Anonym bruker Skrevet 13. september 2018 #1 Skrevet 13. september 2018 På hvilket grunnlag fikk dere? Jeg er under traumebehandling nå. Det er alt fra barndommen og videre i livet som har innhentet meg og jeg er gått på en skikkelig smell, for å si det slik. Jeg går til behandling og det er kun samtaleterapi, noe jeg selv ville, men det blir bare verre og verre for meg nå. Sover max 2 timer, er urolig, apatisk, engstelig, deprimert osv, redd for å tippe hel over snart! Jeg lurer på om dette er grunn nok for beroligende? For å ha til de verste dagene? Aner ikke hvem som bruker sånt..Jeg har også sovemedisin, men den hjelper null når kroppen er så anspent og urolig, og jeg er helt utslitt nå😞😓 Anonymkode: 4e5f2...3ad
Anonym bruker Skrevet 13. september 2018 #2 Skrevet 13. september 2018 Det bør absolutt være god nok grunn, ja. Jeg får det for angst, men ikke så mange om gangen. Anonymkode: 9e7bd...c09
Anonym bruker Skrevet 13. september 2018 #3 Skrevet 13. september 2018 Jeg har fått det for klaustrofobi Anonymkode: 420ee...9a6
Anonym bruker Skrevet 13. september 2018 #4 Skrevet 13. september 2018 Vel, jeg fikk beskjed om at jeg må "leve med det", for selv om det kommer til å ta lang tid, så skal det visst bli bra til slutt, altså med samtaleterapi.. Jeg skulle gå tur, fargelegge og drikke varm melk. At hele døgnet er blitt en tortur var ikke så viktig i det lange løp. At jeg daglig går med en følelse av at kroppen fysisk holder på å segne om, at jeg er så utslitt og lei, og ikke har noe liv overhode og kun orker det aller mest nødvendige som å gå på do og løfte armen for å spise, og at tankekjøret fullstendig tar knekken på meg, alt dette skal jeg altså leve med i uoverskuelig fremtid? Fordi terapien vil ta tid? Jeg som har slitt i mange år, men stått på og ikke "hørt på" kroppen min, nå har kollapset helt, nå etter et år med sykemelding og terapi, skal jeg klare å fortsette i samme løp? Jaja, en utblåsing skal jo hjelpe!🙈😂😣 Anonymkode: 4e5f2...3ad
Anonym bruker Skrevet 13. september 2018 #5 Skrevet 13. september 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Vel, jeg fikk beskjed om at jeg må "leve med det", for selv om det kommer til å ta lang tid, så skal det visst bli bra til slutt, altså med samtaleterapi.. Jeg skulle gå tur, fargelegge og drikke varm melk. At hele døgnet er blitt en tortur var ikke så viktig i det lange løp. At jeg daglig går med en følelse av at kroppen fysisk holder på å segne om, at jeg er så utslitt og lei, og ikke har noe liv overhode og kun orker det aller mest nødvendige som å gå på do og løfte armen for å spise, og at tankekjøret fullstendig tar knekken på meg, alt dette skal jeg altså leve med i uoverskuelig fremtid? Fordi terapien vil ta tid? Jeg som har slitt i mange år, men stått på og ikke "hørt på" kroppen min, nå har kollapset helt, nå etter et år med sykemelding og terapi, skal jeg klare å fortsette i samme løp? Jaja, en utblåsing skal jo hjelpe!🙈😂😣 Anonymkode: 4e5f2...3ad Altså er dette hi og har vært hos behandler i dag🙄 Anonymkode: 4e5f2...3ad
Anonym bruker Skrevet 13. september 2018 #6 Skrevet 13. september 2018 Dette er feilbehandling, var du hos psykiater eller psykolog? Be om second opinion Anonymkode: d6dc1...f88
Anonym bruker Skrevet 13. september 2018 #7 Skrevet 13. september 2018 Skriv ned tanker. Snakk med en venninne(ikke nødvendigvis om tunge ting, men mer hverdags om det passer best) Og prøv de dagene du klarer å gå en tur, finn god musikk og rusle litt. Se deg rundt, nyt høstfargene og bare vær tilstede. Det er mye du kan prøve som kan gi deg mer energi i kroppen og ro i sinnet. Medisiner kan gjøre deg "dopa" men de fjerner ikke problemet og du kan gå på en skikkelig smell av de også. Jeg personlig får en dag eller to med depressive tanker(noen ganger skremmende mørke tanker) etter inntak av medisiner som skal tas ved behov. Jeg, om jeg var behandler ville heller anbefalt deg antidepressive, de er ofte mildere og kan støtte deg på en annen måte gjennom behandling. Men du må kjenne etter litt selv, hva tror du kan hjelpe deg? Anonymkode: c0dbc...5f1
Anonym bruker Skrevet 13. september 2018 #8 Skrevet 13. september 2018 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dette er feilbehandling, var du hos psykiater eller psykolog? Be om second opinion Anonymkode: d6dc1...f88 I dag hos psykolog, men er av og til hos psykiater, så blir sånn sett fulgt opp av begge deler, men jeg har tvilt lenge på dem. Har nevnt det for fastlegen i sommer, og vi snakket om å henvise meg til andre, den gangen bestemte jeg meg for å prøve litt videre der jeg er, men tror jeg skal ta det opp med fastlegen igjen. 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Skriv ned tanker. Snakk med en venninne(ikke nødvendigvis om tunge ting, men mer hverdags om det passer best) Og prøv de dagene du klarer å gå en tur, finn god musikk og rusle litt. Se deg rundt, nyt høstfargene og bare vær tilstede. Det er mye du kan prøve som kan gi deg mer energi i kroppen og ro i sinnet. Medisiner kan gjøre deg "dopa" men de fjerner ikke problemet og du kan gå på en skikkelig smell av de også. Jeg personlig får en dag eller to med depressive tanker(noen ganger skremmende mørke tanker) etter inntak av medisiner som skal tas ved behov. Jeg, om jeg var behandler ville heller anbefalt deg antidepressive, de er ofte mildere og kan støtte deg på en annen måte gjennom behandling. Men du må kjenne etter litt selv, hva tror du kan hjelpe deg? Anonymkode: c0dbc...5f1 Alt dette vet jeg, og har prøvd "alt", jeg har kommet langt forbi til at disse tingene skal hjelpe. Jeg må opp fra her jeg er først. Har prøvd ulike medisiner for angst og depresjon, men det hjelper ikke. Jeg vet at jeg må bearbeide traumene, men jeg fikser det ikke lengre slik det er nå. Alt jeg vil og alt jeg trenger er litt ro og søvn, en liten pause fra mitt eget hode og sinn. Da er jeg "klar" igjen til å fortsette, men jeg har et stort behov for en liten pause.. Anonymkode: 4e5f2...3ad
Anonym bruker Skrevet 14. september 2018 #9 Skrevet 14. september 2018 Du skal kunne få etter avtale med lege. Jeg får selv for angst men du får ikke mye i slengen. Du får kanskje 1pk som må vare så så lenge før du kan be om ny resept. Ikke be om dette hos psykolog da de er "anti-beroligende". De mener det setter kjepper i hjulene for behandling. Jeg snakket bare med fastlege og får en pakke kanskje 2-3 ganger i året etter avtale om å ha det liggende hvis det skulle bli ille (kan virke beroligende bare å vite at du har noe som hjelper liggende). Sobril hjalp ikke på meg så fikk valium som egentlig brukes raskere enn de mener de skal (de sier ta 1 pille, jeg må ta 2 for at de skal fungere litt pga høy toleranse, sobril hjalp ikke selv om man tok 4..) Usikker på om du skal spørre om vival først da de er ganske sterke.. Skaff en time hos fastlege og forklar, så ordner det seg med mindre legen din er vanskelig å ha med å gjøre. Anonymkode: 4078f...42e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå