Anonym bruker Skrevet 11. september 2018 #1 Skrevet 11. september 2018 Jeg er alene med min sønn på 7 år. Han går nå i andre klasse og de siste dagene har det kommet frem at han ikke trives. Han er i en klasse hvor det er enormt mye uro. Han skal egentlig få tilrettelegging i norsk siden han har litt forsinket språkforståelse grunnet syn, men den hjelpen får han ikke selv om skolen sa de skulle ta hånd om det. Han skulle også hatt litt hjelp i sosiale settinger på skolen..men dette kommer og av at ting ofte går for fort så han får ikek alt med seg. Sønnen min er en stille person og kan lett bli oversett eller forsvinne. Alt han vil ha er venner å leke med, men det kan være litt vanskelig for han. Vi jobber konstant det med å lese andre sine reaksjoner osv, men når det butter imot tar han til tårene og da blir han jo ertet. Hele første klasse fikk vi høre at vi må se det an angående ekstra hjelp helt til hele året var gått og han er langt bak. Hele denne klassen er og langt bak pga uro i klassen. Nå er jeg helt utslitt og måtte ta kampen med skolen, med sykehuset (angående synet) og uheldigvis med faren. Er så utrolig sliten at ingenting kan gå lett. Vurderer sterkt å bytte skole nå for skolen gjør ingenting med situasjonen i klassen. Dagens utblåsning!!! jeg er lei og sliten Anonymkode: ac821...ec2
Anonym bruker Skrevet 11. september 2018 #2 Skrevet 11. september 2018 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er alene med min sønn på 7 år. Han går nå i andre klasse og de siste dagene har det kommet frem at han ikke trives. Han er i en klasse hvor det er enormt mye uro. Han skal egentlig få tilrettelegging i norsk siden han har litt forsinket språkforståelse grunnet syn, men den hjelpen får han ikke selv om skolen sa de skulle ta hånd om det. Han skulle også hatt litt hjelp i sosiale settinger på skolen..men dette kommer og av at ting ofte går for fort så han får ikek alt med seg. Sønnen min er en stille person og kan lett bli oversett eller forsvinne. Alt han vil ha er venner å leke med, men det kan være litt vanskelig for han. Vi jobber konstant det med å lese andre sine reaksjoner osv, men når det butter imot tar han til tårene og da blir han jo ertet. Hele første klasse fikk vi høre at vi må se det an angående ekstra hjelp helt til hele året var gått og han er langt bak. Hele denne klassen er og langt bak pga uro i klassen. Nå er jeg helt utslitt og måtte ta kampen med skolen, med sykehuset (angående synet) og uheldigvis med faren. Er så utrolig sliten at ingenting kan gå lett. Vurderer sterkt å bytte skole nå for skolen gjør ingenting med situasjonen i klassen. Dagens utblåsning!!! jeg er lei og sliten Anonymkode: ac821...ec2 Har han oppfølging av PPT? Krev et møte med skolen. Om han trenger ekstra hjelp, så skal de ha en plan på det. De skal ikke se det an. Lykke til! Vet hva du går gjennom. Anonymkode: 62bf5...904
Anonym bruker Skrevet 11. september 2018 #3 Skrevet 11. september 2018 Hvis ingen hører på deg, verken skole, kommune eller far, ville jeg vurdert sterkt å bytte skole, ja. Stakkars gutt, han kan ikke ha det sånn i mange år fremover. At han går i en bråkete klasse, vil nok verken skole eller kommune klare å endre, dessverre. (Snakker av erfaring.) Vil han måtte være avhengig av buss eller at du kjører hvis han bytter skole? Jeg ville sjekket opp denne andre skolen, slik at det ikke er lignende problemer der, og byttet blir bortkastet. Anonymkode: a4b41...94c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå