Anonym bruker Skrevet 15. september 2018 #1 Skrevet 15. september 2018 Dersom dere ikke har tatt en test er det meningsløst å spørre forumet. Vi kan umulig vite. Spar deg selv for energi og bare ta en test. Dagens surmula innlegg. Takk for meg. Anonymkode: 7ca0a...8dc
Anonym bruker Skrevet 15. september 2018 #2 Skrevet 15. september 2018 Tenker det samme hver gang jeg ser de 😂👍 Samme med «tolk denne streken»-innlegg, også har de maltraktert en stakkars test i biter, tatt bilder som er filtrert til negativ, holdt opp mot solnedgangslys på skrå fordi da kan det kanskje skimtes en strek. Eller «skyggestrek»? Hva er det? Enten er det strek eller ikke. Anonymkode: d4e11...721
Anonym bruker Skrevet 15. september 2018 #3 Skrevet 15. september 2018 Og alle de som mener de ser strek på tester som for meg ser totalt blendahvite ut og som jeg ville tolket som negativ, også klager de på såkalt skyggestrek og feil på testen når de får mensen🙄 Anonymkode: c53d0...4f4
Anonym bruker Skrevet 15. september 2018 #4 Skrevet 15. september 2018 Hehe, dette har jeg også tenkt på. Har man ubeskyttet sex, så kan man bli gravid. Og man blir jo stort sett tidsnok klar over en graviditet, det tar jo tross alt rundt 3/4 år å modne en baby. Anonymkode: 913ba...fe8
Anonym bruker Skrevet 15. september 2018 #5 Skrevet 15. september 2018 Deg om det! Synes det er helt ok med slike innlegg. Jeg husker godt spenningen med testing selv Anonymkode: e82be...f30
Anonym bruker Skrevet 15. september 2018 #6 Skrevet 15. september 2018 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Deg om det! Synes det er helt ok med slike innlegg. Jeg husker godt spenningen med testing selv Anonymkode: e82be...f30 Men det har ikke skjedd noen testing enda. Og det er ikke spennende for andre enn den som forsøker å bli gravid og hennes nærmeste. Vi får bare masse info om syklus og utseende på menstruasjon og mengde og antall dager og prøveperioder. Og så skal vi applaudere og støtte og synse og gjette, når det enkleste er å ta en test. Da får man faktisk et ordentlig svar. Anonymkode: 7ca0a...8dc
Anonym bruker Skrevet 16. september 2018 #7 Skrevet 16. september 2018 På 15.9.2018 den 20.36, Anonym bruker skrev: Eller «skyggestrek»? Hva er det? Enten er det strek eller ikke. Anonymkode: d4e11...721 Den teorien om at «strek er strek» er feil. Skyggestrek er når det er en tydelig strek på testen, men ingen farge. Gravidstrek= rosa/lilla skyggestrek: grå/ingen farge Jeg har opplevd begge deler og vet om mange flere som har opplevd dette. Gråstrek har blitt forklart så enkelt som at testene har produksjonsfeil eller at man har gjort feil ved testing. På forhånd er det jo «lagd vei» til to streker. Den ene slår alltid ut med farge, test streken slår vanligvis ikke ut med noe som helst når den er negativ, men man kan se streken om man river testene i stykker. Av og til blir det en grå strek, ofte tydeligere når testen har tørket. Rosa strek, men ikke gravid - da har det vært en sædcelle som har streifet egget, men ikke klart å feste seg. Det finnes et navn på det, men husker ikke nå. Et raskt googlesøk så finner man fort ut. Så vet du det🤷🏼♀️ Anonymkode: ea899...fcf
Anonym bruker Skrevet 16. september 2018 #8 Skrevet 16. september 2018 Det er helt greit for meg at folk legger ut innlegg om graviditet/ikke graviditet. Klart de skjønner at VI ikke kan vite om de er gravide eller ei. Men egentlig er man vel mest ute etter et sted å ventilere litt, lufte hodet. Og dele noen erfaringer og følelser? Når man ser alle de andre innleggene som postes her... 😫 Anonymkode: 88e49...da7
Anonym bruker Skrevet 16. september 2018 #9 Skrevet 16. september 2018 Jeg husker godt den tida, den sinnsyke spenningen og tolking sv tester. Ja, det er teit, og ingen her kan svare om gravid, men.... det er så altoppslukende den perioden der.. Så forferdelig spennende for dem... Full forståelse, men jeg er sååå ferdig, og intr meg nok ikke lenger i dette... 🙈 Anonymkode: 60f50...147
Himmel og hav Skrevet 17. september 2018 #10 Skrevet 17. september 2018 Det jeg ikke skjønner er dette behovet for å tisse på testen omtrent før han har trukket seg ut. Å begynne å teste lenge før du vet om mensen uteblir er bare å kaste bort penger. De eneste som er kjempeglade for det er produsentene av graviditetstester for de tjener jo fett på at folk tester, blir usikre, kjøper en test eller fem til osv, når de kunne ventet ei uke eller ti dager og så tatt én test og fått svaret.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2018 #11 Skrevet 17. september 2018 Hvorfor bruker de ikke "bli gravid" forumet el hva det heter Anonymkode: 7a481...f73
