mammalurt Skrevet 15. september 2018 #1 Skrevet 15. september 2018 Jeg er mor på en 5 åring og siden jeg fikk vite at jeg var gravid forsvant faren , har ikke hørt noe fra han fram til forrige uke. Han har ikke betalt noe for ungen og nå vil han ha kontakt men unge. hva bør jeg gjøre? hjelp
Anonym bruker Skrevet 15. september 2018 #2 Skrevet 15. september 2018 Krev inn penger via Nav, med etterbetaling. Krev at han blir ned på familiekontoret for å avtale samvær. Anonymkode: b3365...06d
mammalurt Skrevet 15. september 2018 Forfatter #3 Skrevet 15. september 2018 Vurderte det, men han sier at jeg bør vente litt til. Takk for rådet.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2018 #4 Skrevet 16. september 2018 HAN har ingen ting han skulle sagt på det. Om du ønsker å gå via nav og familiekontoret så gjør du det. Han sier du skal vente med det fordi det er noe som han «taper» på. Han vil ha i pose og sekk. Anonymkode: 8f74f...034
Anonym bruker Skrevet 16. september 2018 #5 Skrevet 16. september 2018 Jeg ville møtt han og latt han forklare hvorfor han stakk for fem år siden, og hvorfor han er tilbake. Var han 19 år og du ble gravid etter en ons, eller var dere samboere og klare for å etablere dere ? Gi han en sjanse, men gå selvfølgelig sakte fram, det er også en femåring som skal taes hensyn til. Plutselig får hun en far og det vil være synd om han like plutselig forsvinner igjen. God kommunikasjon, klare avtaler og tid. Ta gjerne turen innom FVK aleine . Ikke la dette handle om penger i første omgang. Ta det seinere. Anonymkode: 99268...d61
Anonym bruker Skrevet 16. september 2018 #6 Skrevet 16. september 2018 Man kan ikke søke barnebidrag langt bak i tid. La nå far og barn bli kjent. Anonymkode: 3ac3f...ecf
Anonym bruker Skrevet 16. september 2018 #7 Skrevet 16. september 2018 Han har ombestemt seg og kommet på bedre tanker, det er bra! Men du må selvfølgelig beskytte barnet ditt, og ta dette veldig gradvis. Regner med barnet vet at det finnet en pappa et sted, så nå må først og fremst barnet få vite at pappa har dukket opp, og pappa har lyst til å bli kjent. Prat med mannen, finn ut hva han tenker, hva ønsker han osv. Så må dere sammen sette opp en plan for hvordan de skal bli kjent, for de må selvsagt først møtes på trygge steder og du må være tilstede. Han må bygge opp tilliten til dere begge, du skal føle deg sikker på at han ikke bare vil forsvinne igjen og du skal føle deg sikker på hans omsorgsevne. Alt dette tar litt tid å bygge opp, men det er helt klart positivt at han har dukket opp igjen. Anonymkode: c5b1a...e9f
Anonym bruker Skrevet 16. september 2018 #8 Skrevet 16. september 2018 15 hours ago, mammalurt said: Jeg er mor på en 5 åring og siden jeg fikk vite at jeg var gravid forsvant faren , har ikke hørt noe fra han fram til forrige uke. Han har ikke betalt noe for ungen og nå vil han ha kontakt men unge. hva bør jeg gjøre? hjelp barnet har krav på og bli kjent med faren,men dette må selvsagt gjøres på ungens primisser og hva som er hans behov, de må i alle fall bli godt kjent før han er på overnatting og slik Anonymkode: 9b4c4...d35
mammalurt Skrevet 17. september 2018 Forfatter #9 Skrevet 17. september 2018 På 16.9.2018 den 11.07, Anonym bruker skrev: HAN har ingen ting han skulle sagt på det. Om du ønsker å gå via nav og familiekontoret så gjør du det. Han sier du skal vente med det fordi det er noe som han «taper» på. Han vil ha i pose og sekk. Anonymkode: 8f74f...034 Takk for din mening. Han sier at han ikke taper noe, men selvfølgelig det bestemmer jeg.
mammalurt Skrevet 17. september 2018 Forfatter #10 Skrevet 17. september 2018 21 timer siden, Anonym bruker skrev: Man kan ikke søke barnebidrag langt bak i tid. La nå far og barn bli kjent. Anonymkode: 3ac3f...ecf Jeg er selvfølgelig ikke ute etter penge. ( barnebidrag ), har fått hjelp fra Nav og jeg har fast jobb, men er redd han forsvinner igjen
mammalurt Skrevet 17. september 2018 Forfatter #11 Skrevet 17. september 2018 22 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg ville møtt han og latt han forklare hvorfor han stakk for fem år siden, og hvorfor han er tilbake. Var han 19 år og du ble gravid etter en ons, eller var dere samboere og klare for å etablere dere ? Gi han en sjanse, men gå selvfølgelig sakte fram, det er også en femåring som skal taes hensyn til. Plutselig får hun en far og det vil være synd om han like plutselig forsvinner igjen. God kommunikasjon, klare avtaler og tid. Ta gjerne turen innom FVK aleine . Ikke la dette handle om penger i første omgang. Ta det seinere. Anonymkode: 99268...d61 Hei. Jeg vil ikke høre grunnen grunnen for at han stakk av, vi var ikke samboer, vi møtes bare en eller to uker. han var ikke 19 åring, var faktisk over 40 da mi møtes. Han fikk sjansen til å treffe ungen og har vært på besøk flere ganger nå og ungen vet ikke om han er faren, vil vente litt med det. Hva er FVK Takk for meningen
Anonym bruker Skrevet 17. september 2018 #12 Skrevet 17. september 2018 På 15.9.2018 den 23.46, mammalurt skrev: Vurderte det, men han sier at jeg bør vente litt til. Takk for rådet. HAN kan ikke diktere noe som helst her. Han er årets (tiårets) dårligste far og bør holde seg for god til å gjøre noe som helst annet enn det du pålegger ham: bilag og familievernkontor. Anonymkode: b3365...06d
Anonym bruker Skrevet 17. september 2018 #13 Skrevet 17. september 2018 59 minutter siden, mammalurt skrev: Hei. Jeg vil ikke høre grunnen grunnen for at han stakk av, vi var ikke samboer, vi møtes bare en eller to uker. han var ikke 19 åring, var faktisk over 40 da mi møtes. Han fikk sjansen til å treffe ungen og har vært på besøk flere ganger nå og ungen vet ikke om han er faren, vil vente litt med det. Hva er FVK Takk for meningen FVK=familievernkontoret. Der kan du alene, han alene eller dere to sammen få snakke med en som kjenner til sånne saker, kjenner til alt som angår samliv og familie. https://www.bufdir.no/Familie/ Her finner du muligheten til å søke opp hvilket kontor du hører til. Det kan være lurt av deg å bestille en time alene først. Anonymkode: b3365...06d
Optatium Skrevet 17. september 2018 #14 Skrevet 17. september 2018 Helt ærlig, alle som sier ungene har krav på p kjenne faren sin og til du selvfølgelig må la han komme tilbake, sier dette uten å ha stått i ditt sted. Det er beintøft med menn som forlater sine barn, og jeg skjønner godt frykten din for å innlemme han igjen. Jeg ville snakket flere ganger med han, få skrevet noe ned, gå til familievernkontoret. Ikke la han komme med tomme løfter, hva konkret er det han det for seg. Skal han ha samvær når det passer han eller kan han sette av noe fast. Osv. Ønsker deg det beste og føler med deg!
mammalurt Skrevet 17. september 2018 Forfatter #15 Skrevet 17. september 2018 Hei igjen. idag fikk jeg melding fra vedkommende. "Hei.... Bare snakk med Nav du", Vi snakker sammen senere. og ga meg adressen og hele navnet hans Ringer Nav og FVK imorgen. Takk for rådene folkens hjalp veldig mye,
Anonym bruker Skrevet 18. september 2018 #16 Skrevet 18. september 2018 17 timer siden, mammalurt skrev: Hei igjen. idag fikk jeg melding fra vedkommende. "Hei.... Bare snakk med Nav du", Vi snakker sammen senere. og ga meg adressen og hele navnet hans Ringer Nav og FVK imorgen. Takk for rådene folkens hjalp veldig mye, Du....visste ikke hva han het? Anonymkode: 69cde...2cc
mammalurt Skrevet 19. september 2018 Forfatter #17 Skrevet 19. september 2018 18 timer siden, Anonym bruker skrev: Du....visste ikke hva han het? Anonymkode: 69cde...2cc Det visste jeg, men ikke hele navnet og etternav. Vi hadde begynt å bli kjent, vi traff bare noen dager da jeg ble gravid.
mammalurt Skrevet 30. september 2018 Forfatter #18 Skrevet 30. september 2018 Hei. ville bare fortelle dere hvordan det har gått. Fikk snakket med en advokat og fikk anbefaling å kontakte FVK og at jeg burde fortelle unge at han er faren. Har ikke gjør dette, synes det er for tidlig, vil vente litt. veldig usikker her. Han har kommet på besøk 2 eller 3 ganger i uke, men han vil gjerne komme akkurat 1515, vil gjerne snakke med skole lærer, sier at han kan hente han fra skolen, nå har han skjeftet på ungen flere ganger fordi ungen vil gå til leke butikk, Han kommer med gamle leker som man ikke kan leke med det, kjøpte skole sekk og bøker, men har ikke spurt om ungen spiser eller har nok klær.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå