Gå til innhold

Inspirert av tråden om hvem man inviterer i bursdag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er en ting jeg undres over etter å ha vært med i en bursdag hvor hele 1.klasse var invitert. Ca 25 gjester og feiringen foregikk i en gymsal. Alle vi voksne som var der, utenom de som arrangerte, var foreldre til rolige barn, mens de som hadde unger som oppførte seg som villmenn bare slapp de av og dro igjen så fort de kunne. Har virkelig ikke foreldre såpass skamvett at de skjønner at de bør være der og holde styr på villmennene sine? Det var fire gutter som rett og slett raserte og ødela selskapet for alle de andre. De måtte til slutt isoleres for ikke å ødelegge dagen totalt for de andre. Foreldrene fikk tilbakemelding på dette etterpå, men da var jo selskapet allerede ødelagt. Vi kommer ikke til å invitere disse når det blir vår tur til å feire i alle fall.

Anonymkode: 12d45...fd2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har sett det her også, at det er foreldrene til de "villeste" barna som er raskest med å slippe dem alene i bursdager. De synes kanskje de trenger pausen...

Svaret er uansett ikke å utestenge noen. Det går fint an å sette som betingelse at en forelder må være med dem hvis de skal komme.

Anonymkode: d1be5...c1b

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har sett det her også, at det er foreldrene til de "villeste" barna som er raskest med å slippe dem alene i bursdager. De synes kanskje de trenger pausen...

Svaret er uansett ikke å utestenge noen. Det går fint an å sette som betingelse at en forelder må være med dem hvis de skal komme.

Enig med dette👍🏻

Anonymkode: 5b22b...06d

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vil rett og slett ikke utsette barnet mitt for disse, så her blir det alle jentene. Problem solved!

Skrevet

Jeg har selv ett barn som er kjent for å utagere ekstremt så jeg har alltid forklart situasjonen i forkant til foreldrene å sagt at jeg kan være med i bursdagen. Men foreldrene takker alltid nei til at jeg blir med å passer på. Heldigvis har det alltid gått bra i bursdagene. Så nei det er ikke alltid sånn at vi ikke vil være med å holde styr på ungen vår,det er foreldrene til bursdagsbarnet som ikke VIL ha oss der.

Anonymkode: 0b6df...68e

Skrevet

Dette er ikke uvanlig. Du kommer også til å oppdage at de som møter opp på fagkvelder og foreldremøter om mobbing, oppdragelse, barn og ungdoms utvikling osv er de foreldrene som allerede har ganske velfungerende barn. De som trenger det mest er gjerne ikke der..

Skrevet

Slik er det ofte og lite vi kan gjøre med det når alle skal inviteres. Jeg valgte å ha forsterkninger av en voksen når ene barnet mitt hadde bursdag, nettopp pga noen ville jenter. Gikk greit med en ekstra voksen der.

Nå har barnet mitt blitt bestevenn med den største villbassen hun gikk i klasse med. Nest siste pret på barneskolen skjedde noe og de ble perlevenner. De kunne ikke fordra hverandre før. Villbassen ble en rolig jente sammen med mitt barn og de har det utrolig gøy sammen. Jeg kjente det knøyt seg i magen når jeg hørte de hadde blitt venner, men jeg beit tenna sammen og jeg fikk svelge noen kameler. Ble posotivt overrasket fra første sekund hun kom inn døra vår og det har bare fortsatt. Så ting kan skje og det spørs om det hadde blitt slik om jeg hadde eksludert henne i bursdager. 

Anonymkode: 8d74f...f1c

Skrevet

Trenger ikke utestenge, man må bare være litt strategisk. På avdelingen til sønnen vår er det et par løse kanoner som vi ikke vil ha i huset. Da vi feiret bursdagen til junior fikk han velge gjester selv, og med litt veiledning inviterte vi:

To gutter som er et år eldre fra avdelingen  + en lillebror som går på samme avdeling (han er et år yngre enn vår sønn).

En gutt som er fra samme kull som sønnen vår.

Lillesøsteren til han ene. Hun går på småbarnsavdelingen. De bor også i nabolaget.

En liten venninne fra en annen avdeling. Supersøt og rolig jente, som er flink til å leke. Her er jeg venninne med mor.

4 nabobarn som går i en annen barnehage.

Alle rolige og veldig vanlige barn, og de var håndplukket. Vi hadde tidenes roligeste og hyggeligste bursdagfeiring. Bursdagen ble feiret i en ferie, og invitasjonene ble delt ut privat. 

Anonymkode: dcd93...726

Skrevet
På 9.9.2018 den 22.29, Nyttårs barn skrev:

Dette er ikke uvanlig. Du kommer også til å oppdage at de som møter opp på fagkvelder og foreldremøter om mobbing, oppdragelse, barn og ungdoms utvikling osv er de foreldrene som allerede har ganske velfungerende barn. De som trenger det mest er gjerne ikke der..

Ja, du har rett så langt i alle fall. Foreldrene til alle disse guttene glimret med sitt fravær på første foreldremøte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...