Gå til innhold

Er jeg krevende og hårsår?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble nettopp 30 år, men fikk gave av mannen for lenge siden pga det var noe jeg ønsket meg og trengte der og da. På selve dagen fikk jeg bare en mld med gratulasjon. Jeg hadde ikke forventet enda en gave, men tenkte kanskje han hadde ordnet noe fra barna. I det minste et kort med noen fine ord? Er det for mye forlangt når en har rund dag? Må si jeg ble litt lei meg, men orket ikke at det skulle ødelegge dagen min. Det er nesten sånn hvert år, og hver gang sier jeg at alt jeg ønsker meg er i det minste et kort med noen fine ord etter over 14 år sammen. 

Sånn ellers i hverdagen er han veldig flink med kompliment og oppmerksomhet. 

Hadde dere blitt såret eller ikke brydd dere? 

Anonymkode: 67b24...b03

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er sånn hvert år er du vel neppe overrasket? Hvorfor skulle han plutselig endre seg?

Anonymkode: 807a6...1b4

Skrevet

Du må si fra i forkant. INGEN får sjansen til å glemme min bursdag!😁

Anonymkode: 45b05...49b

Skrevet

Jeg elsker kort! Det er nesten like stas som gavene, og dette har jeg fortalt mannen min. Vi er nygifte og jeg tenker at de neste årene kommer han garantert til å glemme kort da dette ikke er viktig for ham, men om han ikke har fått det med seg innen jeg fyller 35 blir jeg sur. Det er noe med å faktisk høre etter, og et ønske om et kort på bursdagen verken er storforlangende eller særlig utradisjonelt i vårt samfunn. 

Anonymkode: a36fa...117

Skrevet

Jeg tenker du er hårsår. Å runde 30 er virkelig ikke noen big deal. Med drøssevis av unger i familien feirer vi ikke voksnes bursdager.

Anonymkode: 5b86f...ae1

Skrevet

Kan ikke barna ordne ting selv? 

Hvis barna er så små at de ikke klarer ordne ting selv ser jeg ikke hvorfor han skal ordne noe for barna. 

Skjønner du savner å bli gjort litt stas på, det er bare ikke noe han evner å gjøre. 

Du sier han ellers er flink, da synes jeg du er litt hårsår altså. 30 år er virkelig ikke så big deal synes jeg. 

Anonymkode: 122b0...56b

Skrevet

Jeg hadde selv blitt litt såret.

Anonymkode: 545d7...7d9

Skrevet

Her er begges bursdag like viktig og han får høre det hvis det glemmes. 

Anonymkode: 0513d...e00

Skrevet

Ikke hårsår! Han bør vite at dette er viktig for deg! Slapt! Hadde blitt kjempetrist hvis det samme skjedde hos oss! Her blir alle gjort ekstra stas på når de har bursdag, rundt eller ei☺️ 

Samtidig må vi kanskje bli flinkere til å kommunisere tydelig hva vi forventer, slik at det er lettere for partner å innfri! :) 

Anonymkode: 9edf4...aa5

Skrevet

Så kjipt!!! Jeg hadde blitt lei meg! 

Anonymkode: c72a1...010

Skrevet

Hvis det er så viktig for deg, må du gi klar beskjed et par dager før bursdagen din. 

Det virker som du har en mann som er som meg; skjønner ikke at bursdag er en big deal, min egen betyr ikke noe for meg. Han kommer nok ikke til å endre seg, så da må du faktisk være direkte og klar på forventningene dine. 

Hvis hele poenget er at du skal "overraskes", så har du rett og slett blitt sammen med feil menneske.

Anonymkode: e356f...148

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker du er hårsår. Å runde 30 er virkelig ikke noen big deal. Med drøssevis av unger i familien feirer vi ikke voksnes bursdager.

Anonymkode: 5b86f...ae1

For deg er det kanskje ikke noe "big deal" men for meg var det en stor og viktig dag så skjønner HI godt jeg.

Anonymkode: ac8f5...963

Skrevet

Jeg hadde blitt lei meg! Syns absolutt han skulle markert det selv om du har fått selve gaven. Spesielt siden det var rund dag! 

Anonymkode: c5045...e3e

Skrevet

ja du er veldig hårsår og krevende

Anonymkode: 1e580...2cf

Skrevet

Helt likt her faktisk. Og jeg blir også lei meg. Fikk en fin gave, men det er ikke noe jeg bruker. Sa ikke noe på det, men kunne ønske han skrev et kort. Barna er 2 og 4, så de kan ikke ordne noe selv. Selv om jeg ikke sa noe på dagen, så har jeg sagt ifra mange ganger om at jeg ønsker meg kort som han skriver noen ord. Det skjedde én gang; gratulerer med dagen. Elsker deg. 

Det å være hårsår er ikke om å ikke få viljen sin, men å bli hørt. Hva betyr det for den som ønsker seg dette, og hvor mye betyr det å bli hørt. Det er det å ikke bli hørt som er sårende. Jeg har vært på tanken om å gi blaffen selv, men da vet jeg at alt av oppmerksomhet til hverandre forsvinner i forholdet vårt.

Og selv om du fikk en gave tidligere, kunne mannen din kostet på seg en liten bukett til deg på dagen din, HI ❤️

Anonymkode: 42058...334

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis det er så viktig for deg, må du gi klar beskjed et par dager før bursdagen din. 

Det virker som du har en mann som er som meg; skjønner ikke at bursdag er en big deal, min egen betyr ikke noe for meg. Han kommer nok ikke til å endre seg, så da må du faktisk være direkte og klar på forventningene dine. 

Hvis hele poenget er at du skal "overraskes", så har du rett og slett blitt sammen med feil menneske.

Anonymkode: e356f...148

Det virker på meg som hi har sagt ifra før. Det er ganske tafatt dersom man må minne partneren sin på det _hvert_ år at "nå har jeg bursdag og jeg liker så godt kort, de kan jeg ta vare på!". Når jeg har sagt det til mannen min i noen år og han evner å lese en kalender forventer jeg faktisk at han skal huske det for det meste. For man kan fort oppfattes som litt lat og som man bryr seg lite om partneren når vedkommende sier igjen og igjen at "DETTE er viktig for meg". "Ja, men da får du minne meg på at jeg skal huske på både deg og det som er viktig for deg". woooow... flott...  

Anonymkode: a36fa...117

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...