Gå til innhold

Hvordan løse dette...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, jeg synes allerede jeg har sagt mye, ønsker ikke at dette skal bli gjenkjent pga barna mine skal leve videre etter dette. 

Hva trenger dere vite for å kunne svare mer konkret da? 

Anonymkode: f28ba...194

Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 14.9.2018 den 21.11, Anonym bruker skrev:

Vært på familievernkontoret i 8 mnd. Han lover å ta tak i ting ang alkohol, men holder ingenting. Kommer ingen vei med han. Han truer med rettsak i tide og utide, men vet ikke hvor lenge jeg kan la han holde på slik. 

Vil anbefale deg en uforpliktende samtale med barnevernet, de kan også gi råd i sånne saker.  Da min venninne skilte seg fra eksmannen, så avtalte de samvær seg imellom, annen hver helg og en dag i uken. Eksmannen hennes hadde også alkoholproblemer, de hadde vært innom alle instanser , både familievernkontor , avrusning m.m, men hun ville likevel gi han en sjangs til å ha barna hos seg. Det gikk som det måtte, hun måtte til stadighet hente ungene hos faren fordi han var full i helgene, tilslutt stod barnevernet på døren, fordi skolen hadde meldt fra etter at ungene hadde klaget sin nød på skolen om sin alkoholiserte far som de var hos i helgene. Enden på visa ble at barnas mor fikk barnevernet på besøk fordi hun sendte barna til en far som hadde et kjent alkoholproblem.. hun ble rådet å ikke sende barna til far og til å prøve å å ta fra han foreldreansvaret. Synest det virker rart hvis din eksmann skal få ha barna hos seg alene hvis han har et alkoholproblem.

Anonymkode: 54664...8ed

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vil anbefale deg en uforpliktende samtale med barnevernet, de kan også gi råd i sånne saker.  Da min venninne skilte seg fra eksmannen, så avtalte de samvær seg imellom, annen hver helg og en dag i uken. Eksmannen hennes hadde også alkoholproblemer, de hadde vært innom alle instanser , både familievernkontor , avrusning m.m, men hun ville likevel gi han en sjangs til å ha barna hos seg. Det gikk som det måtte, hun måtte til stadighet hente ungene hos faren fordi han var full i helgene, tilslutt stod barnevernet på døren, fordi skolen hadde meldt fra etter at ungene hadde klaget sin nød på skolen om sin alkoholiserte far som de var hos i helgene. Enden på visa ble at barnas mor fikk barnevernet på besøk fordi hun sendte barna til en far som hadde et kjent alkoholproblem.. hun ble rådet å ikke sende barna til far og til å prøve å å ta fra han foreldreansvaret. Synest det virker rart hvis din eksmann skal få ha barna hos seg alene hvis han har et alkoholproblem.

Anonymkode: 54664...8ed

Barna mine har kun dagssamvær. Har kjørt dem hver morgen og hver ettermiddag i 9 mnd. Han har lovt og lovt, men det skjer ingenting. Han mener selv det ikke er noe problem å la være når ungene er der. Noen ganger går det bra, andre ikke. 

Men jeg kan ikke drive på å kjøre så mye annenhver helg og en ettermiddag i uka. Er ca 40 min en vei. 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Barna mine har kun dagssamvær. Har kjørt dem hver morgen og hver ettermiddag i 9 mnd. Han har lovt og lovt, men det skjer ingenting. Han mener selv det ikke er noe problem å la være når ungene er der. Noen ganger går det bra, andre ikke. 

Men jeg kan ikke drive på å kjøre så mye annenhver helg og en ettermiddag i uka. Er ca 40 min en vei. 

Mente selvsagt morgen/ettermiddag annenhver helg. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hva med å beholde oppgulpet ditt for deg selv!

Anonymkode: 3ff41...c43

Tror ikke du er riktig vel bevart! 

Hvem gidder å svare deg når du er helt på jordet selv? 

Jøssss 

Anonymkode: 0a69d...d60

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror ikke du er riktig vel bevart! 

Hvem gidder å svare deg når du er helt på jordet selv? 

Jøssss 

Anonymkode: 0a69d...d60

Det var ikke meg som skrev det med oppgulp...

HI

Skrevet

Barna er 8 og 11. De kan vel kjøre buss/tog/bane? Og far må selvfølgelig bidra til kjøring/henting. 

Du kan forsøke å forelegge far en evt ny samværsavtale hvor dere deler på transport  , hvir samvær foregår i barnets bosted, foreslå rustesting, samvær med bistand osv   . Her kan en evt advokat også hjelpe deg  

Jeg håper du har en god advokat som evt kan forklare deg prosessen fram mot en rettsak. Det er selvfølgelig ikke slik st nan går rett fra familievernkontoret og innni rettssalen. 

Anonymkode: 4b231...0e1

Skrevet

Det høres ut som at du har en ok sak, men snakk med barnevernstjenesten. Det høres ut som du har gjort mye for at barna skulle beholde faren i livene deres, men på et tidspunkt må vel han også begynne å ta ansvar. 

Jeg tror jeg ville forsøkt at han heller får komme til barna når han er i form, så du får litt pause. Kanskje det er bedre, så får han vise hva han klarer. 

I retten kan alt avfeies, selv at barna er hentet pga. rus. Det er personavhengig, dessverre. Her var de villig til å se bort fra rus, psykiatri, periode med besøksforbud m.m. "Hva er det du egentlig er så redd for". Jeg unner ingen å stå i en sånn prosess som dette!!

Lykke til!

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det var ikke meg som skrev det med oppgulp...

HI

Nei, det var jeg. Et veldig nedlatende svar tidligere til deg som er i en vanskelig og sårbar situasjon. Av og til blir jeg sjokkert over hva folk kan lire ut av seg på et anonymt forum!

Skrevet

Men kjære tid damer - hun spør etter deres erfaringer med rettssak kostnad og hvordan det har påvirket barna. I denne omgang hadde ikke HI lyst til å dele så mye selv. Selvsagt vil mye komme an på konteksten, men nå ønsket HI seg i utgangspunktet erfaringer fra andre, også kunne hun selv sile ut hva som var relevant for henne eller ei. 

Å kreve detaljer blir bare så alt for dumt.

Skrevet
55 minutter siden, Virre Vips skrev:

Men kjære tid damer - hun spør etter deres erfaringer med rettssak kostnad og hvordan det har påvirket barna. I denne omgang hadde ikke HI lyst til å dele så mye selv. Selvsagt vil mye komme an på konteksten, men nå ønsket HI seg i utgangspunktet erfaringer fra andre, også kunne hun selv sile ut hva som var relevant for henne eller ei. 

Å kreve detaljer blir bare så alt for dumt.

Takk :) 

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk :) 

Whatever

Anonymkode: 2afeb...64c

Skrevet
5 hours ago, Anonym bruker said:

Og i noen tilfeller er det slik!

Anonymkode: e463f...439

de aller fleste i disse innleggene i alle fall

Anonymkode: 92776...4a0

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

de aller fleste i disse innleggene i alle fall

Anonymkode: 92776...4a0

Dere som ikke har noe relevante svar kan igrunn la være å svare, eller lage deres egen tråd. I dette tilfellet er det ikke skrevet en plass at far ikke skal se barna eller er udugelig. Han tar noen valg som ikke er bra, men bortsett fra det er han flink. Jeg er ikke perfekt, men anser meg som en god mor. 

Jeg ønsker forøvrig fortsatt innspill på andres erfaringer i retten. 

Hi

Skrevet

Ingen erfaringer, jeg ville bare si at jeg synes du er tøff. Stå på, dere kommer dere helskinnet gjennom dette. Barna lærer garantert en viktig ting: de har en mamma som gjerne går gjennom både ild og vann for dem. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...