Gå til innhold

Har dere bedriftsjordmor på jobben din?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan synes du det fungerer?

Anonymkode: aae29...6e5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri hørt om, hvor ofte trengs hun da? Må være en veldig kvinnedominert arbeidsplass med masse kvinner i fruktbar alder ;)

Vi har jordmor på helsestasjon og det fungerer utmerket....

Anonymkode: a8417...f9c

Skrevet

Vi har det. Jobber på universitetssykehus. Hadde frivillig møte i svangerskapet for å drøfte evt tiltak som kan være aktuelle for gravide arbeidstakere.

Anonymkode: 28a18...983

Skrevet
49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Aldri hørt om, hvor ofte trengs hun da? Må være en veldig kvinnedominert arbeidsplass med masse kvinner i fruktbar alder ;)

Vi har jordmor på helsestasjon og det fungerer utmerket....

Anonymkode: a8417...f9c

Det er mange arbeidsplasser man trenger å tilrettelegge tidlig for gravide, blant annet. Da er det fint med noen som da kjenner til arbeidsplassen. Samme som at noen bedrifter har bedriftsehelsetjeneste.

Anonymkode: 0c5f7...46e

Skrevet

Meny har. Se Aftenposten i dag.

Anonymkode: aae29...6e5

Skrevet

Ja, men så jobber jeg på et sykehus. Ordningen heter vel «gravid og trygg på jobb» og er fint om man trenger tilrettelegging på arbeidsplassen 

Anonymkode: e6969...c4a

Skrevet

Vi har det gjennom bht.

Anonymkode: 66e29...f93

Skrevet

Vi har det der jeg jobber i barnehagen... Men syns jordmora på helsestasjonen funker bedre. Fikk snakke med jordmor på jobben 1 gang bare. (Skulle hatt 2 samtaler) men nå gadd ikke jeg mase på sjefen om å få snakke med hu heller, sjefen var å med på dette møtet. Så min erfaring syns jeg ikke det var så seriøst.

Anonymkode: b4e5f...8c8

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Vi har det der jeg jobber i barnehagen... Men syns jordmora på helsestasjonen funker bedre. Fikk snakke med jordmor på jobben 1 gang bare. (Skulle hatt 2 samtaler) men nå gadd ikke jeg mase på sjefen om å få snakke med hu heller, sjefen var å med på dette møtet. Så min erfaring syns jeg ikke det var så seriøst.

Og ja, igjennom bht her å.

Skrevet

Ja, via arbeidsmiljøavdelingen, da jeg jobber for universitetssykehus.
Men vi har ingen mulighet for tilrettelegging på min arbeidsplass pga risikoyrke, derfor er det lite vi har med de å gjøre. De få gravide vi har i året går til egen jm for oppfølging og veiledning i svangerskapet.

Anonymkode: 0babe...a69

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...