Gå til innhold

Trenger sårt hjelp, ang interiør og oppussing

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg stod sist i køen når genene for interiør og detaljer ble utdelt. Nå står jeg midt i samlivsbrudd, og huset bærer veldig preg at tomhet og det er ekko i kåken. Problemet er at jeg har latterlig lite penger, så jeg trenger hjelp og tips av dere for billige måter å fikse litt rundt her. Kom gjerne med konkrete ting jeg kan kjøpe, eller ting som gies bort på Finn. Jeg er helt håpløst når det gjelder dette. Tusen takk for all hjelp :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du sier jo ikke hva du har, ikke har, stil, behov eller noe så da blir det litt vanskelig. Når du har ett stramt budskjett må du nesten ta utgangspungt i det du har. 

Anonymkode: 964cb...292

Skrevet

Hvis det er ekko må du ha myke ting! Gulvtepper, sofa, myke stoler, pledd, puter ++ da ser det også med en gang mer hjemmekoselig ut! Har du et tomt hjørne? Finn en billig men pen godstol på finn og pynt med en pen pute og et mykt pledd over armlenet og et lite bord med en blomst på. Bokhyller med bøker og bilder gir personlig preg, og kan ofte bli billig om du kjøper brukt og printer bilder selv. Hauger av skjenker på finn også! Heng noe på veggene. Lamper er også en enkel måte å fylle opp tomrom og du får også god atmosfære i rommet. 

Anonymkode: 2445c...e86

Skrevet

Jeg har ingen stil 🙈. Interiøret jeg har går i grått og hvitt. Tenker litt mer farger og planter. Takk for alle gode tips, skal se hva jeg finner på Finn. 

Skrevet

Jeg er lei for å høre at du står oppi brudd. Det er jo unntakstilstamd på så mange måter. Men : du er også heldig, i den forstand at det er midt i loppemarked-sesongen! Du kan gjøre det jeg alltid har drømt om: kjøpe de flotte møblene jeg ikke har plass til. Noen skikkelige kupp og du er lykkelig! Jeg måtte nettopp gå fra en designer-lenestol og verdens nydeligste jugend-salong og det knuste mitt hjerte..   ellers er jo finn.no veldig kjekt om pungen er slunken. Tekstiler gjør lunt, men koster lite. Bruk tid på å tenke farger - fyll opp med noe billig og levelig i puter og tepper og pledd i gode høstfarger så lenge. Bo deg til, tål å ha det litt tomt før du skaffer dyre varige ting.

Skrevet

Takk jenter! Skal sjekke ut loppemarked og andre bruktbutikker. Jeg bor i Bergen. 

Skrevet

En ide når økonomien er stram er å ta kontakt til familiens eldre generasjon. Hør med dem om de har møbler/bilder/gardiner osv i boden/på loftet, som de ikke bruker men ikke har hjerte til å kaste og som du kan få se på. Så kan du enten kjøpe, få eller låne noe. Man kan finne de mest utrolige ting i blant. Og enkelte ting har en historie fra tidligere i slekten som gir det ekstra verdi.

Og viktigst: Om du faller for noe og virkelig liker det, så kommer det også til å passe i ditt hjem. Det er når du setter ditt eget preg på boligen med ting du faktisk liker at det blir et hjem, mere enn når du fyller det med bestemte ting fordi interiørbladet sier de hører sammen.

Veldig mange byer/steder har også en lokal fb-gruppe hvor folk gir bort/bytter bort ting. Finn ut om det finnes der du bor.

Anonymkode: 70ef2...627

Skrevet

Finn.no er full av kupp :). Kan du poste et bilde av en stue eller noe annet som du synes er fin, så skal jeg se om jeg har noen tips til deg?

Anonymkode: 5c4a5...168

Skrevet

Alt du liker passer sammen, er min filosofi. Sånn ser stua vår ut også.Og du sier du har hatt litt anonyme farger så langt - da må du kjenne etter om du faktisk liker det eller om det var en unnvikelses-strategi.  Prøv noe med farge på - puter, pledd, bilde - og kjenn etter!

Skrevet

Velg ut en farge som du lar gå igjen i ting i ulike nyanser. Kjøp vaser og karafler i glass, et stort fat og blomsterpotte som passer sammen på loppemarked. Plasser ting på fatet, pass på at de tingene du setter der har ulike høyde, eks en karaffel og en blomsterpotte med lav grønn plante og en pyntegjenstand som tar opp fargen til enten fatet eller blomsterpotta. Så har du et stilleben som gjør seg bra i en bokhylle eller open skjenk. 

Anonymkode: 6b986...f86

Skrevet

Men har du noe du liker da?

Du har vel sett bilder, vært hos folk og tenkt, sånn vil jeg også ha det. 

Anonymkode: d5e64...b93

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...