Gå til innhold

Utslitt! Har dere tips, råd ??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei. 

Jeg er 23 år og har en datter på 1,5 år. Jeg har samboer og vi har det kjempe fint alle 3. Det er bare det at jeg sliter sånn med å være utslitt hele tiden! 

Jeg jobber som lærling, men var 100% sykmeldt fra mars til mai og 60% sykmeldt fra mai til 1.juli. Har kjørt på med 100% jobb i 5 uker nå, etter ferien og er helt på bånn igjen. Vålnet mandag morgen og var helt totalt utkjørt, uten grunn!  Har lege time til uka, men jeg skjønner ikke hva som skjer med meg? Jeg er helt ferdig utkjørt og har bare lyst til å grine. Legen min fant ingen spesiell grunn før ferien heller, hun sa det var tøft å være småbarnsmor og ja, det er jo det. Men jeg hater følelsen av å ikke kunne gi datteren min det jeg vil. Tålmodigheten er svært dårlig etter jobb,jeg har bare lyst å ligge på sofaen og bli der. Det er forferdelig følelse av å ikke lykkes med det jeg vil. Jeg vil virkelig jobbe og fullføre fagbrevet mitt, jeg har igjen 6 mnd før jeg kan gå opp. Og dettw knuser meg i tusen knas. Jeg kan i utgangspunktet ikke være mer borte nå, jeg har høyt fravær fra før, heldigvis dokumentert av lege. Men alikevell. Jeg forstår ikke. Vi har en del psykiske problemer i familien, men vet liksom ikke om det er det som "feiler" meg. Jeg aner ikke hvordan det er å være deprimert foreksempel. Aldri tenkt over det .

Jeg har siden barneskolen alltid hatt høyt fravær, jeg har alltid har store perioder ila året hvor jeg har vært mye syk, sliten og "gidda laus" som mange ville kaldt det. Men jeg vil jo ikke dette selv, det er ikke sånn at jeg bestemmer at nå gidder jeg ikke å jobbe.