Anonym bruker Skrevet 10. september 2018 #1 Skrevet 10. september 2018 Noen av foreldrene ga beskjed, men de fleste gjorde ikke det en gang.. Bursdagsbarnet ble selvsagt svært lei seg og skuffet, og jeg får helt vondt av det! Jeg er en litt utenforstående i denne saken, så jeg kan naturlig ikke gjøre så mye med det, men jeg er glad det hvertfall kom 2 stk i det minste. Dette er barn i siste del av barneskolen, så det blir godt lagt merke til og det blir snakket om på skolen, altså blant elevene. Jeg håper det er noen, både barn og foreldre, som skammer seg! Jeg fatter ikke at det er mulig, det er ikke den mest populære, men heller ikke et "bråkebarn". Selvsagt kan det være mange grunner til at det ikke passet den helgen, men at det gjaldt for så mange?.. Og vanligvis er det godt oppslutning i disse selskapene, og derfor tror jeg flere kunne ha kommet om de hadde prioritert og ønsket det. Bare fordi det må være helt forferdelig for både barn og foreldre når nesten ingen kom. Mulig jeg henger meg for mye opp i dette? Anonymkode: 69dad...fc7
Anonym bruker Skrevet 10. september 2018 #2 Skrevet 10. september 2018 Jeg har ett råd: Ta kontakt med foreldre når du ikke har hørt noe innen fristen. Invitasjonen kan ligge langt ned i sekken, den kan ha blitt kastet eller glemt. Da er det så innmari greit å ta kontakt. Anonymkode: 7faf2...e9e
Anonym bruker Skrevet 10. september 2018 #3 Skrevet 10. september 2018 Jeg synes nesten ikke det går an å henge seg "for mye" opp i dette. Man skal ikke bare trekke på skuldrene av sånt. Men har du noen anelse om hvorfor det ble sånn? Vi presterte å legge en bursdagsfeiring til samme dag som et stort arrangement for barn i bygda. Fant ikke ut av det før det var for sent. (Skulle ønske folk ga beskjed om sånt når de fikk invitasjon så kunne vi flyttet det.) Men likevel kom faktisk så mange som halvparten av de inviterte. Men det var i 2. klasse da, da er jo bursdager populært og høyt prioritert... så kanskje bursdagen rett og slett kolliderte med noe viktig? Uansett skulle de absolutt ha gitt beskjed om at de ikke kom! Anonymkode: a620b...e00
Anonym bruker Skrevet 10. september 2018 #4 Skrevet 10. september 2018 Barn på den alderen kan være skikkelig ondskapsfulle, uten å skjønne hvordan det påvirker motparten. Vi hadde en opplevelse som ligner på trinnet til ene sønnen min, de gikk vel i 4. eller 5.klasse da de bestemte seg for kollektivt å underslå en innbydelse, altså var det mange av guttene i klassen som kastet den uten å vise den til foreldrene... Heldigvis var denne mammaen sterk nok til å fortelle om det, og alle guttene fikk en skikkelig samtale hjemme om dette. Der var det vel 4-5 av 15 inviterte som kom (sønnen min var av de som kom siden de er naboer av oss og inviterte til hagefest så sønnen min hadde aldri kunnet underslå en innbydelse derfra, men det kan godt hende han hadde gjort det ellers så han måtte også høre hvor sårende dette var altså). Noen ganger må det bare snakkes om, skikkelig. Nå går disse guttene på ungdomsskolen, og det har aldri skjedd igjen at en innbydelse har blitt underslått på den måten. Anonymkode: 51ee9...9d8
Anonym bruker Skrevet 10. september 2018 #5 Skrevet 10. september 2018 Har dere en plattform for kommunikasjon dere foreldre i mellom? Facebook eller annet? Skriv en beskjed: «Hei, XXX hadde bursdagsfeiring i helgen, men dessverre var det kun 2 barn som møtte opp av 15 inviterte. Husk å sjekke invitasjonene som kommer med hjem, noen ganger er det lett å glemme dem i hverdagens kjas og mas 😉 « Så får du på en måte gjort oppmerksom på situasjonen, men uten å anklage foreldre for å tillate utestengelse. Anonymkode: a4ee7...717
Anonym bruker Skrevet 10. september 2018 #6 Skrevet 10. september 2018 Det der er grusomt og det syns jeg absolutt ikke man skal ta lett på. Hvis det ikke passer SKAL man si ifra. Og i dette tilfellet, dersom det gjalt mitt barn, ville jeg nok tatt det opp på neste foreldremøte hvis det var et om ikke så veldig lenge og forklart til hele forsamlingen for jævlig dårlig gjort det er (kanskje ordlegge meg litt penere, men...) og hvor skuffet barnet var. De burde skamme seg og sånt skal ikke skje. Anonymkode: 5029f...891
Anonym bruker Skrevet 10. september 2018 #7 Skrevet 10. september 2018 Her har klassene egne FB grupper der det varsles om kommende bursdager og når invitasjon leveres ut, der legges det gjerne også igjen kommentar om man kommer eller ikke. Veldig grei måte å holde oversikt. Anonymkode: afc88...762
Anonym bruker Skrevet 10. september 2018 #8 Skrevet 10. september 2018 Dette er ikke mitt barn, skulle kanskje ha vært mer tydelig på det, men det var det jeg mente med at jeg var en utenforstående i denne saken. Det er derfor jeg er usikker på om jeg har "rett" til å reagere og føle sånn på det som jeg gjør.. Det finnes en fb-side til klassen, men det er ikke alle foreldre som skriver der dessverre, og jeg vet ikke om foreldrene kommer til å ta det opp/videre. Men jeg håper virkelig det, jeg håper foreldrene får vite det og kjenner på det, ev snakker med sine barn om det, for dette er ikke greit i det hele tatt!.. Anonymkode: 69dad...fc7
Anonym bruker Skrevet 10. september 2018 #9 Skrevet 10. september 2018 Uff, så utrolig trist😭 Stakkars unge og dårlig gjort av foreldrene å ikke gi beskjed. Hva skjedde med folkeskikk?? Anonymkode: 2aff1...05f
Anonym bruker Skrevet 10. september 2018 #10 Skrevet 10. september 2018 sånt skjer, noen er mer opptatt med sitt dessverre Anonymkode: 620f8...874
Anonym bruker Skrevet 10. september 2018 #11 Skrevet 10. september 2018 45 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dette er ikke mitt barn, skulle kanskje ha vært mer tydelig på det, men det var det jeg mente med at jeg var en utenforstående i denne saken. Det er derfor jeg er usikker på om jeg har "rett" til å reagere og føle sånn på det som jeg gjør.. Det finnes en fb-side til klassen, men det er ikke alle foreldre som skriver der dessverre, og jeg vet ikke om foreldrene kommer til å ta det opp/videre. Men jeg håper virkelig det, jeg håper foreldrene får vite det og kjenner på det, ev snakker med sine barn om det, for dette er ikke greit i det hele tatt!.. Anonymkode: 69dad...fc7 Denne mammaen.. Sendte hun meld på fredagskveld til foreldrene som ikke hadde svart? Det gjør alltid jeg. Da vet jeg om de kommer eller ikke. Jeg maser heller to ganger før mye, enn å ikke få beskjed. Anonymkode: 03291...b27
Anonym bruker Skrevet 10. september 2018 #12 Skrevet 10. september 2018 Mulig det var håndballkamp eller fotballturnering eller noe annet de fleste barna var med pakkeutstyr når det var selskap? Anonymkode: 34bef...1aa
Anonym bruker Skrevet 10. september 2018 #13 Skrevet 10. september 2018 Fælt for barnet det gjaldt! Vi inviterte en helg på denne tiden i fjor, og da var det noe slikt som to av ti som kunne komme. De som ikke kunne, gav heldigvis beskjed da. Vi endte da med å invitere mer perifere bekjentskaper i tillegg for at det skulle bli bursdag. Ikke noe spesielt som skjedde den helgen, bare mange som skulle på hytta ol. Lærdommen var at folk er opptatte i helger på sensommer/tidlig høst og at vi må invitere på ukedager. Anonymkode: f7cfb...17e
Anonym bruker Skrevet 10. september 2018 #14 Skrevet 10. september 2018 51 minutter siden, Anonym bruker skrev: Fælt for barnet det gjaldt! Vi inviterte en helg på denne tiden i fjor, og da var det noe slikt som to av ti som kunne komme. De som ikke kunne, gav heldigvis beskjed da. Vi endte da med å invitere mer perifere bekjentskaper i tillegg for at det skulle bli bursdag. Ikke noe spesielt som skjedde den helgen, bare mange som skulle på hytta ol. Lærdommen var at folk er opptatte i helger på sensommer/tidlig høst og at vi må invitere på ukedager. Anonymkode: f7cfb...17e Vi inviterte rett etter skolen en dag vi hadde fri. Vi hentet bare barna på skolen, også varte selskapet til SFO stengte. Da kom alle. Anonymkode: a620b...e00
Anonym bruker Skrevet 10. september 2018 #15 Skrevet 10. september 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Mulig det var håndballkamp eller fotballturnering eller noe annet de fleste barna var med pakkeutstyr når det var selskap? Anonymkode: 34bef...1aa Uansett hva det var, er det normalt å gi beskjed om at man ikke kommer! Anonymkode: 7faf2...e9e
Anonym bruker Skrevet 10. september 2018 #16 Skrevet 10. september 2018 Jeg blir like sjokkert hver gang jeg hører om dette. Både unger og voksne mangler normal folkeskikk. Håper foreldrene tar det opp! Anonymkode: f7243...8a4
Anonym bruker Skrevet 10. september 2018 #17 Skrevet 10. september 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Uansett hva det var, er det normalt å gi beskjed om at man ikke kommer! Anonymkode: 7faf2...e9e Hvis ikke jeg hører noe, så går jeg ut fra at det betyr at de ikke kommer. Anonymkode: eb8ce...095
Anonym bruker Skrevet 10. september 2018 #18 Skrevet 10. september 2018 Her har klassene facebookgrupper, så da hadde jeg lagt det ut der. Jeg har også etterlyst svar pr. sms ved et par anledninger. Anonymkode: e390a...195
Nyttårs barn Skrevet 10. september 2018 #19 Skrevet 10. september 2018 Trenger ikke å dreie seg om utestenging. Noen ganger får ikke foreldrene med seg at noe skjer. Har selv erfart at vi har hørt fra fem stk når vi har sent ut invitasjon til ti, tolv. Da er det bedre å purre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå