Gå til innhold

Forvirret etter graviditetstester


Håpløs92

Anbefalte innlegg

Hei. 

De siste dagene har jeg vært både kvalm, svimmel og trøtt. Noe som har vært svært alarmerende mtp en eventuell graviditet. Tok en hjemmetest fra butikken  i går, rundt 15, som viste veldig svak positiv. Hadde ikke forventet noe annet svar på den. Tok også en til i dag tidlig, da morgenurin er det beste å teste (har jeg hørt), og testen var likedan som i går - veldig svak positiv. 

Nå er kjæresten min og jeg veldig enige om hva vi ønsker, evnt ikke ønsker, og jeg ringte legesenteret for å få en bekreftelse på graviditeten. Fikk hastetime på dagen. 

Men, testen på legesenteret sa «negativ»... legen min snakket om at det kan være jeg har vært gravid men at jeg har spontanabortert. Men syns det er merkelig at jeg først opplevde kvalme mandag denne uken. Kvalmen har sitti i hele uken, kanskje minsket noe først i dag. Men fremdeles uvel. 

Ble videre sendt på sykehuset for å ta blodprøver slik at jeg får svar til i morgen. Jeg er ganske redd for at denne vil si negativ. Jeg klarer ikke helt å slappe av ved den tanken når jeg har opplevd kvalme, svimmelhet og trøtthet. 

Nå ønsker vi ikke å få barn akkurat nå, og jeg er derfor enda mer bekymret for at den kommer tilbake negativ. For da må det vel være noe annet galt med meg?! 

Er det noen som har opplevd noe liknende? Nå fikk jeg hvertfall svar at blodprøvene er fasiten, og at de ikke kan ta feil i det hele tatt. Stemmer dette? 

Har ikke opplevd noe smerter eller liknende, kanskje litt følelsen av «hold» i venstre side av magen, ned mot hoften. Har hatt noe misfarget «utflod» eller hva jeg skal kalle det, men jeg har og hoppet over mens med p-piller de siste 2 gangene av div årsaker. Så jeg har bare tenkt det er derfor. 

Hjelp, hva gjør jeg nå? Får lettere panikk her, og det gjør typen også! Haha 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trøtt , kvalm og svimmel kan du bli av veldig mye rart...alt fra et uskyldig virus, stress, lite søvn, noe du har spist osv osv Og det er lite sannsynlig alvorlig sykdom, som du sier at du tror over her.

At din test var pos og legen sin neg kan komme av forskjellig sensibilitet. At du er så tidlig gravid at legekontoret sin ikke slår ut enda. Morgenurin (eller for å være nøyaktig, urin som har vært i blæren i mer en 4t) er mer konsentrert på hormoner og kan gi tydeligere resultat.

Blodprøven vil vise om det er HCG ja, og hvor høy dose. Evt tar man en prøve til etter 24-48t for å se om det er økning, differansen vil da si noe om det er graviditet (spontanabort, kjemisk graviditet osv) på gang eller ikke.

Lykke til.

Anonymkode: 00283...6d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Trøtt , kvalm og svimmel kan du bli av veldig mye rart...alt fra et uskyldig virus, stress, lite søvn, noe du har spist osv osv Og det er lite sannsynlig alvorlig sykdom, som du sier at du tror over her.

At din test var pos og legen sin neg kan komme av forskjellig sensibilitet. At du er så tidlig gravid at legekontoret sin ikke slår ut enda. Morgenurin (eller for å være nøyaktig, urin som har vært i blæren i mer en 4t) er mer konsentrert på hormoner og kan gi tydeligere resultat.

Blodprøven vil vise om det er HCG ja, og hvor høy dose. Evt tar man en prøve til etter 24-48t for å se om det er økning, differansen vil da si noe om det er graviditet (spontanabort, kjemisk graviditet osv) på gang eller ikke.

Lykke til.

Anonymkode: 00283...6d0

Ja. Det er sant! 

Det er 6 uker siden sist kjæresten og jeg var med hverandre nå. Vi har avstandsforhold akkurat nå. Og jo mer jeg googler, jo mer forvirret og usikker blir jeg. 

Vi ønsker så klart barn i fremtiden, men nå mtp situasjonen vi er i ønsker vi å vente. Så da stresser jeg litt når 2 tester viser positiv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...