Anonym bruker Skrevet 12. september 2018 #1 Skrevet 12. september 2018 Så jeg er egentlig fra vestlandet, men fant ut tidlig i livet at jeg er et by menneske og liker meg i oslo. Der fikk jeg jobb, tjente godt, hadde familie der, masse venner, hobbyer og mye mer. Stor trides der. Så møter jeg ei Nordlandsk dame der, vi dater i 4 år, får et barn sammen. Hun startet og mistrives i Oslo etter barnet kom, til tross for og ha masse venner der, noe av sin familie, mye av min familie og jobb så ville hun tilbake til bygda si. Greit det var et tøft valg for min del og flytte 22 timer bort fra alt jeg ville si er livet mitt, men det betydde og starte det nye livet her oppe med familien. Hun slår da opp 2 måneder etterpå, som da betyr jeg kan ikke flytte tilbake pga barnet. Denne bygda har jeg prøvd og få til å fungere, men for å få jobb må man ha fagbrev, bil lappen og det virker som at man må være her i fra, alle tre tingene jeg ikke har og er. Et år har gått og bare strøjobber her og der. Men Tromsø er 3 timer unna, der er det jobber og muligheter, to foreldre med inntekt betyr at begge foreldrene føler de kan bidra og har lik fotfeste når det gjelder barnet, som igjen betyr lykkeligere foreldre som barnet vil merke og ha godt av. Er det for mye å forlange at moren flytte til Tromsø? Det er 3 timer unna her så er ikke så langt i forhold til 22 timer unna "mitt liv" i Oslo. Jeg vil fortsette å ha ofret mye, men skal barnet ha to foreldre som trives eller bare en? Begge vil trives i Tromsø, men hun nekter å flytte på seg. Er det for mye og forlange? Anonymkode: c9d09...db5
Anonym bruker Skrevet 12. september 2018 #2 Skrevet 12. september 2018 Nei, jeg synes ikke det er for mye å forlange, men du kan jo ikke tvangsflytte henne heller. Kan du flytte til Tromsø og beholde en hybel der dere bor nå? Sikkert lurt å ta lappen uansett også. Anonymkode: d7a25...ce4
Megaman243 Skrevet 12. september 2018 #3 Skrevet 12. september 2018 Ja lappen og fagbrev skal jeg ta. Flytte jeg alene da kan jeg kun være helge og ferie pappa. For det koster ca 2000 i måneden om jeg skal reise frem og tilbake annenhver uke. Skal jeg også betale for to adresser så har jeg ingenting til overs. Så mora har på sett og vis fengslet meg her for hennes egen lykke. Min lykke er Oslo, så det å dra til Tromsø er egentlig bare så jeg ikke blir gal, noe jeg blir av denne plassen her.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2018 #4 Skrevet 12. september 2018 Du kan ikke kreve noen ting dessverre, så lenge barnet bor hos mor er det mor som bestemmer, du kan ikke tvangsflytte noen... Jeg synes du skal legge en langsiktig plan, flytt til nærmeste by og ta lappen, fagbrev, få deg venner og ha noen fine år der samtidig som du er helge og feriepappa for datteren din. Etterhvert kan du om du ønsker flytte tilbake til Oslo, om datteren din kjører tre timer buss eller settes på et fly til Oslo for å være hos pappa spiller ingen rolle for henne. Det er også mye mulig hun vil flytte til Oslo for å ta sin utdanning når den tid kommer og hun jo tross alt har båre pappa og familie der. Anonymkode: cb1ef...1e5
Anonym bruker Skrevet 12. september 2018 #5 Skrevet 12. september 2018 Jeg tenker at det beste alternativet er at du flytter til Oslo og mor blir boende der hun er. Jeg tror at det er en større fordel for barnet å bo i hjembygda til mor hvor det har halve familien sin enn å flytte til Tromsø som da blir helt ukjent og en tre timers kjøretur unna resten av familien. Det innebærer selvfølgelig at du ikke kan ha normalt samvær, men det er ikke umulig å reise opp og ned for å besøke hverandre noen langhelger innimellom, og i tillegg selvfølgelig ha feriesamvær. Det er ikke lett å etablere seg i en ny by som voksen, så jeg vil råde deg til å flytte dit du ønsker å bo resten av livet. Verden er så liten at man kan få en god relasjon til barna uansett hvor man bor, så lenge man er villig til å legge både tid, penger og engasjement i det. Anonymkode: c07c0...28d
Anonym bruker Skrevet 12. september 2018 #6 Skrevet 12. september 2018 Hvor gammelt er barnet da? Det høres jo ut som om det har bodd mest i Oslo? kan du flytte til Oslo med barnet, så kan mor måtte vurdere om hun skal bli i bygda og bli helgemamma, eller flytte tilbake til Oslo, der det er jobbmuligheter og andre tilbud? Anonymkode: 7c586...a3f
Anonym bruker Skrevet 12. september 2018 #7 Skrevet 12. september 2018 Hvorfor tenker flere automatisk at barnet skal bo hos mor? Anonymkode: 6be3f...e9a
Megaman243 Skrevet 12. september 2018 #8 Skrevet 12. september 2018 Ho er 2 år og noen måneder, alle i familien til moren har bil og er titt og ofte i Tromsø, å på toppen av det kan mor kjøre når hun vil tilbake hit på besøk. Så barnet vil ha mye mer besøk og samvær med familie i Tromsø enn det hun hadde gjort i Oslo. Uansett hvordan man vrir og vender på det så er det jeg, faren som får den korte biten av pinnen. Jeg kan ikke flytte tilbake til Oslo og jeg kan ikke ta med barnet uten at moren også flytter. Jeg kan ikke tvinge moren til og flytte. Men og flytte til Tromsø der kan jeg se for meg å bli, der kan jeg få jobb og gjøre så å si det jeg gjorde i Oslo. Men ikke her, det er alt for liten plass for noe sånt. Jeg gir og ofrer mye, moren har ikke gitt eller ofret noen ting. Selv det å flytte til Tromsø er og ofre og gi av meg selv. Jeg kan i det minste se hun oftere i Tromsø enn hva jeg hadde gjort i Oslo.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2018 #9 Skrevet 12. september 2018 Hvorfor i alle dager gjorde hun det slutt 2 mnd etter dere flytta?? Det hørtes veldig planlagt ut spør du meg... flytt til Tromsø, og se datteren din så ofte du kan! Anonymkode: 9332a...b98
Anonym bruker Skrevet 12. september 2018 #10 Skrevet 12. september 2018 6 minutter siden, Megaman243 skrev: Ho er 2 år og noen måneder, alle i familien til moren har bil og er titt og ofte i Tromsø, å på toppen av det kan mor kjøre når hun vil tilbake hit på besøk. Så barnet vil ha mye mer besøk og samvær med familie i Tromsø enn det hun hadde gjort i Oslo. Uansett hvordan man vrir og vender på det så er det jeg, faren som får den korte biten av pinnen. Jeg kan ikke flytte tilbake til Oslo og jeg kan ikke ta med barnet uten at moren også flytter. Jeg kan ikke tvinge moren til og flytte. Men og flytte til Tromsø der kan jeg se for meg å bli, der kan jeg få jobb og gjøre så å si det jeg gjorde i Oslo. Men ikke her, det er alt for liten plass for noe sånt. Jeg gir og ofrer mye, moren har ikke gitt eller ofret noen ting. Selv det å flytte til Tromsø er og ofre og gi av meg selv. Jeg kan i det minste se hun oftere i Tromsø enn hva jeg hadde gjort i Oslo. Flytt til Tromsø, skaff deg jobb og førerkort/bil, så er problemet nærmest løst. Du bor i en by, og kan selv hente ungen til samvær. Du kan selvfølgelig ikke gå rundt i bygda der og vantrives, uten jobb eller annen mening enn å ha samvær. Du kan ikke forvente at mor flytter, ta grep i ditt eget liv! Anonymkode: 5fccc...0f6
Anonym bruker Skrevet 12. september 2018 #11 Skrevet 12. september 2018 Flytt til Tromsø. Dere kan selvfølgelig få samvær til å fungere likevel. Du kan ikke forlange noe som helst, og det beste for barnet er at barnet får være på samme plass. Anonymkode: 3684f...1fd
Anonym bruker Skrevet 12. september 2018 #12 Skrevet 12. september 2018 Jeg ville også mistrives i Bjerkvik...kanskje du kan flytte til Harstad eller Narvik? Det blir jo by langt nærmere enn Tromsø! Anonymkode: 70cc1...e6e
Anonym bruker Skrevet 12. september 2018 #13 Skrevet 12. september 2018 - og her ser vi et godt eksempel på hvor viktig utdannelse osv er for mulighetene i voksenlivet. Å flytte til en liten plass i Nordnorge uten å ha lappen er ikke lurt. Men nå står du der. Det nytter ikke å være bitter for at du ikke kan tvangsflytte moren. Vi er mange som har blitt boende steder vi ikke hadde tenkt oss pga barna. Jeg tilslutter meg de som sier flytt til Tromsø. Få det til å funke derfra. Du må jo ha jobb. Og 3 timers transport er ikke mer enn at man kan ha fine helger sammen. Anonymkode: b6f14...97c
Megaman243 Skrevet 12. september 2018 #14 Skrevet 12. september 2018 Lappen og fagbrev er under veis så det skjer uansett. Å blir mest sannsynlig å flytte når eksamen er bestått om 2 års tid. Men Narvik er ikke bedre enn de andre stedene rundt der sånn foresten. Er like limitert der. Lider av småbygd problemer de også selv om de liker og kalle seg for en by 😛
Tulisa Skrevet 12. september 2018 #15 Skrevet 12. september 2018 (endret) Det er sinnsyke boligpriser i Tromsø. Vil hun ha råd til å bo der? Endret 12. september 2018 av Tulisa
Anonym bruker Skrevet 12. september 2018 #16 Skrevet 12. september 2018 16 minutter siden, Megaman243 skrev: Lappen og fagbrev er under veis så det skjer uansett. Å blir mest sannsynlig å flytte når eksamen er bestått om 2 års tid. Men Narvik er ikke bedre enn de andre stedene rundt der sånn foresten. Er like limitert der. Lider av småbygd problemer de også selv om de liker og kalle seg for en by 😛 Enn Harstad da? Veldig mye nærmere enn Tromsø... Anonymkode: 70cc1...e6e
Evablaum Skrevet 12. september 2018 #17 Skrevet 12. september 2018 Hvorfor skal hun ta seg bryet med å flytte tre timer fra hjemmet sitt?
Nyttårs barn Skrevet 12. september 2018 #18 Skrevet 12. september 2018 Du deler nok skjebne med mange pappaer. Flytt et sted du kan tenke deg og bo og hvor du får deg jobb.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2018 #19 Skrevet 12. september 2018 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor i alle dager gjorde hun det slutt 2 mnd etter dere flytta?? Det hørtes veldig planlagt ut spør du meg... flytt til Tromsø, og se datteren din så ofte du kan! Anonymkode: 9332a...b98 Det tenkte jeg også, dette var nok planlagt. Og er hun så kald får ikke ti ville hester henne til Tromsø heller. Flytt du og skap deg et liv. Da har du mer å tilby, kan lettere starte på nytt og siden tiden går fort er det ikke lenge før barnet ditt busser til helgeturer i Tromsø. Anonymkode: 2f774...9de
Anonym bruker Skrevet 13. september 2018 #20 Skrevet 13. september 2018 Dette her har jo mor planlagt, for hun måtte få deg til å flytte, ellers er det hun som måtte blitt boende i Oslo. Jeg hadde nok da flyttet til Tromsø først, se om du får bygd deg ett liv der. Hvis ikke hadde jeg flyttet tilbake til Oslo. Anonymkode: 07081...116
Anonym bruker Skrevet 13. september 2018 #21 Skrevet 13. september 2018 Hadde jeg vært i din situasjon hadde jeg blitt så sur at jeg hadde flyttet tilbake til Oslo. Selvsagt blir det mindre samvær, men du får alt det andre du ikke har i dag. Anonymkode: 7a1f0...c66
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå