Gå til innhold

Bruk av privatbil i jobb


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått spørsmål om å bruke min privatbil på en tur i jobbregi. Jeg skal da få statens takst per km i godtgjørelse. 

Til vanlig reiser jeg kollektivt, så pleier ikke å kjøre. Når jeg da skal legge inn kilometer, regner jeg da hjemmefra, til jobb, tursted, tilbake til jobb og hjem? Eller regner jeg t/r jobb-tursted?

Anonymkode: c7de1...ff6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da ville jeg valgt hjemmefra. Regner med du har månedskort på kollektivtrefikken så at du må ha med bilen på jobb er jo en ekstrakostnad for deg.

 

Anonymkode: c65b9...b3b

Skrevet

Sjekk forsikringen din, om den dekker skader. Og forsikre deg om at arbeidsgiver dekke egenandel og evt leiebil dersom noe skjer. 

Skrevet

Fet er egen takst fra hjem til arbeidssted. Du kan skrive inntil 20 km t/r. Deretter skriver du ordinær km-godtgjørelse t/r jobb-turstedet.

Dersom du bare er innom kontorsteder for å plukke opp andre personer, hente utstyr/dokumenter e.l skriver du ordinær km-godtgjørelse hele veien. 

Som en annen sier; sjekk om arbeidsgiver dekker evt egenandel ved skader. Staten gjør det. Alt dette står i «Særavtale om dekning av utgifter til reise og kost innenlands»

Anonymkode: 4e430...3bb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...