Gå til innhold

Hull i alle tennene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lyste med lommelykt inn i munnen på min 4 åring. Og jeg synes det så ut som om han hadde hull i alle tennene! Svare prikker med litt forskjellige brun/svart farger. Vi var hos tannlegen i begynnelsen av august og da var alt fint. Men nå ser det som sagt anderledes ut. Jeg skal ringe til tannlegen til mandag, men det jeg lurer på er om det er mulig å få hull i alle tenner på ca 1,5 mnd? Jeg ble veldig sjokkert og skrekkslagen. 

Anonymkode: bb441...93a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du ikke lagt merke til det når du har pusset morgen og kveld??? 

Anonymkode: 1ce0c...681

Skrevet

Nei, det har ikke sett sånn ut før. Men har aldri lyst med lommelykt før. Tennene har vært hvite uten svarten prikker. 

Skrevet

Kunne ønske det

Skrevet

Kan være belegg som kan fjernes.

Anonymkode: 4d916...37c

Skrevet

Spist mye blåbær i det siste?

Anonymkode: a64da...010

Skrevet
1 hour ago, Anonym bruker said:

men det jeg lurer på er om det er mulig å få hull i alle tenner på ca 1,5 mnd?

Nei, det er rimelig usannsynlig.

Anonymkode: 4b682...429

Skrevet

Tannstein?

Anonymkode: 969f8...2f8

Skrevet

Hvis han var hos tannlegen i august med null hull har han neppe fått hull i alle tennene nå. 

Ta Gjerne en tur til tannlegen. Jeg gjetter på misfargingen av noe slag. 

Anonymkode: bedaf...5e0

Skrevet

Det er helt usannsynlig at han har fått så store hull at det ser slik ut i løpet av halvannen måned. Belegg eller tannstein av noe slag, evt noe han har spist. Eller noe slikt sært som unger gjør, tygget på en fargestift eller knasket i seg en kullbit han fant eller noe.

Pust med magen, puss tennene grundig i morgen tidlig. Om det fremdeles ser slik ut, skrap på en av flekkene og se om du får det bort, pirk i det med enden av en utbrettet binders. Om det er et hull vil han gi deg beskjed, akkurat som når tannlegen kjenner med den lille kroken.

Sitter det dønn, bestille time hos tannpleier/tannlege for å se hva det er.

Anonymkode: ec606...0b0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...