Gå til innhold

Mødre skal fratas sønnene sine!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så nettopp en dokumentar hvor en mann sa at alle kvinner som har sønner burde fratas retten til og ha ansvar og til se guttebarna sine 1 år etter fødselen, og at guttebarna burde isteden vokse opp med fedrene sine eller andre menn. Fordi han mente at alle dagens kvinner er feminister og at dagens mødre ikke lar gutter få lov til å være gutter og at alle guttebarn trenger et mannlig forbilde. (Dette er ikke tull, det var britisk dokumentar og de sa faktisk dette)

Anonymkode: b7b9e...aad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes tullinger av alle slag. 

Du tror vel ikke dette er en spesielt utbredt oppfatning? Det er jo ikke noe journalistisk kunststykke å finne en sprø mann med kvinnefobi og intervjue ham. 

Anonymkode: 40704...106

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så nettopp en dokumentar hvor en mann sa at alle kvinner som har sønner burde fratas retten til og ha ansvar og til se guttebarna sine 1 år etter fødselen, og at guttebarna burde isteden vokse opp med fedrene sine eller andre menn. Fordi han mente at alle dagens kvinner er feminister og at dagens mødre ikke lar gutter få lov til å være gutter og at alle guttebarn trenger et mannlig forbilde. (Dette er ikke tull, det var britisk dokumentar og de sa faktisk dette)

Jeg tviler ikke på at det finnes tullinger som kan si slikt, men jeg tror du kan puste rolig. Det kommer aldri til å skje. 

Anonymkode: 9dc1d...e38

Skrevet

kommer vel an på om faren er feminist eller ikke det? 

Jeg merker jo at min sønn er ekstremt opptatt av kos og klem fra meg og bare meg, men han gjør likevel bare gutteting. Men jeg er ikke feminist da. Spiller fotball meg han, spiller sjakk, sender han ut for å klatre i trærne, lar han hjelpe med hjulskift, snekrer osv. Men kjenner et par damer som har endt opp med en sønn som er født i feil kropp. Mulig det er fordi han er oppvokst med mor og 4 søstre. 

Men alle gutter som har far og mor i livet sitt har det best gitt at begge foreldre er egnet så klart.

Anonymkode: d0bf9...209

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tviler ikke på at det finnes tullinger som kan si slikt, men jeg tror du kan puste rolig. Det kommer aldri til å skje. 

Anonymkode: 9dc1d...e38

Jeg fikk nesten sjokk når jeg så de tullingene si dette, men det var åpenbart folk med høyreekstreme holdninger og hele den dokumentaren virket ikke særlig seriøs. Men de mente at kvinner bør fratas retten til og ha ansvar for guttebarna sine og at guttene ikke burde se eller treffe mødrene sine fra de er fylt 1 år, og at kvinner bare var egnet til og ha ansvar for døtrene sine. Men hele den dokumentaren virket bare dum og fjern.

Skrevet

Du tror seriøst at mannfolka klarer å oppdra unger på egen hånd?? Trokke det nei!! 😄 De ville blitt sprø etter noen dager og kommet løpende til oss og bedt om godt vær!!

Anonymkode: 4c3af...f17

Skrevet

Lykke til med å få mannfolka til å ha 100% ansvar og omsorg for et barn det første leveåret! (Vet de finnes, men du finner nok langt flere som er mer comfy med å dra på jobb og gjøre noe de allerede kan, med klare rutiner og regler og forventninger)

Anonymkode: 22b04...8a4

Skrevet

Haha, høres ut som noe han der horekunderasisten som har herjet forumet i det siste kunne ha sagt. 

Usikker på om det er lurt å gi sånne skrullinger taletid... 

Skrevet

Amerikakultur...

Anonymkode: 78762...834

Skrevet

Dette er vel noe lignende meningene som er vanlig i feks Midtøsten? Bortsett fra at alle barn "tilhører" far. 

Anonymkode: b1005...467

Skrevet
37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette er vel noe lignende meningene som er vanlig i feks Midtøsten? Bortsett fra at alle barn "tilhører" far. 

Anonymkode: b1005...467

Ikke vanlig i Midtøsten nei...

Anonymkode: 9f0cc...169

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

kommer vel an på om faren er feminist eller ikke det? 

Jeg merker jo at min sønn er ekstremt opptatt av kos og klem fra meg og bare meg, men han gjør likevel bare gutteting. Men jeg er ikke feminist da. Spiller fotball meg han, spiller sjakk, sender han ut for å klatre i trærne, lar han hjelpe med hjulskift, snekrer osv. Men kjenner et par damer som har endt opp med en sønn som er født i feil kropp. Mulig det er fordi han er oppvokst med mor og 4 søstre. 

Men alle gutter som har far og mor i livet sitt har det best gitt at begge foreldre er egnet så klart.

Anonymkode: d0bf9...209

Jeg er feminist. Jeg snekrer, skifter dekk, renser sluk, spiller fotball, klatrer (både i trær og fjell), lager mat, skifter lyspærer, fikser datamaskin osv (spiller ikke sjakk fordi jeg synes det er ufattelig kjedelig). Jeg ønsker også at mine døtre skal ha samme rettigheter og muligheter som min sønn. Blir litt pinlig berørt når medsøstre sier at de ikke er feminister. De ønsker seg ikke rettigheter for seg selv og sine døtre de da? De tror stemmerett, rett til utdanning, rett til selvbestemt abort, lik lønn (og her er vi ikke i mål) kom rekende på en fjøl og ble kjempe frem av hyggelige høye herrer? Historieløst.

Anonymkode: 72a77...31d

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er feminist. Jeg snekrer, skifter dekk, renser sluk, spiller fotball, klatrer (både i trær og fjell), lager mat, skifter lyspærer, fikser datamaskin osv (spiller ikke sjakk fordi jeg synes det er ufattelig kjedelig). Jeg ønsker også at mine døtre skal ha samme rettigheter og muligheter som min sønn. Blir litt pinlig berørt når medsøstre sier at de ikke er feminister. De ønsker seg ikke rettigheter for seg selv og sine døtre de da? De tror stemmerett, rett til utdanning, rett til selvbestemt abort, lik lønn (og her er vi ikke i mål) kom rekende på en fjøl og ble kjempe frem av hyggelige høye herrer? Historieløst.

Anonymkode: 72a77...31d

👏🏻👏🏻👏🏻 

Anonymkode: 39b49...a5c

Skrevet

Noen mennesker er bare skremmende!

Heldigvis skjønner de fleste mennesker - uansett kjønn - at barn trenger trygge voksne av begge kjønn rundt seg.

De fleste voksne menn jeg kjenner er jo glad i moren sin! (Uten å sitte på fanget hennes hver dag eller kle seg i dameklær for å bli lik mamma). Så jeg tror dette er et ekstremt sjeldent problem. 

Anonymkode: 356d0...7a0

Skrevet

Det finnes jo flere idioter der ute. Har sett noen dokumentarer om kvinne hatere, men den her hørtes litt mer ekstrem ut.

Og barn er barn, her er det jenta som har likt gutte aktiviteter, og gutten som er mer rolig, og hater fotball. Nå har jeg oppdratt de alene, da far ikke orker, han har fått mange muligheter. Og jeg selv er fotball jenta, som elsker å være aktiv. Så jeg har jo virkelig prøvd med sønnen min, men han liker kunst. Tegne, male og lage filmer. Og min sønn må jo få lov til å være den han er. Og han drømmer om å bli barnehagelærer, datteren min vil bli politi. 

Anonymkode: 25531...6e8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...