Gå til innhold

Tips til enkle gode kaker til skoleavslutning, dugnad mm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med vekt på enkelt :D Jeg kan virkelig ikke bake, har ikke masse fancy kakeutstyr heller i skuffene.

Anonymkode: b972b...0d3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lager stort sett Brownies i langpanne. Superenkelt og ikke minst populært. Bare Google oppskrift, og velg den enkleste - evt bruk Toro sin;-) Toro sin sjokoladekake i langpanne bruker jeg også noen ganger. Denne er alltid populær og ikke minst er den glutenfri. Veldig greit at de med cøliaki og lignende også kan spise samme kake som de andre.

Anonymkode: babaa...ae2

Skrevet

Jeg lager alltid noe annet enn langpannekake, for det får de tonnevis av, og det står alltid en haug torokaker på bordet.

Lag noe enkelt som muffins, kanelboller e.l. Blir garantert borte først. Har du ikke tid samme dag, men må lage dagen før så lag kjeks. Veldig enkelt å lage sjokoladecookies og jeg skal love deg de får ben å gå på.

Har du litt større barn kan de lage de selv, dagen før, og putte i en kakeboks (om de ikke spiser opp alle da). Disse er kjempegode, men litt dyre, å lage, men finnes utallige oppskrifter på nett.

https://www.matstart.no/oppskrifter/kosemat/brownie-cookies/

Anonymkode: 9829c...22f

Skrevet

Avslutning nå? Kjenner jeg ble litt nysgjerrig på hva som skal avsluttes i september?

Anonymkode: 52a33...142

Skrevet
3 hours ago, Anonym bruker said:

Avslutning nå? Kjenner jeg ble litt nysgjerrig på hva som skal avsluttes i september?

Jeg er litt på forskudd ja, tenkte jeg skulle begynne å øve litt nå så jeg ikke tabber meg helt ut natten før ;) Tror aldri jeg har bakt ei kake før. 

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er litt på forskudd ja, tenkte jeg skulle begynne å øve litt nå så jeg ikke tabber meg helt ut natten før ;) Tror aldri jeg har bakt ei kake før. 

Det går nok fint! Og som en skrev over her, Toro er din beste venn. Ingen grunn til å prøve å imponere på en skoleavslutning altså. 😅

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Med vekt på enkelt :D Jeg kan virkelig ikke bake, har ikke masse fancy kakeutstyr heller i skuffene.

Lag ei kake av fromasj. Dekk ei springform i bunnen med rullekake og sett også rullekake rundt kantene av formen. Pisk krem og bland med gele krakket med gaffel. Ha kremen over i formen å sett kaldt over natten. Snu formen opp ned på et kakefat og ta vekk formen. Tar 10 min å lage men trenger tid for å stivne.

Skrevet
29 minutes ago, Toneelise said:

Lag ei kake av fromasj. Dekk ei springform i bunnen med rullekake og sett også rullekake rundt kantene av formen. Pisk krem og bland med gele krakket med gaffel. Ha kremen over i formen å sett kaldt over natten. Snu formen opp ned på et kakefat og ta vekk formen. Tar 10 min å lage men trenger tid for å stivne.

Dette forstod jeg lite av. Skal jeg kjøpe to rullekaker i butikken eller lage selv? Lage gele selv? Hva er springform? Har denne kaka noe navn? HI

Skrevet

Ostekake i langpanne. 

Anonymkode: 7ddaa...6e8

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette forstod jeg lite av. Skal jeg kjøpe to rullekaker i butikken eller lage selv? Lage gele selv? Hva er springform? Har denne kaka noe navn? HI

Nå måtte jeg le litt hi, du er nesten verre enn meg på kakabaking, så jeg har desverre lite kaketips å komme med. 😂 Men de kjeksene som ble linket til over her, så ganske overkommelige ut. Du kan kjøpe ferdig og vet du, ingen skam i det :) Jeg føler virkelig med deg.

Dette er en springform

https://www.cg.no/springform-mini?gclid=EAIaIQobChMIlf703Jez3QIVncqyCh2DWwPvEAQYASABEgLRq_D_BwE

Anonymkode: ac983...0cd

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette er ingen enkel kake for skoleavslutninger. Springform er en rund form og skal du ha med det, bør du ha med to kaker fått å ha med en fornuftig mengde. Rullekake og fromasj er enkelt hvis du har bakt enn del før, men ikke hvis du er helt nybegynner. I tillegg høres det veldig klissete ut og man bør nok spise den med skje og da er det ingen kake sønn egner seg på avslutninger, kakene man hatt med til sånne anledninger, bør kunne spises med hendene, gjerne av en serviett.

Jeg har oftest med muffins eller sjokoladekake i langpanne, det er ikke så spennende, men det er oftest det som forsvinner først. 

Anonymkode: 2cda4...096

Skrevet

Du kan lage formkake av Toro muffins. Vi likerden best når vi bytter ut 1dl av vannet med 1dl appelsinjuice(saft). Steker den i form. Har melis over. Ingen av oss er glad i appelsin i kaker, men denne er super god. Kan fint lages dagen før siden den holder seg saftig med appelsinjuice i. Det blir ikke stor kake av en pose, så jeg bruker to poser til en liten langpanne (slike du får med lokk og håndtak på)

Anonymkode: dc3d1...626

Skrevet

Søk opp kaka med kulturmelk og kokos her inne. Dritenkel og supergod.

Skrevet
1 minutt siden, Himmel og hav skrev:

Denne er superenkel, og du kan putte oppi epler eller andre ting om du føler for det:

https://www.detsoteliv.no/oppskrift/vaniljesauskake

Denne er raskere enn toro-brownies, og mye bedre. Den skal bare røres sammen:
https://www.detsoteliv.no/oppskrift/brownies-med-kakao Det går fint an å kutte ut 200 gram av sukkeret. 

Altså, det er ikke noen vinner at det står en annonse for vorter midt i oppskriften! 

Skrevet
15 minutter siden, sug lut skrev:

Altså, det er ikke noen vinner at det står en annonse for vorter midt i oppskriften! 

Gjør det? Jeg elsker adblock, så jeg slipper sånt (men ikke si det til noen :D).

Skrevet (endret)
3 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Gjør det? Jeg elsker adblock, så jeg slipper sånt (men ikke si det til noen :D).

Jeg kjører også adblock, men rett under ingrediensene til vaniljekaka kommer vortene😂

Endret av sug lut
Skrevet
3 minutter siden, sug lut skrev:

Jeg kjører også adblock, men rett under ingrediensene til vaniljekaka kommer vortene😂

Så merkelig. Jeg har ikke adblock, men har ingen vortereklame (eller andre reklamer) i den oppskriften

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Så merkelig. Jeg har ikke adblock, men har ingen vortereklame (eller andre reklamer) i den oppskriften

Haha, så rart? Stod noe sånt som "Slik ble Anne vortefri", på sort bakgrunn. 

Skrevet (endret)
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

En rullekake som du deler opp i skiver. (Du kjøper på butikken) Springform er en rund form. Du får kjøpt ferdiglaget gele. Den heter fromasjekake

Endret av Toneelise

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...