Anonym bruker Skrevet 13. september 2018 #1 Skrevet 13. september 2018 Mannen har vært i utlandet, kjøpt ull som viser seg å være 50-50. Ullundertøy til 2- åring. Er det bra nok, eller ville dere kjøpt 100% ull? Bor på Østlandet Anonymkode: 73405...716
Anonym bruker Skrevet 13. september 2018 #2 Skrevet 13. september 2018 Etter min erfaring funker det greit nok til vår/høst når det ikke er så kaldt. Men hvis barna blir våte så synes jeg de kan bli kalde. Vi har arvet noe ull/bomull-mix, og synes det fungerer supert som pysj. Ute, hvor det er stor sjanse for å bli både våt og kald, er 100% ull absolutt det beste. Anonymkode: d7e16...a6f
Anonym bruker Skrevet 13. september 2018 #3 Skrevet 13. september 2018 Nå på høsten fungerer det vel fint om dere ikke bor på et av Norges kaldeste sted. Det er kanskje bomull på innsiden så det ikke skal klø? Ikke klag når mannen kjøper klær, gi skryt og suppler med annet om nødvendig, feks 100 % ull oppå undertøyet! Anonymkode: f75ce...885
Anonym bruker Skrevet 14. september 2018 #4 Skrevet 14. september 2018 Helt fint i været som er nå på Østlandet. Tommel opp. Anonymkode: d88ed...224
Anonym bruker Skrevet 14. september 2018 #5 Skrevet 14. september 2018 Fungerer helt fint om dere har godt yttertøy utenpå. Selv har jeg barn med atopisk hud så vi bruker ikke ull i det hele tatt, barna har aldri vært kalde for det. Anonymkode: 4410f...3fd
Anonym bruker Skrevet 14. september 2018 #6 Skrevet 14. september 2018 På de kaldeste eller våteste dagene i løpet av vinteren tar jeg helst i bruk 100% ull. Men det er ikke de fleste dagene, så 50/50 funker nok fint det også 😊 Anonymkode: 441b5...f11
Anonym bruker Skrevet 14. september 2018 #7 Skrevet 14. september 2018 Det fungerer helt fint. Datteren min tåler ikke ull og kommer seg helt fin gjennom vinteren uten å fryse Anonymkode: 68b26...94d
Anonym bruker Skrevet 14. september 2018 #8 Skrevet 14. september 2018 Snakket med bhg, de mener at 50-50 er godt nok for vårt område. Også på det kaldeste Anonymkode: 73405...716
Anonym bruker Skrevet 14. september 2018 #9 Skrevet 14. september 2018 Det fungerer helt fint, men hvordan det brukes må du se ann. Jeg har barn som ikke bruker ull av noe slag, kun bomull og det fungerer helt fint. De har lekt ute i -30 og ikke fryst, så at de ikke har ull har ikke noen sammenheng i om det holder eller ikke. Hva som er ytterst er det viktigste, hva som er under er ikke så viktig. Jeg som har barn som ikke kan ha ull og minst mulig lag på lag må være veldig obs på at yttertøyet er varmt. Kjøpe yttertøy som krever lag på lag under vil jeg absolutt ikke ha. For det første må det bli ubehagelig for ungene å bevege seg i, mye styr og jo mindre lag på lag jo bedre regulereer kroppen tempraturen. Tenk selv: vil du ha en tykk vinterjakke du kan ta rett på deg over en vanlig genser/bluse, eller. Il du ha en jakke der du må ha ull innerst og en ullgenser før du tar på jakken? Anonymkode: 0a25e...d74
Anonym bruker Skrevet 15. september 2018 #10 Skrevet 15. september 2018 så lenge det er mindre enn minus 6 ellers blir det kaldt Anonymkode: ce663...1f6
Anonym bruker Skrevet 15. september 2018 #11 Skrevet 15. september 2018 På 14.9.2018 den 12.01, Anonym bruker skrev: Det fungerer helt fint, men hvordan det brukes må du se ann. Jeg har barn som ikke bruker ull av noe slag, kun bomull og det fungerer helt fint. De har lekt ute i -30 og ikke fryst, så at de ikke har ull har ikke noen sammenheng i om det holder eller ikke. Hva som er ytterst er det viktigste, hva som er under er ikke så viktig. Jeg som har barn som ikke kan ha ull og minst mulig lag på lag må være veldig obs på at yttertøyet er varmt. Kjøpe yttertøy som krever lag på lag under vil jeg absolutt ikke ha. For det første må det bli ubehagelig for ungene å bevege seg i, mye styr og jo mindre lag på lag jo bedre regulereer kroppen tempraturen. Tenk selv: vil du ha en tykk vinterjakke du kan ta rett på deg over en vanlig genser/bluse, eller. Il du ha en jakke der du må ha ull innerst og en ullgenser før du tar på jakken? Anonymkode: 0a25e...d74 Heller skalljakke enn tykk jakke. Så der bommet du litt😉 Om det er nok kommer an på ungene. Noen klarer seg uten ull. Mens andre tyr til ull nesten hele året. Er vel bare å prøve. Anonymkode: 0d12d...b64
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå