Gå til innhold

Hva har dere i babykurven?


MaritaJo

Anbefalte innlegg

Hei, er førstegangsgravid og når det kommer til utstyr til babyen er jeg ganske blank 😕 har kjøpt en moseskurv for å bruke som sovested på stuen de første mnd. men hva pleier å være oppi ? Pledd og/eller dyne ? Bare det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke anbefalt å ha noen løse tepper eller puter på barnets soveplass. Ta på ungen en ullpysj hvis det er kaldt og legg han/henne på rygg når han/hun skal sove. 

Anonymkode: 76d99...40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.9.2018 den 20.51, MaritaJo skrev:

Hei, er førstegangsgravid og når det kommer til utstyr til babyen er jeg ganske blank 😕 har kjøpt en moseskurv for å bruke som sovested på stuen de første mnd. men hva pleier å være oppi ? Pledd og/eller dyne ? Bare det ?

Vi hadde en vugge på stua med et pledd jeg hadde strikket 🙂 La ofte babynestet oppi pgså. Får å gjøre det lunt rundt baby 😉 

Anonymkode: 3c085...cb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde kurv i stua. Første tiden hadde jeg nesten alltid babyteppe rundt baby, og tynn dyne som hørte til kurven oppå der. 

I stua er man jo alltid våken, så om baby sparker eller spreller slik at baby får dyna over ansiktet, så vil man jo fort oppdage det.

Anonymkode: e2619...64d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moseskurver er ofte ikke sikkerhetsgodkjente. Sjekk at den møter sikkerhetsstandarden som gjelder babysenger, og hvis den ikke gjør det burde du kjøpe noe annet.

Jeg oppdaget at madrassen i moseskurven vi brukte fikk en fordypning der babyens hode hadde ligget, og en grunnleggende regel for babyens sovested er at babyen ikke skal synke ned i madrassen som brukes. Da jeg sjekket nærmere viste det seg at kurven ikke var sikkerhetsgodkjent som sovested for babyer.

Vi kjøpte en Fisher Price on the go baby dome isteden, fant then på Amazon. Ellers er alt som er kjøpt fra USA som har "bassinet", "pack n play", "play yard", eller "crib" i navnet sikkerhetsgodkjent. Du kan f eks søke etter "mini pack n play". De tar ofte ikke mye plass og passer bra på stua.

Og som nevnt over, man bruker ikke tepper, dyner, eller puter til babyer. Hvis du er redd babyen blir kald kan du kle på den flere lag med klær, eller bruke sovepose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...