Gå til innhold

Krav til barnehager

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leter og leter, men finner ikke noe sted der det står beskrevet hva som er de fysiske kravene til en barnehage. Hvor mange kvm på barn, hvor mange barn pr avdeling/voksen? Innearealer/utearealer osv.

Kan noen hjelpe meg?

(Hilsen hun med et barn som plutselig er plassert i ute-gruppe fra kl 7-17.)

Anonymkode: 1c48b...1f3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utegrupper er jo helt topp. Ungene utvikler seg jo som regel mye bedre der enn de som er mye inne. Mindre syke unger, større kreativitet og mer selvstendige barn. Hva  er problemet?

Anonymkode: bf357...428

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg leter og leter, men finner ikke noe sted der det står beskrevet hva som er de fysiske kravene til en barnehage. Hvor mange kvm på barn, hvor mange barn pr avdeling/voksen? Innearealer/utearealer osv.

Kan noen hjelpe meg?

Jeg håper virkelig ikke at du har ungen din i barnehagen fra 7 om morgenen til 17 på ettermiddagen.  10 timer er drøyt.

Anonymkode: fb7ca...933

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg håper virkelig ikke at du har ungen din i barnehagen fra 7 om morgenen til 17 på ettermiddagen.  10 timer er drøyt.

Slapp av. Det er åpningstidene, og de er ute hele tiden. 

HI

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Slapp av. Det er åpningstidene, og de er ute hele tiden. 

HI

Men hvorfor sutrer du over 7-17 hvis ditt barn ikke er der 7-17?

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

...ikke alle kan være navere, noen må jobbe også 😏 

Selv jobber jeg turnus, så mine var ikke så lenge hver dag, men vet om de som måtte det -Og vet du, barna klarte seg helt fint fordet. 

Slutt å kritiser andre som må gjøre ting anderledes en deg selv.

Anonymkode: e1b39...85d

Skrevet

Jeg har faktisk aldri vært ute for at noen beklager seg over for mye utetid i barnehagen. Hva er problemet ditt?

Og ja, mine barn er også på uteavdeling.

Anonymkode: 15ee1...8ed

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har faktisk aldri vært ute for at noen beklager seg over for mye utetid i barnehagen. Hva er problemet ditt?

Og ja, mine barn er også på uteavdeling.

Ikke fra foreldrene nei,men du skulle hørt hvor mye ungene hylskriker og vil inn når det er iskaldt eller nårdet styrtregner hele tiden. Selv de som elsker å leke ute skriker å vil inn. Men for å tilfredstille FORELDRENE så er vi ute resten av dagen likevel. Helt sprøtt synes jeg! 

Anonymkode: 95fab...b6f

Skrevet
31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

...ikke alle kan være navere, noen må jobbe også 😏 

Selv jobber jeg turnus, så mine var ikke så lenge hver dag, men vet om de som måtte det -Og vet du, barna klarte seg helt fint fordet. 

Slutt å kritiser andre som må gjøre ting anderledes en deg selv.

Anonymkode: e1b39...85d

Ha ha ha.  Om du må ha en liten unge 10 timer i bhg pga jobb må du faktisk revurdere.

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke fra foreldrene nei,men du skulle hørt hvor mye ungene hylskriker og vil inn når det er iskaldt eller nårdet styrtregner hele tiden. Selv de som elsker å leke ute skriker å vil inn. Men for å tilfredstille FORELDRENE så er vi ute resten av dagen likevel. Helt sprøtt synes jeg! 

Anonymkode: 95fab...b6f

Har aldri vært en problemstilling i vår barnehage. De bruker lavvo og gapahuk.

Skrevet

Forstår deg veldig godt jeg 🙂, ikke alle barnehager som har lavo eller gapahuk heller selv om de har utegruppe. Jeg kunne aldri tenke meg å jobbet på uteavdeling, å en venninne som jobbet litt på uteavdeling synes ikke det var noe, barna var våte og kalde fordi di ikke  hadde klær og utstyr til å være ute hele dagen. Utegruppe passer ikke for alle, men noen storkoser seg i utegruppe, både voksne og barn samlet i en lavo og lager god mat på bål 🙂

Anonymkode: 80e5a...b9f

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har aldri vært en problemstilling i vår barnehage. De bruker lavvo og gapahuk.

Ikke i vår barnehage heller. 

Hvis det var under -15 var de inne hele dagen, under -10 pleide de å ha en innfløkt, men ellers var de ute og det var ingen som gråt og ville hjem nå år de ble hentet.

Anonymkode: bf357...428

Skrevet

Men hvis dette er så supert og alle elsker det, hvorfor må barnehagen tvinge de som ikke vil til å være med på dette? Det burde være barnehagens minste problem å finne et barn på en annen gruppe å bytte med.

Ute barnehage er sikkert bra for noen, men det passer ikke for alle. Jeg forstår deg godt, HI, jeg ville ikke ha godtatt dette for mitt barn. Man må nesten begynne å lure på om kommunen vil spare penger på bygningsbudsjettet ved å gjøre om barnehagegrupper til utebarnehager...

Anonymkode: c5a48...2d7

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kan noen hjelpe meg?

Så dere har ikke søkt henne til en utegruppe? Hvorfor er hun plassert der da, hva slags grunn gir de for det? Hvor gammel er hun?

Anonymkode: c55dd...079

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...