Anonym bruker Skrevet 13. september 2018 #1 Skrevet 13. september 2018 Min datter har lyst å kjøpe en jakke på Finn.no som vi ikke har mulighet til å se på fysisk først. Noen her som har kjøpt en ting til noen tusenlapper der og fått tilsendt? Jeg er veldig skeptisk. Hva om varen ikke kommer, blir borte i posten, selger sender ikke e.l. Hvordan gjør man det evt med betaling, kan man holde av en viss sum til varen kommer, som ett depositum? Anonymkode: 474fc...195
Anonym bruker Skrevet 14. september 2018 #2 Skrevet 14. september 2018 Ingen? Anonymkode: 474fc...195
Anonym bruker Skrevet 14. september 2018 #3 Skrevet 14. september 2018 Du sjekker selger på alle måter du kan, du googler og sjekker Facebook etc, se på hvor lenge selger har vært på finn og hvilke tilbakemeldinger som finnes. Så får du se. Jakken kan sendes med sporing, da er det sikrere i posten. Anonymkode: 738f5...ef7
Anonym bruker Skrevet 14. september 2018 #4 Skrevet 14. september 2018 Jeg er generelt skeptisk til sending av varer, spesielt om de er dyre. Liker å hente, og at andre henter her så vi får gjort opp med en gang. Jeg har sendt fra meg varer før og da tar jeg betalt for hele summen i forkant, så mottaker må bare stole på at jeg sender, noe jeg alltid gjør. Men har blitt svindlet andre veien, av ei som solgte barneklær, hun sendte aldri til meg selv om jeg betalte for varer og frakt. Anonymkode: 8302a...8ab
Anonym bruker Skrevet 14. september 2018 #5 Skrevet 14. september 2018 31 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er generelt skeptisk til sending av varer, spesielt om de er dyre. Liker å hente, og at andre henter her så vi får gjort opp med en gang. Jeg har sendt fra meg varer før og da tar jeg betalt for hele summen i forkant, så mottaker må bare stole på at jeg sender, noe jeg alltid gjør. Men har blitt svindlet andre veien, av ei som solgte barneklær, hun sendte aldri til meg selv om jeg betalte for varer og frakt. Anonymkode: 8302a...8ab Enig i dette, hadde jeg bodd i Oslo hadde jeg kun tatt uten sending. Ble svindlet for 500 kroner for litt siden, det var 16-åringen som kjøpte noe. Hadde jeg sjekket grundigere der før vi betalte hadde jeg aldri sagt ja til kjøpet. De var veldig medgjørlige og kjappe til åsvare helt til pengene var vippset. Da ble det stille. Ellers har jeg så godt som aldri opplevd noe tull, jeg har både solgt og kjøpt mye på finn. Anonymkode: 738f5...ef7
Anonym bruker Skrevet 14. september 2018 #6 Skrevet 14. september 2018 Ville ikke gjort det. Stort sett går det bra, men flere tusen... Ville ikke gjort det Anonymkode: 0589c...963
Anonym bruker Skrevet 14. september 2018 #7 Skrevet 14. september 2018 Da må dere betale for sending med sporing, koster ikke så mye ekstra Anonymkode: aa3b3...350
Anonym bruker Skrevet 14. september 2018 #8 Skrevet 14. september 2018 Med en ting til flere tusen kr så ville jeg bedt om å få sendt varen med postoppkrav. Da betaler du på posten når du henter ut varen. Sending med sporing er selvfølgelig sikrere enn uten sporing, men man har fortsatt problemet med tidspunkt for betaling. Dersom selger krever betaling før sending, så er man ikke sikker på at selger faktisk sender pakken. Anonymkode: fd109...daa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå