Anonym bruker Skrevet 15. september 2018 #1 Skrevet 15. september 2018 Jeg har to arbeidskollegaer som skal hjelpe i konfirmasjon. Vi får mat fra catering så de skal bare servere den. Så trekke kaffe og sette frem kakene. Jeg vet hun ene vasker opp for det sa hun men det er i oppvaskmaskin. Tenker de er der 2-3 timer. Hva gir jeg?? Anonymkode: e47bb...c66
Anonym bruker Skrevet 15. september 2018 #2 Skrevet 15. september 2018 Det kommer an på ditt forhold til dem. Jeg går ut fra at dere er venner. Her jeg bor bytter vi gjerne tjenester. F eks hjelper jeg med det praktiske til en konfirmasjon, mannen i huset hjelper meg til gjengjeld med å fikse noe på bilen min/de frakter noe for meg med hengeren sin/venninnen min kommer og hjelper med å vaske ned loftet el lign. Evn viser vi hverandre at vi setter pris på hjelpen ved å spandere restaurantbesøk på hverandre eller komme på døren med en blomst/en flaske vin eller noe slikt. Jeg har aldri gitt penger til venner for å hjelpe til, og jeg har heller aldri fått noe for å hjelpe til hos andre. Om dere ikke er venner men bare kolleger ville jeg nok laget en skikkelig stor og fin gavekurv med vin og sjokolade osv som de så fikk når de gikk hjem. Men jeg anbefaler at du snakker med dem så dere får avstemt forventningene. Anonymkode: dcac4...7d0
Anonym bruker Skrevet 15. september 2018 #3 Skrevet 15. september 2018 Aner ikke. Jeg hadde to medhjelpere i konfirmasjon i våres, de fikk bare kaker og blomster med seg hjem. Neste gang er det nemlig jeg som skal hjelpe til. Slike ting gjør vi som vennetjenester og vi vet det går begge veier, bare ikke akkurat samtidig. Anonymkode: b72a1...b5b
Anonym bruker Skrevet 15. september 2018 #4 Skrevet 15. september 2018 Vi hadde to stykk i vår, men de laget til litt også. Hun ene var 17, niese til hun andre, og hun fikk 1500 kr. Hun voksne insisterte på at hun ikke ville ha noe (hun har rikelig med penger fra før), men vi kjøpte en dyr og god vin og litt eksklusiv sjokolade. Det satt hun pris på. Anonymkode: 64d72...017
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå