Anonym bruker Skrevet 15. september 2018 #1 Skrevet 15. september 2018 Håper noen kan hjelpe meg. Barnet vårt (6mnd) snudde seg i natt på en utrolig skummel måte. Jeg fant det liggende med hodet i fotenden på sengen og dyna over overkropp og ansikt (dyna lå som om den ikke var flyttet overhodet, bare barnet under den). Synes selvfølgelig dette er veldig skummelt og lurer på hva vi kan gjøre for at det ikke skal skje igjen. Har lest litt om sånne poser som ser ut som snekkerbukse øverst, men vet ikke om de er trygg eller riktig erstatning for dyne. Har også lurt på om tykkere pysj og et tynt teppe istedet for er en midlertidig løsning, men som fungerer dårlig når det blir vinter. Setter veldig pris på forslag! Anonymkode: e81f8...9e7
Anonym bruker Skrevet 15. september 2018 #2 Skrevet 15. september 2018 Brukte poser på tvillingene, kjøpte på H&M. Hadde pysjamas på etter hvor kaldt det var og et helseteppe over. Anonymkode: 29edf...ec7
Anonym bruker Skrevet 15. september 2018 #3 Skrevet 15. september 2018 Er det trygt? Leste noe om at de var skumle ved oppkast. Jeg skjønner ikke hvordan det kan være et problem, men det kan jo være det selv om jeg ikke umiddelbart ser problemet Anonymkode: e81f8...9e7
Anarkali Skrevet 15. september 2018 #4 Skrevet 15. september 2018 Jeg er livredd for akkurat dette og vi bruker for øyeblikket ullpysjamas også pakker jeg han inn i ett helseteppe på en slik måte at han med liten sannsynlighet kan få det over ansiktet. Til vinteren tenker jeg å rett og slett bare skru opp temperaturen i rommet slik at han ikke trenger dyne, tenkte å høre med helsestasjonen ang dette.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2018 #5 Skrevet 15. september 2018 Begge mine har vært veldig varme barn. De har begge klart seg med pysj og teppe. Du får også disse fleecepysjene med pus inni. Dyne er skummelt med de minste synes jeg. Anonymkode: 2686f...e37
Anonym bruker Skrevet 15. september 2018 #6 Skrevet 15. september 2018 33 minutter siden, Anarkali skrev: Jeg er livredd for akkurat dette og vi bruker for øyeblikket ullpysjamas også pakker jeg han inn i ett helseteppe på en slik måte at han med liten sannsynlighet kan få det over ansiktet. Til vinteren tenker jeg å rett og slett bare skru opp temperaturen i rommet slik at han ikke trenger dyne, tenkte å høre med helsestasjonen ang dette. Å skru opp temperaturen på rommet er ikke en god løsning. Kommer selvfølgelig an på hvor mye det er snakk om, men det bør ikke være god og varm temperatur på det rommet baby sover på. Anonymkode: fc000...d93
Anonym bruker Skrevet 16. september 2018 #7 Skrevet 16. september 2018 43 minutter siden, Anonym bruker skrev: Å skru opp temperaturen på rommet er ikke en god løsning. Kommer selvfølgelig an på hvor mye det er snakk om, men det bør ikke være god og varm temperatur på det rommet baby sover på. Anonymkode: fc000...d93 Enig. Anbefalt temp på soverom for optimal søvn er vel 18 grader? Mine sover veldig dårlig om rommet er for varmt. Samme med meg, jeg blir helt ør i hodet. Anonymkode: 2686f...e37
Anonym bruker Skrevet 16. september 2018 #8 Skrevet 16. september 2018 Soveposer er det tryggeste. Kan man f.eks kjøpe billig på IKEA. Anonymkode: 0d5a0...e40
Anonym bruker Skrevet 16. september 2018 #9 Skrevet 16. september 2018 Sovepose ja. Er jo ikke noe mer skummelt så lenge det ikke er sele på den. Baby får snudd seg på siden med posen også. Anonymkode: 32c2f...8d9
Anonym bruker Skrevet 16. september 2018 #10 Skrevet 16. september 2018 Vi brukte dyneklyper for å holde dynen på plass. Tidvis, da de var veldig sprelske, brukte vi sånne poser som de over her nevner. Anonymkode: d7eb5...db1
Anonym bruker Skrevet 16. september 2018 #11 Skrevet 16. september 2018 er barnet så stor klarer den og orde det selv Anonymkode: 63af0...b2e
Anonym bruker Skrevet 16. september 2018 #12 Skrevet 16. september 2018 Soveposer funket kjempebra for mine twins også. Skjønner ikke hvorfor vi ikke brukte det til storebror også. De beholder også jevn fin varme, siden de ikke kan sparke den av seg. OG det er mye vanskeligere å hoppe ut av sprinkelsenger når den tid kommer (og den kommer raskere enn man tror). Anonymkode: 9fbeb...03b
Anonym bruker Skrevet 16. september 2018 #13 Skrevet 16. september 2018 Jeg ville heller kjøpt ei lett og god dundyne. Da er det ikke noe problem for babyen å flytte på den, og om man ligger under den så får man puste uansett, og så kan du se til barnet litt oftere. Å binde ungene fast i senga, som man faktisk gjør når man knepper de fast i en pose med seler på, så de ikke skal snu seg på magen, sparke av seg dyna eller reise seg opp høres ut som mishandling. Om du hadde sagt at du gjorde det med hunden din så ville noen ropt på dyrevern. Anonymkode: 337b9...a47
Anonym bruker Skrevet 17. september 2018 #14 Skrevet 17. september 2018 23 timer siden, Anonym bruker skrev: Vi brukte dyneklyper for å holde dynen på plass. Tidvis, da de var veldig sprelske, brukte vi sånne poser som de over her nevner. Anonymkode: d7eb5...db1 Dyneklyper er jo superfarlig! De får snudd seg opp ned likevel, men når dyna sitter fast er fetv6mer sannsynlig at de blir værende sånn. Gå for sovepose! Anonymkode: b6f07...b77
Anonym bruker Skrevet 17. september 2018 #15 Skrevet 17. september 2018 Vi brukte poser med stropper. Fungerte helt strålende. Anonymkode: 78662...d83
Anonym bruker Skrevet 17. september 2018 #16 Skrevet 17. september 2018 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Dyneklyper er jo superfarlig! De får snudd seg opp ned likevel, men når dyna sitter fast er fetv6mer sannsynlig at de blir værende sånn. Gå for sovepose! Anonymkode: b6f07...b77 Herregud! Godt ungene våre overlevde! ..chill. Anonymkode: d7eb5...db1
Anonym bruker Skrevet 17. september 2018 #17 Skrevet 17. september 2018 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg ville heller kjøpt ei lett og god dundyne. Da er det ikke noe problem for babyen å flytte på den, og om man ligger under den så får man puste uansett, og så kan du se til barnet litt oftere. Å binde ungene fast i senga, som man faktisk gjør når man knepper de fast i en pose med seler på, så de ikke skal snu seg på magen, sparke av seg dyna eller reise seg opp høres ut som mishandling. Om du hadde sagt at du gjorde det med hunden din så ville noen ropt på dyrevern. Anonymkode: 337b9...a47 Pose med seler på er jo fælt, men vi som foreslår sovepose lenger opp her snakker om sovepose UTEN seler! Anonymkode: 9fbeb...03b
Anonym bruker Skrevet 17. september 2018 #18 Skrevet 17. september 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Pose med seler på er jo fælt, men vi som foreslår sovepose lenger opp her snakker om sovepose UTEN seler! Og hvis det enda er uklart: det er vanskeligere å klatre ut av sengen fordi det blir umulig å klatre Vår datter er særs oppfinnsom og måtte sove i sovepose med glidelåsen på ryggen for å holde seg i senga ved legging Anonymkode: 9fbeb...03bo Anonymkode: 9fbeb...03b
Toneelise Skrevet 17. september 2018 #19 Skrevet 17. september 2018 På 15.9.2018 den 21.52, Anonym bruker skrev: Er det trygt? Leste noe om at de var skumle ved oppkast. Jeg skjønner ikke hvordan det kan være et problem, men det kan jo være det selv om jeg ikke umiddelbart ser problemet Anonymkode: e81f8...9e7 De blir liggende fast på magen derfor skummelt ved oppkast da de kan få det i halsen da de ikke har mulighet til å snu seg .
Anonym bruker Skrevet 17. september 2018 #20 Skrevet 17. september 2018 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Herregud! Godt ungene våre overlevde! ..chill. Anonymkode: d7eb5...db1 Åh ja...... for når akkurat ditt barn ikke døde er det jo garantert helt ufarlig. Anonymkode: b6f07...b77
Anonym bruker Skrevet 17. september 2018 #21 Skrevet 17. september 2018 Skjedde her en gang å.. fant barnet kavende under dyna.. var livredd etter dette. Anonymkode: e8d9b...2de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå