Anonym bruker Skrevet 10. september 2018 #1 Skrevet 10. september 2018 Jeg jobber i en privat liten bedrift. Vi på kontoret har for så vidt en grei tone, men folk er lite sosiale. Noen er mer enn andre selvsagt. De siste helgene nå så har det vært konfirmasjoner rundt om. Og den ene kollegaen min har en sønn som ble konfirmert forrige helg. Han pratet noe veldig om dette i forkant og da spesielt om planlegging og taler og sånt. Jeg ønsket ham lykke til på fredagen da vi sluttet for dagen, og spurte på mandags morgen om hvordan dagen hadde vært. Normal høflighet tenkte jeg. Så var det vår tur nå i helgen. Han visste godt om det, for jeg pratet også om det med ham. Ingen lykkeønskninger på fredags ettermiddag og ingen spørsmål om hvordan dagen var. Ingen på hele kontoret har nevnt det med ett ord. Jeg synes det er så merkelig. Forventer ikke at folk skal gå opp i meg og mitt altså, men et lite snev at høflighet hadde jo vært på sin plass. Eller hva tenker dere? Hvordan er sånne ting på deres arbeidsplass? Anonymkode: 78bc1...182
Anonym bruker Skrevet 10. september 2018 #2 Skrevet 10. september 2018 Hos oss prater vi om "alt mulig", vi er en ganske stor gruppe, men vi kjenner hverandre relativt godt allikevel. Så vi er alltid oppdatert på alt slikt, spleiser på gaver i forskjellige anledninger, tar et glass vin og en revy, lager sommerfest og julebord osv. Alt i alt er vi ganske flink til å bry oss om hverandre. Og jeg hadde kanskje syns det hadde vært litt sårt eller rart om ingen hadde feks brydd seg om mitt barn skulle konfirmeres. Anonymkode: fe699...35e
Anonym bruker Skrevet 10. september 2018 #3 Skrevet 10. september 2018 Spiser ikke dere lunsj ilag? Vi snakker iallefall om alle slike viktige begivenheter i lunsjen. Anonymkode: 82145...ef8
Anonym bruker Skrevet 10. september 2018 #4 Skrevet 10. september 2018 Jeg jobber i mannsdominert miljø, og der er det ikke vanlig at de husker sånt. Det er en damegreie, tror jeg. Noen ville husket det, så klart, men det er fordi de har best sosiale antenner og empati i gruppen Anonymkode: fc8a7...a83
Anonym bruker Skrevet 10. september 2018 #5 Skrevet 10. september 2018 Men ville det ikke vært naturlig at du fortalte om konfirmasjon på eget initiativ? Anonymkode: f09fa...9c0
Anonym bruker Skrevet 10. september 2018 #6 Skrevet 10. september 2018 Jeg synes kollegaers private begivenheter er dødskjedelig. Beklager, skyt meg gjerne! Jeg er på jobb for å jobbe. Viser normal interesse for kollegaene, men ikke ting som foregår på hjemmebane. Anonymkode: def52...ee3
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 11. september 2018 #7 Skrevet 11. september 2018 13 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg synes kollegaers private begivenheter er dødskjedelig. Beklager, skyt meg gjerne! Jeg er på jobb for å jobbe. Viser normal interesse for kollegaene, men ikke ting som foregår på hjemmebane. Anonymkode: def52...ee3 Joda, det er klart. Det er vi jo alle sammen 😛 Men det går jo an å vise et snev av høflighet vel? Hi skriver at hennes kollega nettopp hadde et barn som ble konfirmert, og han pratet mye om det på jobb. Så han har jo et snev av sosiale antenner når han prater litt om hva som skjer utenom jobben også da. Jeg synes det er kjempetrist at det er sånn. For et traurig jobbmiljø. Men dog - jeg jobbet en gang på et kontor der hun ene hadde giftet seg, alle visste om det, men ingen utenom meg spurte om hvordan det hadde vært!! Det er jo både flaut og tragisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå