Anonym bruker Skrevet 10. september 2018 #1 Skrevet 10. september 2018 Når kom de i puberteten? Har en sønn på 12 år, men det er kanskje litt tidlig? Han er liten i vekst, så det har kanskje noe å si? Anonymkode: dd4a0...a98
Anonym bruker Skrevet 10. september 2018 #2 Skrevet 10. september 2018 Har en gutt i 10.klasse. Puberteten har så vidt begynt hos han. Aner ikke noe om behåring der nede, men han har ingen hår under armene i hvert fall, ei heller i ansiktet. Har fremdeles barneansikt og kunne lett gått for å være noen år yngre hadde det ikke vært for høyden hans. Stemmeskiftet har så smått begynt. Ser han har litt hovne brystvorter. Ellers er han lang (nærmere 180 og 44 i sko) og meget tynn. Har fremdeles guttekropp/brystkasse. Noen av vennene hans fikk mørke stemmer, skjeggvekst og "mannekropp" allerede på barneskolen. Nå er det vel sånn 50/50 på trinnet hvem som har kommet i puberteten og ikke. Bestekompisen til min sønn ser minst 10 år eldre ut enn ham Anonymkode: cbcfa...ae7
Anonym bruker Skrevet 10. september 2018 #3 Skrevet 10. september 2018 Har en på 14 (9. trinn) som er sent utviklet i forhold til kompisene. Ingen tegn til stemmeskifte eller ansiktsdun. Barnslig ansikt, kort og spinkel av vekst (rundt 160 cm). Men han lukter greit svette etter trening, så det er nok snart hans tur også😅 Anonymkode: e7363...033
Anonym bruker Skrevet 10. september 2018 #4 Skrevet 10. september 2018 Her begynte eldste i 12-årsalderen og yngste i 13-årsalderen. Anonymkode: 9fe19...9f9
Anonym bruker Skrevet 10. september 2018 #5 Skrevet 10. september 2018 Har en gutt på 12 som har begynt på puberteten. Mye hår under armene og andre steder. 41-42 i skostørrelse, stemmeskiftet har begynt, hormonell til tider, mange kviser i ansiktet, må vaske seg grundig og bruke deo, men blir allikevel luktende skikkelig svette mot slutten av dagen. Vokst my i det siste i både lengde og bredde Anonymkode: e611f...b8e
Anonym bruker Skrevet 10. september 2018 #6 Skrevet 10. september 2018 To eldste startetsamme sommeren, 11 og 13 år gml. Anonymkode: 6d491...913
Anonym bruker Skrevet 10. september 2018 #7 Skrevet 10. september 2018 Min gutt på 12,5 år har de siste månedene fått en god del kviser, så antar puberteten har startet da? Han er blandt de laveste i klassen og jeg har ikke merket noen andre tegn, da. Tydeligvis arvet sin fars hud. Anonymkode: ce9f9...4bb
Anonym bruker Skrevet 11. september 2018 #8 Skrevet 11. september 2018 Mine gutter har vært ganske like Første tegnene som uren hud siste året på barneskolen, stemmeskifte og begynnende behåring i 8.klasse Et skikkelig veksthopp i 9.klasse. Yngste som går i 9.klasse nå har hår under armene, vokser som ugress og lukter høgg (må dusje hver dag pga tåfis og svettelukt). Ikke lenge til han må ta barten.... Anonymkode: 6765e...5db
Anonym bruker Skrevet 11. september 2018 #9 Skrevet 11. september 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Mine gutter har vært ganske like Første tegnene som uren hud siste året på barneskolen, stemmeskifte og begynnende behåring i 8.klasse Et skikkelig veksthopp i 9.klasse. Yngste som går i 9.klasse nå har hår under armene, vokser som ugress og lukter høgg (må dusje hver dag pga tåfis og svettelukt). Ikke lenge til han må ta barten.... Anonymkode: 6765e...5db Haha! Hva er det med disse pubertetsguttene? Min ene sønn virker like uvasket ut straks håret har tørket, uansett om han bruker en halv såpeflaske. Anonymkode: e7363...033
Anonym bruker Skrevet 11. september 2018 #10 Skrevet 11. september 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Haha! Hva er det med disse pubertetsguttene? Min ene sønn virker like uvasket ut straks håret har tørket, uansett om han bruker en halv såpeflaske. Anonymkode: e7363...033 Kanskje fordi håret hans ikke tåler silikon? Håret mitt ser fett ut hvis jeg vasker med sjampo med silikon (gjelder de fleste butikksjampoer). Jeg kjøper ikke dyr frisørsjampo av den grunn. Finnes i billigere varianter, men litt dyrere enn vanlig billigsjampo Anonymkode: 0558d...337
Anonym bruker Skrevet 11. september 2018 #11 Skrevet 11. september 2018 Gutten vår nærmer seg 14 og han begynte vel så smått for et års tid siden. Plutselig ble stemmen adskillig mørkere (har tydeligvis "hoppet over" den pipete fasen;-)), han vokste 15 cm på under ett år, gikk opp tre skorstrl, begynte å ha behov for deo (lukter svette etter trening, ikke ellers så vidt jeg kan kjenne) og har begynt å få litt hår under armene (nedentil har jeg ikke oversikt;-)) Han har fremdeles ganske så fin babyhud (bortsett fra noen små urenheter på nesen av og til) og har ellers lite hår på kroppen. Han har ikke bare vokst i høyden, men har tydeligvis lettere for å trene på seg muskler nå enn for et halvt års tid siden. Han har fått ganske markerte muskler både på overkroppen og i beina. Han trener mye, men det er en merkbar forskjell nå i forhold til hvordan det var før. Merker ikke noe på håret hans, at det ser fett ut eller lukter (som jeg leser at noen andre har over her). Anonymkode: 6a3c2...d70
Anonym bruker Skrevet 11. september 2018 #12 Skrevet 11. september 2018 Har gutt på 14 (9. trinn). Han har vokst en god del, fått sroe føtter, svetter mer og har kanskje ørlitegrann uren hud, ikke akkurat kviser, mer nupper. Ellers har han fortsatt barnestemme, runde fløyelskinn og ingen behåring. Stemmen er blitt bittelitt mørkere i det siste, liksom litt hes, men det er fortsatt en barnestemme. I klassen hans er det kanskje 40-60-fordeling av stemmeskifter, der de som ennå ikke er der, er den største gruppen. Anonymkode: e1f15...9a1
Anonym bruker Skrevet 11. september 2018 #13 Skrevet 11. september 2018 Har en på 13.5 og han startet for ca 1.5 år siden. Vokste sikkert 20 cm fra i fjor til i år ,og til tross for dusj hver dag har han fått en forferdelig kroppslukt. Ikke svettelukt men rett og slett skikkelig vondt lukt som merkes mest på rommet hans. Ferdig med stemmeskifte og bruker 44 i sko. Anonymkode: 98f23...722
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå