Gå til innhold

Utslitt! Har dere tips, råd ??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei. 

Jeg er 23 år og har en datter på 1,5 år. Jeg har samboer og vi har det kjempe fint alle 3. Det er bare det at jeg sliter sånn med å være utslitt hele tiden! 

Jeg jobber som lærling, men var 100% sykmeldt fra mars til mai og 60% sykmeldt fra mai til 1.juli. Har kjørt på med 100% jobb i 5 uker nå, etter ferien og er helt på bånn igjen. Vålnet mandag morgen og var helt totalt utkjørt, uten grunn!  Har lege time til uka, men jeg skjønner ikke hva som skjer med meg? Jeg er helt ferdig utkjørt og har bare lyst til å grine. Legen min fant ingen spesiell grunn før ferien heller, hun sa det var tøft å være småbarnsmor og ja, det er jo det. Men jeg hater følelsen av å ikke kunne gi datteren min det jeg vil. Tålmodigheten er svært dårlig etter jobb,jeg har bare lyst å ligge på sofaen og bli der. Det er forferdelig følelse av å ikke lykkes med det jeg vil. Jeg vil virkelig jobbe og fullføre fagbrevet mitt, jeg har igjen 6 mnd før jeg kan gå opp. Og dettw knuser meg i tusen knas. Jeg kan i utgangspunktet ikke være mer borte nå, jeg har høyt fravær fra før, heldigvis dokumentert av lege. Men alikevell. Jeg forstår ikke. Vi har en del psykiske problemer i familien, men vet liksom ikke om det er det som "feiler" meg. Jeg aner ikke hvordan det er å være deprimert foreksempel. Aldri tenkt over det .

Jeg har siden barneskolen alltid hatt høyt fravær, jeg har alltid har store perioder ila året hvor jeg har vært mye syk, sliten og "gidda laus" som mange ville kaldt det. Men jeg vil jo ikke dette selv, det er ikke sånn at jeg bestemmer at nå gidder jeg ikke å jobbe. 

I perioder som nå, er bare det å levere datteren min i bhg en sykt stor ting for meg, det kan være det eneste jeg orker å gjøre en dag, da ender jeg opp på sofaen fra 8.30 - 15. Har ingen energi til noenting som helst. Sliter med søvn, jeg klarer ikke å få hjernen til å slutte å tenke. Jeg bekymrer meg voldsomt for fremtiden..tenk om Ingen tror på meg? Tenk om jeg ikke får hjelpen jeg trenger? Hva skal jeg gjøre? Hva er galt med meg?

Anonymkode: e2ff9...841

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Høres ut som det samme som ei venninne. Hun går til utredning for ME. Kanskje du kan nevne det for legen å høre hva h*n mener?

Anonymkode: bb8f1...d54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...