Anonym bruker Skrevet 9. september 2018 #1 Skrevet 9. september 2018 Nå som de er så store, tenker du noen ganger at du burde fått fler? Hvor mange fikk du? Jeg er redd for å angre på at jeg ikke fikk fler. Ja, det er dyrt og hektisk, men jeg er villig til å ofre mye en periode for å ha stor familie. Jeg har ikke behov for så mye liv utenom familien, i alle fall ikke på noen år ennå. Har plass og økonomi til at de får det de trenger, men ikke alt de peker på. I dag har vi en stor og to små, kunne tenkt meg en til. Er bare redd for å ta vann over hodet! Anonymkode: f811c...a96
Anonym bruker Skrevet 9. september 2018 #2 Skrevet 9. september 2018 Har to, og det er mer enn nok nå som de studerer. Med hybelprisene som er nå har vi ikke mye annet valg enn å støtte dem med penger for at de ikke skal jobbe så mye at det går ut over studier. Er glad jeg stoppet på to barn. Anonymkode: d6b0f...26e
Anonym bruker Skrevet 9. september 2018 #3 Skrevet 9. september 2018 Jeg har fire og har aldri angret på det. Eldste er lærling og klarer seg selv, får kost og loji her hjemme så lenge han er i læra. men klarer seg selv med alt annet. Nest eldste går siste året på ungdomsskolen og er litt utsikker på hva han skal neste år. Anonymkode: 27a92...434
Anonym bruker Skrevet 9. september 2018 #4 Skrevet 9. september 2018 Har to og ikke angret på at jeg stoppet der. Når barnebarna kommer ønsker jeg ikke å ha små barn selv, da vil jeg ha tid og overskudd til de slik at jeg har like mye glede av de som mine foreldre har av mine. Anonymkode: 3861e...17c
Anonym bruker Skrevet 9. september 2018 #5 Skrevet 9. september 2018 Jeg har 2 hvor eldste akkurat har blitt 18. Minsta går første året på ungdomsskolen, og er jo strengt tatt ikke nesten voksen ennå. mannen har også et barn på er mellom mine barn, som er nesten voksen. Ja, jeg angrer på at jeg ikke fikk 1 til barn tidligere, vi har vært prøvere en stund, og det ser ut som det ikke blir like enkelt som de 2 gangene tidligere. Heldigvis var jeg veldig ung da jeg fikk første, og har enda litt tid på meg. Har for øvrig alltid sagt at jeg ikke skal få barn når jeg er gammel (over 38). Det ser ut som det ikke holder, men hva som er gammelt endrer seg jo hele tiden. Nå håper jeg at jeg klarer å få en til før jeg er 40. Klarer jeg ikke det, så tror jeg at jeg legger inn årene. Anonymkode: 405f5...b2a
Anonym bruker Skrevet 9. september 2018 #6 Skrevet 9. september 2018 Takk for erfaringer 🙂 Det er alltid kjekt å få innspill når man er rådvill. Hører gjerne fra flere. Hi Anonymkode: f811c...a96
Anonym bruker Skrevet 10. september 2018 #7 Skrevet 10. september 2018 Det at barna blir store betyr ikke at se ikke trenger hjelp altså. Studier og kjøp av leilighet er noe mange trenger hjelp til økonomisk. Ikke fly å se på at u feb bare spiser drittmar fordi de ikke har penger lena de er studenter. Skal de bli håndtverkere kan de godt bo hjemme til de kommer seg i jobb, skal de studere 4,5++ år så er det ikke gratis Anonymkode: 86560...d6a
Anonym bruker Skrevet 10. september 2018 #8 Skrevet 10. september 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Det at barna blir store betyr ikke at se ikke trenger hjelp altså. Studier og kjøp av leilighet er noe mange trenger hjelp til økonomisk. Ikke fly å se på at u feb bare spiser drittmar fordi de ikke har penger lena de er studenter. Skal de bli håndtverkere kan de godt bo hjemme til de kommer seg i jobb, skal de studere 4,5++ år så er det ikke gratis Anonymkode: 86560...d6a Skriver fra tlf. Ikke gøy å se på at de bare spiser drittmat fordi de ikke har penger skulle det stå Anonymkode: 86560...d6a
Anonym bruker Skrevet 10. september 2018 #9 Skrevet 10. september 2018 21 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har fire og har aldri angret på det. Eldste er lærling og klarer seg selv, får kost og loji her hjemme så lenge han er i læra. men klarer seg selv med alt annet. Nest eldste går siste året på ungdomsskolen og er litt utsikker på hva han skal neste år. Anonymkode: 27a92...434 Ser du ironien i at han klarer seg " med alt annet" og du står for kost og losji? Da har han.ganske godt med lommepenger, altså. Mer enn de aller fleste voksne jeg kjenner. Du gjør ham en bjørnetjeneste. Anonymkode: 11efb...95b
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 10. september 2018 #10 Skrevet 10. september 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Ser du ironien i at han klarer seg " med alt annet" og du står for kost og losji? Da har han.ganske godt med lommepenger, altså. Mer enn de aller fleste voksne jeg kjenner. Du gjør ham en bjørnetjeneste. Anonymkode: 11efb...95b Det har ikke slått deg at det kan være lurt at sønnen hennes legger av en del penger som blir oppspart som egenkapital til kjøp av egen bolig f.eks? Dersom ett av mine barn bor hjemme og er lærling, så vil jeg også stå for kost og losji, men forvente at hun sparer en del av det hun tjener hver måned til et slikt formål. Det er dyrt å komme seg inn på boligmarkedet.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2018 #11 Skrevet 10. september 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Ser du ironien i at han klarer seg " med alt annet" og du står for kost og losji? Da har han.ganske godt med lommepenger, altså. Mer enn de aller fleste voksne jeg kjenner. Du gjør ham en bjørnetjeneste. Anonymkode: 11efb...95b Det fungerer selvfølgelig ikke sånn, han bruker da ikke opp pengene.... Han klarer seg selv, dvs at han kjøper egne klær, barbersaker, telefonabonnement osv og har en gammel bil som han selv holder med bensin, betaler forsikring på osv for å komme seg på jobb. Likevel spares minst halve lønnen på bsu-konto, og ja, det er et kriterie for å bo hjemme gratis, hadde han ikke gort det måtte han ha betalt meg husleie (som jeg hadde spart til bolig for han, men han klarer heldigvis det helt selv). Anonymkode: 27a92...434
Anonym bruker Skrevet 10. september 2018 #12 Skrevet 10. september 2018 På 9.9.2018 den 10.26, Anonym bruker skrev: Har to og ikke angret på at jeg stoppet der. Når barnebarna kommer ønsker jeg ikke å ha små barn selv, da vil jeg ha tid og overskudd til de slik at jeg har like mye glede av de som mine foreldre har av mine. Anonymkode: 3861e...17c Akkurat dette med barnebarn er noe jeg tenker på. Jeg har to barn og det er slett ikke sikkert de får barn selv. Får man flere barn er det større sjanse for at det blir noen barnebarn. Anonymkode: 4c488...00b
Anonym bruker Skrevet 10. september 2018 #13 Skrevet 10. september 2018 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Akkurat dette med barnebarn er noe jeg tenker på. Jeg har to barn og det er slett ikke sikkert de får barn selv. Får man flere barn er det større sjanse for at det blir noen barnebarn. Anonymkode: 4c488...00b Enig. Og så har jeg tenkt på at kanskje en etablerer seg på andre siden av landet, og en kanskje i utlandet. Kanskje vil jeg se barn og barnebarn to ganger i året. Jeg er altfor familiekjær til det 😔 Anonymkode: f811c...a96
Anonym bruker Skrevet 11. september 2018 #14 Skrevet 11. september 2018 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Enig. Og så har jeg tenkt på at kanskje en etablerer seg på andre siden av landet, og en kanskje i utlandet. Kanskje vil jeg se barn og barnebarn to ganger i året. Jeg er altfor familiekjær til det 😔 Anonymkode: f811c...a96 Enig i dette! Vi bor i Oslo og foreldrene mine langt nord, og de har sagt at de faktisk fryktet det når vi var små. Søsteren min bor i Berlin, så hun er jo enda lengre bort. Derfor vil jeg ha en stor familie! Anonymkode: 59ad1...35d
Anonym bruker Skrevet 11. september 2018 #15 Skrevet 11. september 2018 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Enig. Og så har jeg tenkt på at kanskje en etablerer seg på andre siden av landet, og en kanskje i utlandet. Kanskje vil jeg se barn og barnebarn to ganger i året. Jeg er altfor familiekjær til det 😔 Anonymkode: f811c...a96 Det er en av grunnene til at vi har fire Verden er ikke så stor i dag, og du må nesten regne med at noen av ungene flytter vekk for å studere, jobbe noen år osv, og gud vet hvem som da kommer tilbake... Nei, jeg nekter å sitte her uten en eneste voksen unge i nærheten som kan komme på søndagsmiddag, som jeg kan passe barn for osv, og med fire barn blir nok noen i nærheten ihvertfall Men jeg fikk mine "på rappen" da, jeg har aldri hatt noe stort ønske om atpåkladder. Så her er det under 8 år mellom yngste og eldste. Anonymkode: 27a92...434
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå