Gå til innhold

Trenger råd😣

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har samboer og barn.Vært sammen "ei evighet", men ikke hatt det så bra de siste årene.

Vi har to ganger diskutert æ bare avslutte, men ender opp med å tenke at vi må holde sammen for barna og "er vi ikke egentlig glad i hverandre da?"

Jeg har nå fått mere kontakt med en tidligere kompis(som jeg så for meg at jeg kom til å gifte meg med og alt....), veiene våre skiltes pga jobb og livet generelt.Nå bor vi på samme plass og vi har kontakt hver dag(ja vet det ikke er snilt av meg), jeg klarer ikke helt å lese han.

Han mener at han alltid har angret på at han ikke jobbet mer for meg og at jeg i alle år har vært i tankene hans.Jeg føler det samme.Det har alltid vært han.

Han respektere at jeg har samboer og vil ikke presse meg til noe/ødelegge noe så jeg blir litt forvirret når han sier ting som "ta vare på det du har".Han er nettopp kommet ut av et forhold og sier han trenger litt tid å fordøye alt, men han er så glad i meg osv......han ser for seg at det kan bli oss, men han kan jo ikke si mer uten at vi tilbringer litt tid sammen🙈

Masse kaos her....noen tanker?

Anonymkode: 377df...94a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke hva som er riktig.Tanken min er at jeg vet ikke om jeg tør hoppe i det også viser det seg at det er bare sex(noe han overhodet sier det ikke er), eller at det ikke funker og jeg kommer til å angre pga barn osv....

også tenker jeg....han er så spesiell for meg, skal jeg angre resten av livet på at jeg ikke tok sjangsen?

Skrevet

Du kan ikke hoppe rett inn i nytt forhold uansett. Så enten du går fra mannen eller ikke må jo denne mannen vente et par år.

Anonymkode: 44193...074

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet ikke hva som er riktig.Tanken min er at jeg vet ikke om jeg tør hoppe i det også viser det seg at det er bare sex(noe han overhodet sier det ikke er), eller at det ikke funker og jeg kommer til å angre pga barn osv....

også tenker jeg....han er så spesiell for meg, skal jeg angre resten av livet på at jeg ikke tok sjangsen?

Hei, kjære deg. Dere har jo hatt sjangsen......Trenger du en ny sjangse? Hva med om det samme skjer med mannen din og barna dine og at du trenger en ny sjangse der etterpå? Vil du risikere dette for en "forvirret" mann som ønsker en knagg å henge på....foreløpig?Når du sier ikke hatt det så bra siste årene med mannen din. Du må avgjøre dette uten å hensynta den gamle flammen din, det er det mest riktige. Skriv til ham og si at du ikke kan ha kontakt med ham fordi du er i et forhold. Dersom det ryker, så kan du heller ta kontakt. Beslutningen din må som sagt tas, uten å involvere ny partner. Lykke til og klem;)

Anonymkode: 91909...51f

Skrevet

Gresset er ikke grønnere osv.. 

Når hverdagen kommer er det nok ikke så veldig fantastisk med denne eksen.

Du bør ikke sette alt på spill, jobb heller for forholdet.  Går det ikke, så avslutt det heller før du hopper rett inn på noe nytt.

Sett barna dine først. 

Anonymkode: c38f0...5ac

Skrevet

Tusen takk for svar☺️ja jeg er veldig forvirret for tida.Jeg tenker på barna....hadde jeg ikke gjort det hadde vi ikke vært sammen enda.Vi er mer som venner jeg og samboer.Sex foreksempel kan det gå måneder imellom....det er ikke en jeg ser for meg jeg kommer til å gifte meg med, vi er nok sammen pga barn,hus osv......han er verdens snilleste da, men følelsene er ikke der.

Så er det han andre da, vi hadde en sjangs, men det er 15 år siden.Begge var unge og usikre da.Jeg har i alle år tenkt på han og når man ikke har det bra i det forholdet man har, har man nok lettere for å bli fristet inn i noe annet.Men jeg føler vi har noe, noe må det være siden vi har hatt hverandre i tankene i alle disse årene.Fornuften sier vær der du er, men hjertet sier noe helt annet.Jeg klarer ikke helt gi slipp på han...

Skrevet

Ingen som har vært i lignende situasjon?

Skrevet

Jeg tenker at livet er slik. Man møter nye og gamle flammer. Spiller ingen rolle at han betydde mye før. Det var da. Dette er nå. Hadde du ville risikere familien din for en ny flamme? Å hoppe rett inn i noe nytt før du har avsluttet det gamle, er aldri lurt. Da klarer man ikke tenke klart, man er forelsket i tanken på å få det bedre med en ny partner. 

Er enig med de over, rydd først opp i forholdet ditt m samboer før du belager deg på noe nytt. Det virker som dette nye blir en måte å rømme vekk fra hverdagen du har nå som du ikke er helt fornøyd med....

Det vil alltid være slik m gamle exer som det ikke ble noe av, "hvordan hadde vi fått det hvis det ble oss....?" Det ble ikke dere, det ble en annen. 

Det er mange av oss som har det slik. Vi har vel alle opplevd en gammel kjærlighet som ikke ble noe av. La han heller være i hjertet ditt, minnene fra fortiden trenger du ikke forkaste ❤️

Skrevet

Takk for fornuftig svar:-)

Jeg så for meg at vi kom til å gifte oss.Han er liksom den ene som jeg følte skulle bli gammel sammen med meg.Ja nå ble det ikke slik da, jeg møtte en annen, fikk barn som jeg elsker høyere enn alt!Evig takknemmelig for det.

Men....fremdeles klarer jeg ikke slippe han, og når han også har følelser er det ikke lett. Følelsene for samboer er ikke der, og dette var lenge før gammelflammen tok kontakt.Men alt for barna...eller?Jeg føler jeg har prøvd å få til ting med samboer, men det føles ut som vi er mer venner enn kjærester.

Skrevet

Jeg tenker som de andre at du må rydde opp i forholdet til samboeren din FØR du eventuelt kaster deg ut i noe med den gamle flammen. Fur Ugle sa det så klokt: Ikke bruk denne gamle flammen til å rømme fra problemene. Rydd opp FØRST.

En annen ting jeg synes du skal tenke litt på, er at det er veldig stor sannsynlighet for at barna dine vil legge denne nye mannen for hat hvis du nå kaster deg inn i et forhold til ham. Før eller siden vil de tenke at det er hans skyld at mamma og pappa ikke er sammen. De vil bebreide deg. 

Så finn først ut hva du vil gjøre eller ikke gjøre med det forholdet du er i. Rydd opp. Hvis du ikke vil være sammen med samboeren din lenger, så sørg for at det er godt og vel over før du eventuelt innleder et forhold til den andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...