Gå til innhold

Dere som jobber i statlig bedrift


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte går dere opp på lønnsstigen? En gang i året? To?

Jeg har nettopp gått fra en privat bedrift til en statlig, og har blitt plassert på et lønnstrinn som gjør at jeg aldri vil nå toppen, enda jeg begynte å jobbe som 22 åring. Kan det være at jeg hopper opp to lønnstrinn i året?

Anonymkode: 7bf73...d9f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er årlige lønnsforhandlinger. Det finnes ingen grense for hvor mye du kan gå opp da, men du vil ligge innenfor det spennet som tilhører stillingskoden din. 

Bytter du stillingskode avanserer du og vil også kunne få et hopp lønnsmessig. 

Anonymkode: f0f2e...5e4

Skrevet

Dette er ulikt. Staten (etatene) og statlige selskaper følger ikke nødvendigvis samme lønnsprinsipper. Noen følger individuell avløsning. Dette bør du ta med HR hos dere. 

Anonymkode: 91c0b...736

Skrevet

Det er ikke gitt at du noen gang når toppen uansett.

Anonymkode: 67daf...344

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...