Gå til innhold

Føles som ungen kommer ut. 😱


Mammatil3småhjerter

Anbefalte innlegg

Hei allesammen. Jeg har de siste dagene kjent et ekstremt nedpress. Føles som jeg dels skal tisse på meg å at ungen er på vei lenger og lenger ner. Er idag 23+4 med mitt 4 barn, men dette er det 3 svangerskapet. Har fra før gutt (ble forløst med hast snitt da han kom skjevt i fødekanalen 2010), tvillinger født 4 uker før termin også disse tatt med keisersnitt men ikke hast. Lå lenge å fikk åpning men gikk for sakte. Med andre ord har jeg aldrig født vaginalt før. Jeg har som sagt hatt ekstremt nedpress et par dager å når disse "takene" kommer så tar jeg meg selv i å enten si et eller annet eller lage grimaser så de kan til tider være riktig så "ubehagelige". Er det noen som har vært borti noe sånt? Er redd prematur fødsel å at noe skal være galt. Hva bør jeg gjøre? Tusen takk for svar ♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tviler på at barnet holder på å falle ut, men vil anbefale deg å ringe jordmor som kan sjekke deg. Jeg tror nok du absolutt ville ha hatt smerter om du fikk åpning og du ville hatt rier. Kan det være at du har veldig svak bekkenbunnsmuskulatur? Gjør du øvelsene dine daglig?

Jeg har svak muskulatur og får litt den følelsen du snakker om noen ganger, men ikke så jeg faktisk tror at barnet skal falle ut. La meg få høre hva du finner ut da 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Vanilje:) skrev:

Jeg tviler på at barnet holder på å falle ut, men vil anbefale deg å ringe jordmor som kan sjekke deg. Jeg tror nok du absolutt ville ha hatt smerter om du fikk åpning og du ville hatt rier. Kan det være at du har veldig svak bekkenbunnsmuskulatur? Gjør du øvelsene dine daglig?

Jeg har svak muskulatur og får litt den følelsen du snakker om noen ganger, men ikke så jeg faktisk tror at barnet skal falle ut. La meg få høre hva du finner ut da 😊

Nei altså jeg skjønner jo at babyen ikke er på vei ut. 😂 Men aldrig opplevd maken i de andre svangerskapene. Mest sannsynlig er det rett og slett svak muskulatur, men leser noen som har opplevd at livmorhalsen er forkortet eller svak å det setter litt "griller" i hodet på meg. Hun sparker å slår å det føles akkurat som om hun gjør det rett "inn i skjelden" 😂 om det kan forklares slik 🤦‍♀️🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hvert barn så føles det slik når hodet fester seg her. Presser og «stikker». Få en sjekk hos Jm for å være sikker.

Ang åpning så gikk jeg med 4cm åpning i to mnd (gikk gradvis fra 2-4 da) med første, uten rier, men har alltid hatt vonde kynnere. Han kom på termin fordet :) 

Anonymkode: b36b9...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...