Gå til innhold

Får jeg byttet skoene uten kvittering?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte støvler til sønnen min i april å de er egentlig blitt lite brukt ettersom vi har hatt så fin sommer. Idag regnet det når jeg skulle levere han på SFO,å når vi kommer frem er han gjennomvåt på sokkene! Det er ca 10 minutter å gå. Har også reagert før på at han kommer hjem med våte støvler. Har tenkt å klage på støvlene ettersom vi ikke har råd til å kjøpe nye nå. Finner selvfølgelig ikke kvitteringen igjen men jeg betalte med bankkort. Holder det med å vise kontoutskrift da? Eller får vi ikke igjen pengene/bytte skoene uten kvittering?

Anonymkode: b5c51...d7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kan jo ikke bytte støvler som er et halvt år gamle. Men reklamer på de

Anonymkode: 7eea0...054

Samme hva en kaller det da,du skjønte utmerket godt hva jeg skulle frem til. Støvler på da vare mer enn bare noen månender før de blir ødelagt.

Anonymkode: b5c51...d7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kan jo ikke bytte støvler som er et halvt år gamle. Men reklamer på de

Anonymkode: 7eea0...054

Dersom hun kan vise kontoutskrift er det gyldig kvittering. Seff kan hun heve kjøpet, bytte, eller om de krever det, ta de inn og fikse (skjer jo ikke og om det skjer, må hun få låne noe i mellomtiden). Dersom støvlene lekker uten å ha hull så gir det full reklamsjonsrett! Reklamasjon går ut på retting, samme om man kaller det bytte/pengen tilbake som Hi gjør her men butikken kan kreve at de får rette (skjer mest sannsynlig ikke på støvler)!

Anonymkode: 768f7...72b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dersom hun kan vise kontoutskrift er det gyldig kvittering. Seff kan hun heve kjøpet, bytte, eller om de krever det, ta de inn og fikse (skjer jo ikke og om det skjer, må hun få låne noe i mellomtiden). Dersom støvlene lekker uten å ha hull så gir det full reklamsjonsrett! Reklamasjon går ut på retting, samme om man kaller det bytte/pengen tilbake som Hi gjør her men butikken kan kreve at de får rette (skjer mest sannsynlig ikke på støvler)!

Anonymkode: 768f7...72b

Selvfølgelig kan du reklamere på støvlene. I skobutikken hos oss sa de at garantien holdt i 2 år. Men nå veit jeg ikke hvordan det er når du ikke har kvitering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...