Gå til innhold

Greit å si nei til denne gutten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tre tette barn i barneskolen. Her er alle velkomne, og huset er som regel fult av unger. Synes det er koselig. Min yngste sønn går i 4.klasse. Han har mange venner, men sliter med å komme overens med en i klassen. Denne gutten er endel høyere, så prøver å dominere han. Sønnen min har kommet hjem flere ganger i tårer, da han sier "Per" plager han. Innimellom går de greit overens, men aldri lenge av gangen. "Per" har ødelagt leker til min sønn, og jeg har blitt kontaktet av flere foreldre som har sett han plage sønnen min. 

I går ringte sønnen min meg fra lekeplassen, og sier "Per" truer med å drepe han. Han kom også hjem med flere blå merker. Dette er selvsagt ikke greit, og kommer nå til å snakke med foreldrene. (har snakket med de før også) Tenker at det er viktig å inkludere alle i klassen, men slik oppførsel er ikke akseptabel! Noen med liknende erfaringer? Er det innenfor å si at "Per" ikke er velkommen om han ikke oppfører seg? Er jo selvsagt vanskelig når de kommer 5-6 stykker på døren. Blir jo ikke rett å sette en utenfor, samtidig føler jeg nå må begynne å tenke på sønnen min.

Anonymkode: 076d6...2cc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig er det greit å si at han ikke er velkommen. Når han er voldelig mot sønnen din, så må du sette ned beinet. Inkluderingen kan ikke gå så langt at "greie" unger blir ødelagte av det. Si fra til foreldrene at så lenge ting er som de er, så kan ikke din sønn og Per være sammen.

Anonymkode: 7bbed...198

Skrevet

Selvfølgelig er ikke den ungen velkommen hos dere! 

Anonymkode: fe729...493

Skrevet

Selvføkgelig er det greit å si at han ikke er velkommen. Du må beskytte ditt barn, og man skal aldri finne seg i vold for å inkludere

Anonymkode: c4499...ef4

Skrevet

Altså, dere har jo strukket dere mye lengre enn hva jeg hadde gjort allerede ved å slippe ham inn i huset etter at han tidligere har plaget sønnen deres.

Han er ikke velkommen, og jeg ville gjort tydelig både for Per og foreldrene hvorfor han ikke er velkommen. 

Anonymkode: b7019...726

Skrevet

Denne gutten trenger virkelig hjelp, og det innbærer nok helt sikker tydelige voksne og tydelige grenser. Ikke la han ture frem, men for å lykkes tror jeg alle dere voksne runde, inkl. lærer/skole må ta tak. Ikke bare stenge døra, det må mer til. Han må forstå de sosiale spillereglene - for både sin egen og de andre barnas skyld. 

Anonymkode: 696e4...9df

Skrevet

Skjønner ikke st det er et spørsmål en gang? Hvorfor i det hele tatt tenker du tanken på at det er greit at ditt barn omgås denne drittungen?

Anonymkode: 4802c...5fc

Skrevet

Jeg hadde anmeldt ham til politiet, og foreldrene til barnevernet. 

Politiet henlegger selvsagt saken, men kanskje foreldrene tar saken litt mer alvorlig 

Anonymkode: 41d05...465

Skrevet

Tenker i utgangspunktet at denne gutten trenger å bli inkludert. Tror kanskje ikke han har det helt greit. Men, det skal selvsagt ikke gå på bekostningen av min sønn. HI

Skrevet

Såklart skal sønnen din skånes fra å ha denne bølla hjemme i det som skal være hans tryggeste sted!

Anonymkode: a9377...78b

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tenker i utgangspunktet at denne gutten trenger å bli inkludert. Tror kanskje ikke han har det helt greit. Men, det skal selvsagt ikke gå på bekostningen av min sønn. HI

Når han er voldelig å truer med å drepe er det helt innafor å nekte han å være sammen med ditt barn. Vi hadde et slikt barn her også. Slo , lugget, klep, truet med å drepe. Vel... plutselig var det ikke lengre en trussel men ett reelt drapsforsøk. Du ringer politiet å anmelder vold og barnevernet slik at de kan følge han opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...