Anonym bruker Skrevet 12. september 2018 #1 Skrevet 12. september 2018 Vi prøver på nr 2 nå. Ifølge appen har jeg eggløsning på fredag , men da reiser vi og er sent fremme så sex står neppe på menyen da. Ifølge appen er det størst sjanse for graviditet de to dagene før eggløsning? Stemmer det? Hva er dine erfaringer? På forhånd takk 😊 Anonymkode: cd384...2f1
Anonym bruker Skrevet 12. september 2018 #2 Skrevet 12. september 2018 Selv om appen sier du er fruktbar da så er det til syvende å sist kroppen som bestemmer. Kanskje har du tidligere eggløsning? Kanskje har du ikke eggløsning denne mnd? Kanskje er eggløsningen senere? jeg anbefaler dere om å ha sex annenhver dag fra dag 10 i syklusen og frem til neste mens jeg 😅 Jeg trodde jeg hadde eggløsning på dag 15-17 i syklusen min men så startet jeg å teste å fant ut at jeg hadde eggløsning på dag 11 😱 Da ble livet enklere å spiren satt neste måned 😊😊 Lykke til ❤️ Anonymkode: 9acdd...35b
Anonym bruker Skrevet 12. september 2018 #3 Skrevet 12. september 2018 Min erfaring er at app er bortkastet, hvis ikke du vet nøyaktig når du har eggløsning (med el tester ) og kan plotte inn det. Men når det er sagt... Spermier kan leve inni deg og vente på egget i opptil 7dager (ved god kvalitet og rette forhold), så å ha sex så nært opptil som mulig kan fungere. Det sies at ettersom «jente spermier» er langdistanse svømmere, men mer utholdende og «gutte spermier» er sprintere men dør fort, så kan det å ha sex et par dager før eggløsning øke sjansen for unnfangelse av jente. Selv prøvde jeg på to gutter, og fikk det, med denne metoden Anonymkode: d11a1...f98
Anonym bruker Skrevet 12. september 2018 #4 Skrevet 12. september 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Selv om appen sier du er fruktbar da så er det til syvende å sist kroppen som bestemmer. Kanskje har du tidligere eggløsning? Kanskje har du ikke eggløsning denne mnd? Kanskje er eggløsningen senere? jeg anbefaler dere om å ha sex annenhver dag fra dag 10 i syklusen og frem til neste mens jeg 😅 Jeg trodde jeg hadde eggløsning på dag 15-17 i syklusen min men så startet jeg å teste å fant ut at jeg hadde eggløsning på dag 11 😱 Da ble livet enklere å spiren satt neste måned 😊😊 Lykke til ❤️ Anonymkode: 9acdd...35b Samme her Prøvde i 6mnd før jeg tok el tester hver dag i en mnd for å se når den var sterkest (strimmeltester), hadde det på dag 9 -ikke rart det aldri gikk Traff neste mnd. Og på nr 2 , 5år senere, satt den på første forsøk Anonymkode: d11a1...f98
Anonym bruker Skrevet 12. september 2018 #5 Skrevet 12. september 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Samme her Prøvde i 6mnd før jeg tok el tester hver dag i en mnd for å se når den var sterkest (strimmeltester), hadde det på dag 9 -ikke rart det aldri gikk Traff neste mnd. Og på nr 2 , 5år senere, satt den på første forsøk Anonymkode: d11a1...f98 Hvor mye koster EL-tester og hvordan tas de? Hadde du uregelmessig syklus siden spiren ikke satt med en gang? HI Anonymkode: cd384...2f1
Anonym bruker Skrevet 12. september 2018 #6 Skrevet 12. september 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Min erfaring er at app er bortkastet, hvis ikke du vet nøyaktig når du har eggløsning (med el tester ) og kan plotte inn det. Men når det er sagt... Spermier kan leve inni deg og vente på egget i opptil 7dager (ved god kvalitet og rette forhold), så å ha sex så nært opptil som mulig kan fungere. Det sies at ettersom «jente spermier» er langdistanse svømmere, men mer utholdende og «gutte spermier» er sprintere men dør fort, så kan det å ha sex et par dager før eggløsning øke sjansen for unnfangelse av jente. Selv prøvde jeg på to gutter, og fikk det, med denne metoden Anonymkode: d11a1...f98 Jeg har regelmessig syklus som i 80 % av tilfellene er på 26 dager. Takk for tips, vi ønsker oss jente så får håpe det stemmer 😄 Dessuten merker jeg oftest på kroppen når jeg nærmer meg eller når jeg har EL, men har lest at når man har EL kan det være for sent mtp befruktning . Vet at det ikke finnes noe fasit da. HI Anonymkode: cd384...2f1
Anonym bruker Skrevet 12. september 2018 #7 Skrevet 12. september 2018 Jeg brukte EL-tester for ikke å bli gravid. Det funket ikke for å si det sånn. Ble gravid og befruktet nøyaktig 7 dager før EL. Med andre ord funket det å ha sex før EL. Anonymkode: b74fd...889
Anonym bruker Skrevet 12. september 2018 #8 Skrevet 12. september 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg brukte EL-tester for ikke å bli gravid. Det funket ikke for å si det sånn. Ble gravid og befruktet nøyaktig 7 dager før EL. Med andre ord funket det å ha sex før EL. Anonymkode: b74fd...889 Så du ble gravid ved å ha sex 7 dager før eggløsning? Det er vel logisk i og med at spermier kan være i skjeden opp til 7 dager Anonymkode: cd384...2f1
Anonym bruker Skrevet 12. september 2018 #9 Skrevet 12. september 2018 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Selv om appen sier du er fruktbar da så er det til syvende å sist kroppen som bestemmer. Kanskje har du tidligere eggløsning? Kanskje har du ikke eggløsning denne mnd? Kanskje er eggløsningen senere? jeg anbefaler dere om å ha sex annenhver dag fra dag 10 i syklusen og frem til neste mens jeg 😅 Jeg trodde jeg hadde eggløsning på dag 15-17 i syklusen min men så startet jeg å teste å fant ut at jeg hadde eggløsning på dag 11 😱 Da ble livet enklere å spiren satt neste måned 😊😊 Lykke til ❤️ Anonymkode: 9acdd...35b Ja, er selvfølgelig kroppen som bestemmer til syvende og sist. Jeg har eggløsning på fredag og vi tenker å ha sex i dag og torsdag siden vi ikke rekker på fredag. Ifølge appen er det medium sjanse for graviditet dagen etter eggløsning 🤔 HI Anonymkode: cd384...2f1
A_87 Skrevet 12. september 2018 #10 Skrevet 12. september 2018 Har hørt at det er lurt å ha sex annenhver dag fra mensen er over og fram til neste mensen
Anonym bruker Skrevet 12. september 2018 #11 Skrevet 12. september 2018 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Vi prøver på nr 2 nå. Ifølge appen har jeg eggløsning på fredag , men da reiser vi og er sent fremme så sex står neppe på menyen da. Ifølge appen er det størst sjanse for graviditet de to dagene før eggløsning? Stemmer det? Hva er dine erfaringer? På forhånd takk 😊 Anonymkode: cd384...2f1 Sædceller kan visst overleve opp til en uke der inne mens de venter på at egget slippes. Anonymkode: 3af09...593
Anonym bruker Skrevet 12. september 2018 #12 Skrevet 12. september 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Så du ble gravid ved å ha sex 7 dager før eggløsning? Det er vel logisk i og med at spermier kan være i skjeden opp til 7 dager Anonymkode: cd384...2f1 Vet ikke hvor du har "opptil 7 dager" fra. Det er det faktisk ingen som vet helt sikkert. Det er vel 5 dager "ekspertene" opererer med. I følge min gynekolog er det unntaket heller enn regelen, det at spermen lever i dagevis. Jo flere timer og dager det går, jo mindre sjanse er det for graviditet. Jeg hadde sex siste blødningsdag. Det hører faktisk med til sjeldenhetene når man har lang syklus. Men nå var det ingen krise at jeg ble gravid altså. Ble bare litt tett opptil forrige graviditet ( ble gravid 9 uker etter jeg fødte...) Anonymkode: b74fd...889
Anonym bruker Skrevet 15. september 2018 #13 Skrevet 15. september 2018 På 12.9.2018 den 20.43, Anonym bruker skrev: Vet ikke hvor du har "opptil 7 dager" fra. Det er det faktisk ingen som vet helt sikkert. Det er vel 5 dager "ekspertene" opererer med. I følge min gynekolog er det unntaket heller enn regelen, det at spermen lever i dagevis. Jo flere timer og dager det går, jo mindre sjanse er det for graviditet. Jeg hadde sex siste blødningsdag. Det hører faktisk med til sjeldenhetene når man har lang syklus. Men nå var det ingen krise at jeg ble gravid altså. Ble bare litt tett opptil forrige graviditet ( ble gravid 9 uker etter jeg fødte...) Anonymkode: b74fd...889 Så, spermier kan leve opp til 5 dager? I dag har jeg ifølge appen eggløsning, stemmer det at man kan bli gravid otså etter eggløsning? HI Anonymkode: cd384...2f1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå