluss at jeg fikk et ganske høyt barnetillegg. Jeg fikk nesten 10.000 mer i måneden.... (aap var veldig lavt siden jeg fikk barn de siste tre årene før jeg ble syk så grunnlaget for aap ble kunstig lavt) Når du får samboer vil nok trygden endre seg, men er litt usikker på hvordan ting fungerer når du er samboer og ikke gift. Bl.a barnetillegget er behovsprøvd, så er man gift med noen som tjener bra mister man det.. Anonymkode: 3311f...18c
Anonym bruker Skrevet 16. september 2018 #4 Skrevet 16. september 2018 Jeg fikk ca. 15 000 mindre per år da jeg ble uføretrygdet. NB: 80 % ufør, kombinerte AAP og jobb + uføretrygd og jobb, får ikke barnetillegg på uføretrygden. Anonymkode: ef67f...b16
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå