Gå til innhold

Bakteriell vaginose?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om jeg har det. Leser på nettet at det behandles med antibiotika, men at man da kan få soppinfeksjon senere. Jeg orker ikke flere soppinfeksjoner, så antibiotika er utelukket. 

Dere som har hatt bakteriell vaginose, hvor lang tid tok det før det gikk over av seg selv?

Anonymkode: 65885...deb

Videoannonse
Annonse
Skrevet
54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Lurer på om jeg har det. Leser på nettet at det behandles med antibiotika, men at man da kan få soppinfeksjon senere. Jeg orker ikke flere soppinfeksjoner, så antibiotika er utelukket. 

Dere som har hatt bakteriell vaginose, hvor lang tid tok det før det gikk over av seg selv?

Jeg tror egentlig at jeg har hatt det i mange år uten å ha visst om det, har vært en ubehagelig lukt, som jeg egentlig har trodd at var normalt, og skulle være der. Spurte likevel når jeg var på gu, og fikk behandling for det- flagyl mener jeg det het. Forsvant som dugg for solen, og har ikke kommet tilbake igjen.

Så svaret på spørsmålet ditt er at det gikk lang tid, og det gikk ikke over av seg selv.

Anonymkode: 72f52...592

Skrevet

Jeg ble veldig dårlig av det. Det rant vann ut av meg, måtte bruke nattbind. Fikk 40 i feber og var helt slått ut. 

Anonymkode: 9945d...fa5

Skrevet

Oj, såpass. Hmm. Da blir jeg vel nødt til å ringe gynekolog da. 😞

Takk for svar

HI

Skrevet

Du bør få behandling. Snakk med legen din om alternativer, eller forebygging for å få sopp.

Anonymkode: 8caa3...6c0

Skrevet

Bakteriell vaginose går ikke over av seg selv, du må gå til legen!

Anonymkode: 8ce3c...995

Skrevet

Det er bakterier som vel ikke blir borte av seg selv, du må ha antibiotika.

Men det er jo måter å forebyggge mot sopp på, f.eks intensivkurer med probiotika/melkesyrebakterier. Spør på helsekosten, der har de mye mer peiling på akkurat dette enn på apoteket. Jeg fikk anbefalt super 8 som er mye sterkere enn de de har på apoteket.

Anonymkode: fd24a...212

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Oj, såpass. Hmm. Da blir jeg vel nødt til å ringe gynekolog da. 😞

Takk for svar

HI

Du MÅ ikke til gynekolog. Du kan dra til legen og så gir han deg en pinne du selv,helt alene på doen hos legen, kan putte oppi underlivet. Så sender han det til dyrking :) jeg gjorde det hos jordmor :) 

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Skrevet

Jeg sa bare til legen at jeg tror jeg har det. Legen spurte meg om symptomene, og ga meg resept på medisin, hun sa at hun ikke trengte å ta noen prøve, selv om jeg likevel skulle i gu stolen da.

Anonymkode: 72f52...592

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...