Anonym bruker Skrevet 14. september 2018 #1 Skrevet 14. september 2018 Hvorfor det så vanskelig å kombinere disse to? Jeg er alene 100% med min sønn og har vært det hele tiden. Men slik livet er så er det så kjedelig å måtte prioritere mellom jobb og barn. Har alltid tenkt at man bør kunne gjøre begge deler og dette sliter op meg. Jeg er så karrierebevisst og jobb betyr så mye for meg så det er så vanskelig å ofre jobb for å ta meg av sønnen min. Han fortjener det absolutt at jeg er der for han. Men sliter med å skulle ta valget og nesten bare være mamma og ikke meg selv. Sliter så med disse tankene og føler meg så mislykket. Anonymkode: 74437...72b
Anonym bruker Skrevet 14. september 2018 #2 Skrevet 14. september 2018 Er alene 100% med 3 og klatrer på karrierestigen. Har ikke vært noenproblem det. Barna er nå 10, 9 og 7 år og jeg har hjemmekontor hver kveld etter barna er i seng, så jeg får gjort unna det jeg skal. Synes ikke det har vært uforenelig eller spesielt vanskelig å få til Anonymkode: 5622a...363
Anonym bruker Skrevet 14. september 2018 #3 Skrevet 14. september 2018 Sitter i toppledelsen i en stor virksomhet. Har tre barn i alderen 4-8 år. Synes det går veldig fint å kombinere barn og krevende lederstilling. Jobber normale arbeidsdager, har fleksibel arbeidstid, avspaserer når jeg trenger. Reiser litt, men det går fint. Jobber ofte hjemme etter at barna er lagt. Det går fint å kombinere hvis du jobber på det rette stedet. Kanskje du bør bytte arbeidsgiver? Anonymkode: 5c428...a65
Anonym bruker Skrevet 14. september 2018 #4 Skrevet 14. september 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sitter i toppledelsen i en stor virksomhet. Har tre barn i alderen 4-8 år. Synes det går veldig fint å kombinere barn og krevende lederstilling. Jobber normale arbeidsdager, har fleksibel arbeidstid, avspaserer når jeg trenger. Reiser litt, men det går fint. Jobber ofte hjemme etter at barna er lagt. Det går fint å kombinere hvis du jobber på det rette stedet. Kanskje du bør bytte arbeidsgiver? Anonymkode: 5c428...a65 Høres veldig bra ut men er du alene 100 % med disse barna? Anonymkode: 71da7...acf
Anonym bruker Skrevet 14. september 2018 #5 Skrevet 14. september 2018 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Høres veldig bra ut men er du alene 100 % med disse barna? Anonymkode: 71da7...acf Nei. Men med unntak av når jeg er ute og reiser har jeg normale arbeidstider. Og større fleksibilitet enn de som jobber faste vakter. Så poenget var at det trenger ikke være verre/vanskeligere å ha lederstilling enn vanlig stilling hvis virksomheten ikke driver rovdrift på menneskene sine. Anonymkode: 5c428...a65
Anonym bruker Skrevet 14. september 2018 #6 Skrevet 14. september 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Nei. Men med unntak av når jeg er ute og reiser har jeg normale arbeidstider. Og større fleksibilitet enn de som jobber faste vakter. Så poenget var at det trenger ikke være verre/vanskeligere å ha lederstilling enn vanlig stilling hvis virksomheten ikke driver rovdrift på menneskene sine. Anonymkode: 5c428...a65 Men dersom HI er 100 % alene med et barn, må det nødvendigvis være vanskelig å reise. Enhver form for overtid eller arrangementer utenom bhg tid er jo krevende. Har du tanker rundt det HI spør om? Anonymkode: 71da7...acf
Anonym bruker Skrevet 14. september 2018 #7 Skrevet 14. september 2018 Jeg jobber hver kveld hjemme etter han har lagt seg og er så sliten av det. For det eneste jeg gjør er jobb. Har nok ikke riktig arbeidsgiver heller vil jeg si. Jeg må bevise så mye mer enn mine mannlige kollegaer. Syns det er vanskelig å skulle velge å følge opp barn enn å må reise med jobb for det er det litt av. I tillegg er det 2 timer reisevei (1 time hver vei) har litt hjemmekontor men da kommer jeg ordentlig inn i miljøet For min del i den situasjonen det er med jobb og barn nå så må jeg velge litt. På min jobb nå jobber jeg så ekstremt mye at jeg må ha tillatelse til å gå over det som er lovlig. Hos oss er det også diskremingering på alder og kjønn. Prøver å finne meg noe nytt. Men slik ting er nå vet jeg ikke hvordan jeg skal løse det uten å slite meg helt ut. Hi Anonymkode: 74437...72b
Anonym bruker Skrevet 14. september 2018 #8 Skrevet 14. september 2018 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg jobber hver kveld hjemme etter han har lagt seg og er så sliten av det. For det eneste jeg gjør er jobb. Har nok ikke riktig arbeidsgiver heller vil jeg si. Jeg må bevise så mye mer enn mine mannlige kollegaer. Syns det er vanskelig å skulle velge å følge opp barn enn å må reise med jobb for det er det litt av. I tillegg er det 2 timer reisevei (1 time hver vei) har litt hjemmekontor men da kommer jeg ordentlig inn i miljøet For min del i den situasjonen det er med jobb og barn nå så må jeg velge litt. På min jobb nå jobber jeg så ekstremt mye at jeg må ha tillatelse til å gå over det som er lovlig. Hos oss er det også diskremingering på alder og kjønn. Prøver å finne meg noe nytt. Men slik ting er nå vet jeg ikke hvordan jeg skal løse det uten å slite meg helt ut. Hi Anonymkode: 74437...72b Har du vurdert samtale med fastlegen din? Kanskje er det nødvendig med en sykemelding., Anonymkode: 38567...5c0
Anonym bruker Skrevet 14. september 2018 #9 Skrevet 14. september 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg er så karrierebevisst og jobb betyr så mye for meg så det er så vanskelig å ofre jobb for å ta meg av sønnen min. Anonymkode: 74437...72b Hva er alternativet tenker du? Å ofre sønnen din for jobben...? Hvis du er alenemor så er det vel rimelig opplagt at du ikke kan satse på en glitrende karriere mens sønnen din er liten og bare har deg? Lurer du helt oppriktig op hva/hvem du vil prioritere? Anonymkode: 8f949...8b3
sug lut Skrevet 15. september 2018 #10 Skrevet 15. september 2018 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Har du vurdert samtale med fastlegen din? Kanskje er det nødvendig med en sykemelding., Anonymkode: 38567...5c0 Man er ikke syk fordi man har feil jobb. Sykemeldingsordningen er ikke der for å avlaste de mislykket karrierekåte.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2018 #11 Skrevet 15. september 2018 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Men dersom HI er 100 % alene med et barn, må det nødvendigvis være vanskelig å reise. Enhver form for overtid eller arrangementer utenom bhg tid er jo krevende. Har du tanker rundt det HI spør om? Anonymkode: 71da7...acf Klarer du ikke forstå hva jeg skriver? Poenget er at det er forskjell på arbeidsgivere. Lederstilling og barn kan kombineres, også som alenemor. Jeg reiser såpass lite at det fint kunne vært løst med barnevakt om jeg var alenemor. Som jeg skrev allerede i mitt første innlegg lurer jeg på om HI burde tenke på å bytte arbeidsgiver. Anonymkode: 5c428...a65
Anonym bruker Skrevet 15. september 2018 #12 Skrevet 15. september 2018 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Har du vurdert samtale med fastlegen din? Kanskje er det nødvendig med en sykemelding., Anonymkode: 38567...5c0 Det hjelper ikke å stikke hodet i sanden og fornekte problemet med en sykemelding. Det løser ingenting. HI bør heller begynne å se seg om etter noe nytt Anonymkode: 5c428...a65
Anonym bruker Skrevet 15. september 2018 #13 Skrevet 15. september 2018 18 timer siden, Anonym bruker skrev: Hva er alternativet tenker du? Å ofre sønnen din for jobben...? Hvis du er alenemor så er det vel rimelig opplagt at du ikke kan satse på en glitrende karriere mens sønnen din er liten og bare har deg? Lurer du helt oppriktig op hva/hvem du vil prioritere? Anonymkode: 8f949...8b3 Lurer ikke på hvem jeg skal prioritere nei, men syns det er vanskelig for begge betyr mye for meg. Jeg syns det er vanskelig å gi opp drømmene mine men vet jeg må gjøre det. Derav innlegget. Men ønsker det var en måte jeg kunne gjøre begge. Hadde jeg allerede hatt en lederstilling så hadde det sikkert vært annerledes. Jeg har tatt lang utdannsrlse for at jeg nettopp vil jobbe og komme meg oppover. Det var ikke planen min å være alene heller. Anonymkode: 74437...72b
Anonym bruker Skrevet 15. september 2018 #14 Skrevet 15. september 2018 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Klarer du ikke forstå hva jeg skriver? Poenget er at det er forskjell på arbeidsgivere. Lederstilling og barn kan kombineres, også som alenemor. Jeg reiser såpass lite at det fint kunne vært løst med barnevakt om jeg var alenemor. Som jeg skrev allerede i mitt første innlegg lurer jeg på om HI burde tenke på å bytte arbeidsgiver. Anonymkode: 5c428...a65 Joda, jeg forstår at du er frekk og lanserer lederstilling som easy shit når du er alene med barn, bortsett fra at du ikke var alene allikevel. Anonymkode: 71da7...acf
Anonym bruker Skrevet 15. september 2018 #15 Skrevet 15. september 2018 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Joda, jeg forstår at du er frekk og lanserer lederstilling som easy shit når du er alene med barn, bortsett fra at du ikke var alene allikevel. Anonymkode: 71da7...acf Uff da. Du hadde visst ikke så lett for det... Anonymkode: 5c428...a65
Anonym bruker Skrevet 15. september 2018 #16 Skrevet 15. september 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Uff da. Du hadde visst ikke så lett for det... Anonymkode: 5c428...a65 Anonymkode: 71da7...acf
CherryC Skrevet 15. september 2018 #17 Skrevet 15. september 2018 Er alene med to barn og har 100% stilling innen finans. Det går fint, men det er takket være en fleksibel og flink leder. Jeg jobber sjeldent overtid , men jobber knallhardt og jobber meg frempå når jeg er på jobb. Hadde en annen jobb for 4 år siden og var også alene og jobbet 100%. Da hadde jeg en lite fleksibel arbeidsdag og hadde mye dårlig samvittighet for barnet mitt. Det var det absolutt ikke verdt, så jeg byttet jobb. Tiden med små barn får man aldri igjen, så er glad jeg byttet jobb. Det går godt an å kombinere karriere med å være alenemor, men jeg hadde aldri orket en jobb som gikk utover tid og samvittighet for barna mine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå