Gå til innhold

Far som nekter å godta min nye kjæreste.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått meg kjæreste og er kjempelykkelig, bortsett i fra at min far nekter å møte ham. Han er nemlig for gammel for meg. Noe jeg på sett og vis han forstå at han mener siden det er 19 år i mellom oss. Men ærlig talt jeg er en voksen dame på over 30 år og kan da ta mine egne avgjørelser. At han er snill og god mot meg og gjør meg lykkeligere enn jeg noen gang har vært betyr ingenting. 

Jeg synes det rett og slett blir barnslig, og har sagt rett ut at det blir ikke mindre sant selv om han nekter å møte ham. Kjenner på at det sårer meg at han ikke kan heve seg over det å være glad på mine vegne. Har mest lyst til å bare trekke meg litt unna. 

Vi skulle egentlig på kaffe til dem i morgen, men min mor måtte avlyse fordi han ikke ville. Moren min vil ikke trosse faren min, og sier jeg må gi ham mere tid. 

Hadde dette vært en fyr med rusproblemer, og en slabbedask, eller en som.skulle ha meg til å flytte langt unna, hadde jeg kunne forstå det, men bare fordi han er eldre  enn meg? 

Hvordan skal jeg håndtere dette?  

Anonymkode: b892f...c77

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Faren din ser ikke særlig langt i denne saken. Mest sannsynlig varer ikke dette forholdet (sorry, men noen gjør det, men absolutt ikke alle....). Dessuten har han en mye større påvirkningskraft på deg og situasjonen om han "tar i mot med åpne armer", men sier at det kanskje er litt vel mange år i mellom dere. De fleste vil skjønne hva som strategisk er mest smart her, og siden faren din ikke gjør det handler han vel i affekt. Dermed trigger dette noe i ham, veldig.  Eller han er en kontrollfreak. Han tenker vel at når du er 60 år med mange spreke år foran deg sitter gubben i godstolen med tøflene sine, avisen og synes det er meget sent å være i selskap til etter klokken 2200. 

Lenge leve kjærligheten, men la oss være realistiske: gjensidig, varig kjærlighet lever i praksis kun til den første dør. Og da sitter den andre igjen med gode leveår det ville vært fint å slippe å etablere et nytt forhold i. Det er i denne perioden du skal nyte fruktene av livet. (Vet selvfølgelig at selv om man finner en som er like gammel kan den ene allikevel falle fra i 60årene og at det ikke finnes noen garantier)

Anonymkode: cbf9a...6b1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...