Gå til innhold

Tenåring og uren hud


Anbefalte innlegg

Skrevet

Husets 15-åring begynner å få uren hud. Ikke egentlig kviser, men definitivt noe i nærheten i kombinasjon med fetere hud i t- sonen. Hvilke produkter skal jeg kjøpe til ham? Døtrene har ikke hatt samme problem,  så her er jeg grønn. Og jeg stoler ikke mye på jåledamene i parfymeriet...

Anonymkode: d264a...26f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør på apoteket

Mine gutter har en del kviser og de har bare en rens i dusjen og en fuktighetskrem de kan bruke etterpå, kjøpt på apoteket.

Anonymkode: 53b05...312

Skrevet

Jeg har god erfaring med te tre olje.

men hvis det ikke er kviser ville jeg latt huden være i fred. Kanskje noen ansiktsmasker for kombinasjonshud?

veldig effektiv er epi duo, men da må du til legen.

Anonymkode: 0327e...cc5

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Spør på apoteket

Mine gutter har en del kviser og de har bare en rens i dusjen og en fuktighetskrem de kan bruke etterpå, kjøpt på apoteket.

Anonymkode: 53b05...312

Ansiktsrens i dusjen?  Sikkert lurt, han dusjer jo hver kveld etter trening.  

Anonymkode: d264a...26f

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ansiktsrens i dusjen?  Sikkert lurt, han dusjer jo hver kveld etter trening.  

Anonymkode: d264a...26f

Ja, ellers blir den ikke brukt ;)

 

Anonymkode: 53b05...312

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har god erfaring med te tre olje.

men hvis det ikke er kviser ville jeg latt huden være i fred. Kanskje noen ansiktsmasker for kombinasjonshud?

veldig effektiv er epi duo, men da må du til legen.

Anonymkode: 0327e...cc5

Trodde ikke te tre olje var lovlig å selge i norge lenger jeg, har vært en del uhell med de... Men er kanskje bare de konsentrerte oljene som er forbudt, at de fremdeles er lov å bruke i andre produkter?

Anonymkode: 53b05...312

Skrevet

Gå på apoteket og spør. Rens og ansiktskrem. Gjerne morgen og kveld om han trener og dusjer ofte slik at han får fukt og ikke produserer talg fordi han er for tørr. 

Skrevet

Vi prøvde mye rart. Snakket til slutt med legen, og fikk tabletter og krem på resept. Brukte først tabletter og krem, etter hvert var det nok med kremen. Ikke la det gå for langt, om det viser seg at det reseptfrie ikke virker tilstrekkelig. Som legen sa til oss, det er kommet mange nye produkter, som virkelig virker, men de er kun tilgjengelige på resept. 

Anonymkode: 5a096...09b

Skrevet

Haha.. Ja, det er jammen meg farlig med uren hud i t-sonen! 

Anonymkode: 94fb1...f97

Skrevet

Bruk basiron i første omgang. Denne kan bleke putevarer, bare så du er obs på det. 

Hvis ikke det fungerer så ville jeg bedt om noe sterkere hos legen. Aerol eller Epiduo. 

Blir han tørr i huden bør han bruke en fuktighetskrem som ikke inneholder parfyme, som roche posay. 

Ellers kan det være greit å tenke litt på mat. F eks kan det å drikke store mengder melk slå ut i kviser. 

Anonymkode: 2665a...63d

Skrevet

Dette er en gutt med "nestenkviser", ikke en med masse kviser som er umulig å få vekk. Begynn, som de fleste sier, med rens og krem og mest sannsynlig er det nok. Reseptbelagte midler mot kviser skal kun brukes i spesielle tilfeller fordi de kan gi andre, varige problemet med huden. Det ene middelet som er foreslått lengre opp, gir tørr, flassende hud hos mer enn  10% av de som bruker det. Noen av tablettene man får, kan gi varige problemet med tørre øyne.

Hvis det ender opp med at han får ekstremt mange kviser som ikke lar seg fjerne med andre metoder, bør det selvfølgelig vurderes likevel, men ikke når det er et så lite problem som HI beskriver. 

Anonymkode: 48543...8fc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...