Anonym bruker Skrevet 17. september 2018 #12 Skrevet 17. september 2018 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Den teorien om at «strek er strek» er feil. Skyggestrek er når det er en tydelig strek på testen, men ingen farge. Gravidstrek= rosa/lilla skyggestrek: grå/ingen farge Jeg har opplevd begge deler og vet om mange flere som har opplevd dette. Gråstrek har blitt forklart så enkelt som at testene har produksjonsfeil eller at man har gjort feil ved testing. På forhånd er det jo «lagd vei» til to streker. Den ene slår alltid ut med farge, test streken slår vanligvis ikke ut med noe som helst når den er negativ, men man kan se streken om man river testene i stykker. Av og til blir det en grå strek, ofte tydeligere når testen har tørket. Rosa strek, men ikke gravid - da har det vært en sædcelle som har streifet egget, men ikke klart å feste seg. Det finnes et navn på det, men husker ikke nå. Et raskt googlesøk så finner man fort ut. Så vet du det🤷🏼♀️ Anonymkode: ea899...fcf Her mangler noe elementær lære... Det det kan være du tenker på er «kjemisk graviditet», som noen kaller det. Egget blir befruktet, men fester seg ikke. Sædcellen kan ikke «streife» egget, og sette i gang en slik hormonell reaksjon 😂 -Men dette med såkalt «skyggestrek» er jo da bare tull, dette bekrefter du jo her. Mer det rosa strek, flott da er den positiv. Er det ikke det, nei da er enten testen defekt eller man er ikke gravid. Svaret er fortsatt vent en uke til og ta en ny 🤷🏻♀️ Men isteden skal det synses og menes, og tester skal demonteres og holdes i motlys og måneskinn. -Og så kommer det frem at det testes en uke før mens, og fortsatt lurer man på disse tingene... Ingen kan da svare, det blir jo bare gjetting. Hva er poenget? Har vært igjennom mange pp og flere sa selv, men det stresset noen holder på med kan umulig være sunt. Anonymkode: d4e11...721
Anonym bruker Skrevet 17. september 2018 #13 Skrevet 17. september 2018 Takk! Anonymkode: 6fb9f...f32
Anonym bruker Skrevet 17. september 2018 #14 Skrevet 17. september 2018 5 timer siden, Himmel og hav skrev: Det jeg ikke skjønner er dette behovet for å tisse på testen omtrent før han har trukket seg ut. Å begynne å teste lenge før du vet om mensen uteblir er bare å kaste bort penger. De eneste som er kjempeglade for det er produsentene av graviditetstester for de tjener jo fett på at folk tester, blir usikre, kjøper en test eller fem til osv, når de kunne ventet ei uke eller ti dager og så tatt én test og fått svaret. Du har åpenbart ikke slitt lenge for å bli gravid. Det opptar hele hodet hele tiden - der har du forklaringen din. Anonymkode: 88e49...da7
Anonym bruker Skrevet 17. september 2018 #15 Skrevet 17. september 2018 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du har åpenbart ikke slitt lenge for å bli gravid. Det opptar hele hodet hele tiden - der har du forklaringen din. Anonymkode: 88e49...da7 Det er ikke alle som har så tomt liv at det å bli gravid er det eneste man er opptatt av. Og ja, jeg prøvde i årevis å bli gravid, men jeg testa ikke som ei hugærn høne av den grunn. Anonymkode: d6f11...e4f
Himmel og hav Skrevet 17. september 2018 #16 Skrevet 17. september 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Du har åpenbart ikke slitt lenge for å bli gravid. Det opptar hele hodet hele tiden - der har du forklaringen din. Anonymkode: 88e49...da7 Nei, jeg har ikke slitt lenge for å bli gravid, men jeg er så gammel at da jeg skulle ha mine så var det tidligste man kunne teste den dagen mensen skulle komme. Det var ingen reportasjer i avisene den gangen om kanskjerugere som gikk til grunne mens de ventet på å se om mensen kom før de testet, og apoteker og teststrimmelprodusenter tjente seg ikke styggrike på å selge utålmodighetspinner til slitere og håpefulle. Tidligtesting er en bløff som selger. Veldig mange svangerskap blir aldri noe. Mange vet ikke en gang at det har sneiet et befruktet egg innom en gang fordi mensen kommer omtrent som forventet. Noen tester positivt og "mister" ei ukes tid seinere. Sånn det er nå, så er det mange som tester og tester, tolker og håper, og får skuffelsen i fleisen ikke bare én gang når det er blod på papiret, men gang på gang på gang. Og nok en gang: de eneste som har nytte av det er de som har en vanvittig avanse på en liten pinne med trekkpapir.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå