GÃ¥ til innhold

Diskusjon om Facebook. 🙄

Anbefalte innlegg

Skrevet

Diskuterte i festlig lag, bruken av Facebook. Jeg bruker Facebook. Skriver kanskje to statuser i uka, deler litt bilder, kan ha morsomme diskusjoner med venner osv. Jeg er heller ikke så opptatt hvordan andre bruker FB, annet enn at jeg ofte slumrer folk som deler for mye, type «godt med morgenkaffe» «nå er jeg sliten etter trening» statuser. Ellers setter jeg pris på folk som deler litt av livet sitt, bilder osv, jeg kan også overleve at folk deler et visdomsord innimellom. 

Så sitter det en jente på denne festen og mener at deling på FB er ut, undersøkelser viser at folk ikke liker å se glimt fra andres liv i bilder og tekst. Videre påsto hun at ALLE pynter på sannheten på FB så alt man ser er falsk. Hun var så bastant at jeg ikke gadd diskutere en gang. Hennes oppfatning var sannheten liksom. 

Så hva synes du da kjære DIB dame? 

Liker du FB, litt personlige bilder og statuser? Mener ikke å dele et helt album fra ferien men kanskje et bilde eller to. Jeg synes oppriktig det er flott å se at venner har det fint. Jeg synes også at FB er et fabelaktig sted å kunne delta i venners liv, folk man liker men kanskje ikke ser så ofte. 

Det er jo lett å holde seg oppdatert om folk man bryr seg om. 

Anonymkode: 79334...33f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå som jeg har hatt fb i noen år, så ser jeg at ting har endret seg, både hos meg og endel av brukerne. Jeg personlig elsker når folk legger ut middagstips, fra ferien sin både i Himalya og chartern i Granca. Eller om noen skal på slike arrangementer som jeg selv ikke har fått med meg som jeg ønsker å delta på :)

Men slike GOOOOOOOOD morgen folkens, GOOOOOOD kveld folks and list goes on skråller jeg meg fint forbi eller skjuler i newafeeden. Og politisk propaganda er heller ingen høydare etter mitt skjønn.

Skrevet

Fungerte mye bedre før når det var nytt. Etter 11 år har det samlet seg opp litt for mye venner, familie, sjefer, tidligere kollegaer osv... Deler kanskje noe en gang PR år nå. 

Anonymkode: 9f06c...778

Skrevet

Jeg mener også at man ikke kan være for bastant på dette temaet. Alle er jo forskjellige. 

Selv bruker jeg kun fb til eventer, og grupper som feks foreldregruppen i klassen til sønnen min eller jobben. Er nok enig i at for min del så er andres liv så lite interessant på fb at jeg ikke gidder å følge med eller like noe særlig der. Har selv ikke oppdatert status der siden yngste ble født for et år siden, og det samme gjelder bilder.

Min arena er nok heller instagram :) Der har jeg en håndfull "venner" av mennesker som jeg finner interessante. Der deler jeg glimt av mitt liv (jeg driver med kunst, og deler endel om prosessene der men også om mitt "private" liv m barna), og følger med på andres. nettopp fordi jeg er mer selektiv der så er det kun ting jeg finner interessante der. 

Anonymkode: 1230a...f16

Skrevet

Jeg er enig med deg. Syns det er litt morsomt at folk prater om at det var bedre før og at fb har tapt seg etter foreldregenerasjonen kom dit. Mulig de forsøker å fortelle omverdenen hvor trendy de selv er og det er man jo når man er såpass forut for sin tid, at de har funnet seg nye arenaer. 🙄

Skrevet

Etter at jeg ble syk og ganske isolert, så er jeg nesten aldri på fb lenger. Alt er bare så enormt perfekt at jeg blir rett og slett deprimert av å se det.

Anonymkode: c611e...e99

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Etter at jeg ble syk og ganske isolert, så er jeg nesten aldri på fb lenger. Alt er bare så enormt perfekt at jeg blir rett og slett deprimert av å se det.

Anonymkode: c611e...e99

Høres trist ut :( Prøv å se det positive i det. Finn dine egne gleder i hverdagen og post det. Positive tanker avler positivitet. Og ja, er enig med deg at mange lever et "glamorøst" liv, men vit at det er et liv bak fasaden. Klem

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Diskuterte i festlig lag, bruken av Facebook. Jeg bruker Facebook. Skriver kanskje to statuser i uka, deler litt bilder, kan ha morsomme diskusjoner med venner osv. Jeg er heller ikke så opptatt hvordan andre bruker FB, annet enn at jeg ofte slumrer folk som deler for mye, type «godt med morgenkaffe» «nå er jeg sliten etter trening» statuser. Ellers setter jeg pris på folk som deler litt av livet sitt, bilder osv, jeg kan også overleve at folk deler et visdomsord innimellom. 

Så sitter det en jente på denne festen og mener at deling på FB er ut, undersøkelser viser at folk ikke liker å se glimt fra andres liv i bilder og tekst. Videre påsto hun at ALLE pynter på sannheten på FB så alt man ser er falsk. Hun var så bastant at jeg ikke gadd diskutere en gang. Hennes oppfatning var sannheten liksom. 

Liker du FB, litt personlige bilder og statuser? Mener ikke å dele et helt album fra ferien men kanskje et bilde eller to. Jeg synes oppriktig det er flott å se at venner har det fint. Jeg synes også at FB er et fabelaktig sted å kunne delta i venners liv, folk man liker men kanskje ikke ser så ofte. 

Tenker som deg.

Anonymkode: 595e6...bff

Skrevet

Elsker når folk poster bilder på Facebook! Kjekt å se. Sikkert titteren i meg som synes det. Politiske, samfunnsaktuelle og faglige artikler/debatter er også bra. Samt morsomme og interessante videoer/bilder og musikk. Liker også artige betraktninger. Og events, slik at jeg får med meg hva som skjer og kan slenge meg på. 

Liker ikke visdomsord. Eller repetitive feeder. Litt kjedelig med daglige oppdateringer på babyutvikling, men overlever det. Lei av vinglass i solnedgang, bare lår foran havet og tekopp foran hyttepeisen, men kan flire litt av det. 

Selv er jeg ikke så flink til å poste. Dessverre blitt redd for å virke narsissistisk, irriterende eller støte noen. Hører jo hvordan folk dømmer andres Facebook-atferd. Jeg blir mer selektiv, og lista settes høyere for meg selv når jeg poster så sjelden. Tror jeg må drite mer i det. 

Anonymkode: 4b54a...a7d

Skrevet

Synes det er hyggelig med bilder. Noen er flinke på face og andre driter seg litt ut. Bruker det som dagbok og forteller hva de gjør osv

Skrevet

Jeg legger nesten aldri ut noe selv, men syns det er koselig når andre deler bilder og skriver korte statuser. 

Har noen få som stadig deler visdomsord og vakre ord om sin datter/sønn, men det er også greit. 

Og det at man kun deler glansbildeversjonen av livet er også greit, syns jeg. Man bør jo ikke legge ut at man krangler med mannen eller sliter med sjefen? 

Ungdommene bruker vel knapt FB lenger, det er nok mer foreldre- og besteforeldregenerasjonens arena nå. 

Anonymkode: 5cc9a...0d0

Skrevet
15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Enig i alt du sier 😊💛🌼

Anonymkode: 170b0...561

Skrevet

Deler sjelden selv, men elsker å se andres oppdateringer, spesielt fra reiser feiringer etc. Da jeg var sengeliggende 6 mnd med risikosvangerskap var et spesielt godt å se at verden surret videre der ute, og at mennesker jeg bryr meg om levde livene sine. De siste årene har vi ikke hatt økonomi til ferie, men jeg føler jeg er litt med når slekt og venner deler sine turer😊 Elsker å se at folk koser seg!

Anonymkode: 0fe82...074

Skrevet

Jeg mener at jenta på festen har rett. Det er få som deler personlige ting lenger. Noen få er helt håpløse, deler alt -> nå tordner det godt gitt -> koser meg i hagen med en kopp kaffe -> osv 

Samtidig så er det fint de få gangene noen deler noe mer personlig, annet enn nyfødte, giftermål og bursdager. Feriebilder er også kun sommer og høytider, og det typiske foran-juletre-bildet på julaften. Om det er pyntet på, vet jeg ikke, men er muligens derfor folk legger ut mindre, for de er lei av å late som? Jeg synes det blir for mye deling av jodel-ting, tagg den og den, og deling av nyhetssaker. Så, ja til mer av personlige statuser, men med litt filter.

Anonymkode: 53dce...060

Skrevet

Jeg deler sjeldent noe. Dersom jeg deler er det noe litt utenom vanlig hverdag. Kanskje et bilde fra ferie/event, en innsjekking av et slag eller 17. mai. Er mest aktiv i grupper som omhandler barna, klasse- og lagsider. Her er jeg relativt aktiv da jeg er med å organiserer diverse. Statuser lager jeg en sjelden gang. Noen få ganger i året. Typ takk-for-oppmerksomheten-på-bursdag eller noe sånt.

Er veldig aktiv på snap. Da deler jeg kun med folk jeg har kontakt med jevnlig. Mye hverdag, gjerne litt selvironi eller noe sarkastisk.

Anonymkode: 7c392...eda

Skrevet

Jeg delte mye før, men er blitt mer restriktiv med hva jeg legger ut. 

Feriebilder synes jeg er fint å dele, samt bilder fra høytider og lignende. Statuser angående middag, trening og kaffikopper er uinteressant. Det er mer sånne ting jeg deler på snap. 

Men folk er forskjellige og jeg irriterer meg fint lite over hva andre velger å dele. 

Anonymkode: fa595...5eb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...