Gå til innhold

Hva synes dere om menn som elsker jakt?

Anbefalte innlegg

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er fakta. Menn har til alle tider vært jegere.

Anonymkode: 33309...603

Og kvinner 😊

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Menn som setter jakt foran familien er bare nei, nei, nei! 

Anonymkode: 36789...615

Skrevet

Trofè-jakt er motbydelig.

Jakt for mat er bare fint. Hos oss både jaktes og fiskes det, i tillegg til annen innhøsting.

Alle dere som synes det er turn-off er vegetarianere?

Skrevet
11 minutter siden, gale damen skrev:

Jakt for mat er bare fint. Hos oss både jaktes og fiskes det, i tillegg til annen innhøsting.

Ja, jeg er vegetarianer. Jeg kan respektere en jeger som viser dyret respekt, bruker hele dyrekroppen og ikke tar mer enn de kan spise. Jeg har vært med på jakt for å se med mine egne øyne hva det handler om. Noen jaktgrupper er flinke og er opptatt av dyrets velferd. Skyter ikke hvis de ikke er 100% sikker på å treffe. Men så har du de andre... De som skadeskyter og tar det med et skuldertrekk, som fillerister bikkjene sine og som skyter mer enn de trenger, så kjøttet går i søpla. Man har hele spennet.

En som jakter er uansett ikke aktuell for meg, da jeg ikke klarer å se på drap som en hobby.

Anonymkode: d8348...6fc

Skrevet

Jeg blir ikke tiltrukket av hobbyjakteren. Har noen trophy hunters i familien til mannen min, jeg spyyyr av det.

Folk som gjør en innsats for å holde bestanden på et OK nivå er helt greit.

Anonymkode: 4e746...c07

Skrevet
47 minutter siden, gale damen skrev:

Jeg sa det var turn off, men jeg tolket det som om hi siktet til trofe jegere. Jakt for mat har jeg ikke noe i mot

Anonymkode: 6be30...4bd

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg blir ikke tiltrukket av hobbyjakteren. Har noen trophy hunters i familien til mannen min, jeg spyyyr av det.

Folk som gjør en innsats for å holde bestanden på et OK nivå er helt greit.

Anonymkode: 4e746...c07

Du vet at det er vanlig å vinterfore dyrene for å holde bestanden kunstig høy? Hvorfor? De får flere dyr å jakte på. At de jakter for å holde bestanden nede er i beste fall villedende. Dessuten, det har aldri i jordens historie vært et problem for naturen å regulere seg selv. Alle andre dyrearter klarer det, så lenge mennesker ikke blander seg inn, men bestanden av elg, hjort, rådyr og rein skal liksom ikke klare å regulere seg selv? Tull.

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du vet at det er vanlig å vinterfore dyrene for å holde bestanden kunstig høy? Hvorfor? De får flere dyr å jakte på. At de jakter for å holde bestanden nede er i beste fall villedende. Dessuten, det har aldri i jordens historie vært et problem for naturen å regulere seg selv. Alle andre dyrearter klarer det, så lenge mennesker ikke blander seg inn, men bestanden av elg, hjort, rådyr og rein skal liksom ikke klare å regulere seg selv? Tull.

Menneskene påvirker naturen kraftig. Det fører til at noen andre arter også øker kraftig hvis vi ikke holder dem nede. Aller tydligst ser vi dette med mus og rotter, men også elg hjort og rådyr kan det bli alt for mange av i randsonene. De færreste ønsker å la rottebestannen regulere seg selv. Hvorfor da rådyrbestanden?

Anonymkode: 6371a...81a

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Menneskene påvirker naturen kraftig. Det fører til at noen andre arter også øker kraftig hvis vi ikke holder dem nede. Aller tydligst ser vi dette med mus og rotter, men også elg hjort og rådyr kan det bli alt for mange av i randsonene. De færreste ønsker å la rottebestannen regulere seg selv. Hvorfor da rådyrbestanden?

Anonymkode: 6371a...81a

Forskjellen er bare at rotteproblemene skyldes menneskers søppel, som er en stor utfordring å jobbe med og MÅ jobbes med på langsiktig basis. Rådyr, hjort og elg vinterfores bevisst med ett mål for øye : Jakt.

Skrevet

Tja. En mann som er ute i skogen og skyter dyret selv er i hvert fall ikke noe dårligere enn han som går i butikken og kjøper kjøttet.

Anonymkode: 2c676...68c

Skrevet
På 13.9.2018 den 16.01, Anonym bruker skrev:

Jeg lurer på hva dere damer synes om menn som elsker jakt..snakker om store dyr...og jakt ikke bare for å drepe en elg for å ha kjøtt på høsten, men mer for moro skyld?...

jeg skjønner at noen kan ha det som hobby, men klarer ikke å bli tiltrukket av menn som dreper snille rådyr for moro skyld....

Anonymkode: 621f8...9ba

Flåttbærere som hjort og rådyr burde utryydes

Anonymkode: 4a0fc...4c0

Skrevet

Jeg vil heller ha en jeger som fyller fryseren med vilt, enn en sart stakkar som tror at alle kjøttprodukter blir "født" i små vakumpakker i butikken.

Trofejakt er turn off, men matauk er bra.

Skrevet

Hvorfor er det bedre at dyrene sulter ihjel på senvinteren enn at de skytes og havner i gryta mi?

Skrevet
På 13.9.2018 den 16.57, Anonym bruker skrev:

Syns egentlig menn som har veldig «gutta» hobbyer er litt turn off i seg selv. 

Anonymkode: f27ba...f75

Hvorfor så synes du det da? 

Anonymkode: e3bcf...f41

Skrevet

Til dere som sier at dyrebestanden fint regulerer seg selv, vel det vil bety masse syke dyr. Da vil jeg si at det er bedre å regulere bestanden med jakt. Ellers blir det fort som jeg husker det var med rev, de jakter vi ikke på. Jeg var voksen første gang jeg så en frisk voksen rev, alle de jeg hitill hadde sett hadde hatt skabb. Jeg ser ikke noe slikt som bedre enn jakt.

Anonymkode: 169b0...2c7

Skrevet
1 time siden, gale damen skrev:

Hvorfor er det bedre at dyrene sulter ihjel på senvinteren enn at de skytes og havner i gryta mi?

Si meg, er din rørende medfølelse kun forbeholdt elg, hjort og rådyr? Hva med gaupe, jerv, bjørn, moskus, rein, ulv etc?

Spørs om medfølelsen din ikke stikker så dypt likevel, du vil bare ha kjøtt i gryta. Greit nok det, men ikke kom å snakk om hvor synd det er i dyr som sulter, med mindre du gjør en innsats for andre ville dyr. 

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor så synes du det da? 

Anonymkode: e3bcf...f41

Er bare noe med den bromance greia jeg syns er litt off. Er ikke aktiviteten i seg selv, men garderobe-praten og holdninger de har på «fleip», her skal menn være menn. 

Grøsser litt av det faktisk. 

Anonymkode: f27ba...f75

Skrevet (endret)

Det er meg revnende likegyldig om den ene bestandens død er den andres brød så lenge spørsmålet er "hva synes du om menn som elsker jakt?":

Menn som elsker å drepe dyr er for meg omtrent så langt fra interessante som det overhodet er fysisk mulig å komme. 

Endret av StjertIøvetann
Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Si meg, er din rørende medfølelse kun forbeholdt elg, hjort og rådyr? Hva med gaupe, jerv, bjørn, moskus, rein, ulv etc?

Spørs om medfølelsen din ikke stikker så dypt likevel, du vil bare ha kjøtt i gryta. Greit nok det, men ikke kom å snakk om hvor synd det er i dyr som sulter, med mindre du gjør en innsats for andre ville dyr. 

Jeg har dessverre ikke så mye rørende medfølelse å komme med, er jeg redd. Det jeg spurte om var hvorfor det skulle være bedre at de sulter ihjel enn at jeg spiser dem. Dør gjør de på det ene eller det andre viset.

Jeg spiser rein, men jeg liker ikke smaken av kjøttetere, så de havner ikke i gryta mi.

Skrevet

Er dette kun en type menn? For meg er en mann nå mye mer en hobbyen hans. Jakt og fiske, må vel være en sunn hobby, og den får mat på bordet. Tror det er få som driver med dette, som er lystmordere. Jeg kjenner flere som jakter, som ikke er så veldig opptatt om de får skutt noe. Selve turen, kameratskapet og opplevelsen av naturen og skogen, det er det som er drivkraften.

Anonymkode: 4a30b...183

Skrevet

For morro skyld? Kjenner mange jegere, men ingen skyter bare for å skyte. De går på jakt, parterer, noe spises med en gang, noe røykes, noe saltes å noe legges i fryseren til en senere anledning. Her jeg bor er det også tradisjon at flere med partnere samles til en stor middag etter første turen.

Jeg har aldri hatt noen formening om jegere, men mannen min jakter å det syns jeg er helt greit. Han har gjort det siden lenge før vi møttes, har vokst opp med både jakt og slakt, og jammen har jeg fått mye godt servert i løpet av årene.

Anonymkode: 21be5...0fd

Skrevet
On 9/14/2018 at 9:31 AM, Daquiry said:

Og kvinner 😊

Ikke mange kvinns som jakter.

Anonymkode: 33309...603

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...