Anonym bruker Skrevet 8. september 2018 #1 Skrevet 8. september 2018 Høres litt fælt ut, men er vel ikke noe hemmelighet at 2-3 år er den mest voldelige alderen. Hva er deres beste tips får å forebygge og få de til å roe seg litt😅 tenker på dytting, lugging, slåing osv. Anonymkode: e40c7...66f
Anonym bruker Skrevet 8. september 2018 #2 Skrevet 8. september 2018 Min datter hadde en slik på sin avdeling, etter mange biteepisoder der siste gangen på min datter faktisk var et blødende sår så ble barnet flyttet til en større avdeling. Der tok barna igjen og etter to måneder var det et helt annet barn. Hun var nok litt lengre fremme enn de jevnaldrende og var mye frustrert. Nå er hun en super jente og har masse venner, hun hverken biter eller slår lengre. Fryktelig frustrerende for foreldre til det utagerende barnet og ofrene når det står på. Jeg husker jeg gråt litt for meg selv når vi måtte rense et bittsår og ha på omslag altså. Er jo så fælt når barnet blir skadet av et annet barn. Anonymkode: 8a680...408
Anonym bruker Skrevet 8. september 2018 #3 Skrevet 8. september 2018 Hvor er det ansatte? Hun burde hatt 1-1 på seg når det sto på som verst Der bekreftet du min teori i andre tråder, tar barna igjen, så roer drittungene seg fort ned ja Anonymkode: 48dbf...202
Anonym bruker Skrevet 8. september 2018 #4 Skrevet 8. september 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hvor er det ansatte? Hun burde hatt 1-1 på seg når det sto på som verst Der bekreftet du min teori i andre tråder, tar barna igjen, så roer drittungene seg fort ned ja Anonymkode: 48dbf...202 Unødvendig å kalle de drittunger. Det er en toåring det er snakk om? Om ditt barn hadde vært en biter, hadde det vært OK om de andre kalte ditt barn drittunge? Og ikke si at ditt barn er godt oppdratt og ikke biter. Det kan skje hvem som helst. En frustrert toåring kan bite, sånn er det. Men når personalet vet barnet biter, og det ofte biter det samme barnet så synes jeg man kan få bli irritert på de når barnet biter gjentatte ganger. Synes du skal vurdere holdningene dine litt, det er ikke OK å si slikt. Og håper du aldri sier slikt foran egne barn. Før du vet ordet av det er det ditt barn som gjør noe dumt. Og bedritent holdninger hos foreldre har en tendens til å smitte over på barna. Toleransegrensen er lavere når barna begynner på skolen. Anonymkode: 8a680...408
Anonym bruker Skrevet 8. september 2018 #5 Skrevet 8. september 2018 Unger som biter ER drittunger. Anonymkode: c69f4...607
Anonym bruker Skrevet 8. september 2018 #6 Skrevet 8. september 2018 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Unødvendig å kalle de drittunger. Det er en toåring det er snakk om? Om ditt barn hadde vært en biter, hadde det vært OK om de andre kalte ditt barn drittunge? Og ikke si at ditt barn er godt oppdratt og ikke biter. Det kan skje hvem som helst. En frustrert toåring kan bite, sånn er det. Men når personalet vet barnet biter, og det ofte biter det samme barnet så synes jeg man kan få bli irritert på de når barnet biter gjentatte ganger. Synes du skal vurdere holdningene dine litt, det er ikke OK å si slikt. Og håper du aldri sier slikt foran egne barn. Før du vet ordet av det er det ditt barn som gjør noe dumt. Og bedritent holdninger hos foreldre har en tendens til å smitte over på barna. Toleransegrensen er lavere når barna begynner på skolen. Anonymkode: 8a680...408 Og når tror du at din mening er så viktig, at jeg tar den til etterretning? Bitere er drittunger. Anonymkode: 48dbf...202
Anonym bruker Skrevet 8. september 2018 #7 Skrevet 8. september 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Unger som biter ER drittunger. Anonymkode: c69f4...607 Kom deg litt ut du nå, du trenger litt frisk luft, ungene dine sikkert også. Ha en så god dag som du klarer. 😊 Anonymkode: 8a680...408
Anonym bruker Skrevet 8. september 2018 #8 Skrevet 8. september 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Og når tror du at din mening er så viktig, at jeg tar den til etterretning? Bitere er drittunger. Anonymkode: 48dbf...202 Jeg har innsett for lenge siden at umodne folk seg deg ikke nytter å snakke til. Det finnes et eksemplar av slike som deg overalt i barnehager og skoler. Takk og lov er dere i mindretall. Mitt svar var mer et svar der foreldre med barn som biter ser at slike holdninger du har ikke er noe alle har. Du får fortsette slik du holder på. Anonymkode: 8a680...408
Anonym bruker Skrevet 8. september 2018 #9 Skrevet 8. september 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har innsett for lenge siden at umodne folk seg deg ikke nytter å snakke til. Det finnes et eksemplar av slike som deg overalt i barnehager og skoler. Takk og lov er dere i mindretall. Mitt svar var mer et svar der foreldre med barn som biter ser at slike holdninger du har ikke er noe alle har. Du får fortsette slik du holder på. Anonymkode: 8a680...408 Da kunne du skrevet det i en setning, og ikke en avhandling til meg. Har du drittunger hjemme selv, kanskje? Anonymkode: 48dbf...202
Anonym bruker Skrevet 8. september 2018 #10 Skrevet 8. september 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da kunne du skrevet det i en setning, og ikke en avhandling til meg. Har du drittunger hjemme selv, kanskje? Anonymkode: 48dbf...202 Jøss, for en ubehagelig kjerring du er Anonymkode: eb653...61f
Anonym bruker Skrevet 8. september 2018 #11 Skrevet 8. september 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Da kunne du skrevet det i en setning, og ikke en avhandling til meg. Har du drittunger hjemme selv, kanskje? Anonymkode: 48dbf...202 Har en i barnehagen som deg. 😊 Anonymkode: 8a680...408
Mamma_til_2 Skrevet 8. september 2018 #12 Skrevet 8. september 2018 Biting forekommer noen er mer på enn andre og noen uheldigvis finner en som de biter oftere enn andre, dette er ikke greit men så lenge barnet ikke har 100% ekstraresurs så er det vanskelig for personell og ta barnet før det oppstår. Det som kan gjøres deler av dagen er og dele opp i små grupper da er det lettere og ha overblikk og være på den som biter.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2018 #13 Skrevet 8. september 2018 Barn er ikke vanskelige, men de har det vanskelig og derfor har en adferd som ikke er bra. Her har barnehagen et ansvar for å finne ut hvorfor barnet utøver uønsket adferd, så små barn har ikke alltid et ordforråd til å kunne sette ord på følelser og hva de trenger. Som igjen gjør det pliktig av de ansatte og finne ut hvorfor, deretter tilrettelegge for at alle barna vil trives. Som hun ene skriver så løste de problemet med å se at barnet var lengre fremme og trengte mer utfordring og likesinnede og leke med. Ved å flytte barnet over på stor avdelingen så løste utfordringene seg. Det og kalle barn for drittunger osv, viser til din umodenhet og liten forståelse at barns oppvekst og hvordan de fungerer. Barnas adferd vises fordi de har det vanskelig på en eller annen måte, og i stede for å kalle de for drittunger med ræva oppdragelse så må man finne bakgrunnen for hvorfor, er det fordi at de har det vanskelig hjemme? Har de det vanskelig i barnehagen, lite språk til å bli forstått osv... Anonymkode: 7a87a...a58
Anonym bruker Skrevet 8. september 2018 #14 Skrevet 8. september 2018 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Barn er ikke vanskelige, men de har det vanskelig og derfor har en adferd som ikke er bra. Her har barnehagen et ansvar for å finne ut hvorfor barnet utøver uønsket adferd, så små barn har ikke alltid et ordforråd til å kunne sette ord på følelser og hva de trenger. Som igjen gjør det pliktig av de ansatte og finne ut hvorfor, deretter tilrettelegge for at alle barna vil trives. Som hun ene skriver så løste de problemet med å se at barnet var lengre fremme og trengte mer utfordring og likesinnede og leke med. Ved å flytte barnet over på stor avdelingen så løste utfordringene seg. Det og kalle barn for drittunger osv, viser til din umodenhet og liten forståelse at barns oppvekst og hvordan de fungerer. Barnas adferd vises fordi de har det vanskelig på en eller annen måte, og i stede for å kalle de for drittunger med ræva oppdragelse så må man finne bakgrunnen for hvorfor, er det fordi at de har det vanskelig hjemme? Har de det vanskelig i barnehagen, lite språk til å bli forstått osv... Anonymkode: 7a87a...a58 Ja, her må nok msn inn å se hva som er vanskelig hjemme som gjør at drittungen biter uskyldige barn i bhg Anonymkode: 48dbf...202
Anonym bruker Skrevet 8. september 2018 #15 Skrevet 8. september 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, her må nok msn inn å se hva som er vanskelig hjemme som gjør at drittungen biter uskyldige barn i bhg Anonymkode: 48dbf...202 Kutt ut! Neste gang kan det være ditt barn som er «drittungen». Anonymkode: bdc6b...b9b
Anonym bruker Skrevet 8. september 2018 #16 Skrevet 8. september 2018 37 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, her må nok msn inn å se hva som er vanskelig hjemme som gjør at drittungen biter uskyldige barn i bhg Anonymkode: 48dbf...202 Det er godt vi har et bredt mangfold her. Du representerer de litt mindre smarte. Velkommen 🤗 Anonymkode: 0873f...efd
Anonym bruker Skrevet 8. september 2018 #17 Skrevet 8. september 2018 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er godt vi har et bredt mangfold her. Du representerer de litt mindre smarte. Velkommen 🤗 Anonymkode: 0873f...efd 😂😂😂 Anonymkode: 8a680...408
Anonym bruker Skrevet 8. september 2018 #18 Skrevet 8. september 2018 Som oftest er grunnen til atferden at de ikke klarer å kommunisere. Gi barna en måte å kommunisere på, så vil det roe seg. Anonymkode: 7e89e...162
Anonym bruker Skrevet 8. september 2018 #19 Skrevet 8. september 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Og når tror du at din mening er så viktig, at jeg tar den til etterretning? Bitere er drittunger. Anonymkode: 48dbf...202 Og du er ei skikkelig drittkjerring! PS! Har aldri svart deg tidligere, dette er kun basert på hvordan du svarer og oppfører deg her inne! Anonymkode: 3cac1...1c1
Anonym bruker Skrevet 8. september 2018 #20 Skrevet 8. september 2018 Små barn biter, slår og dytter. Sånn er der bare. Snur en ryggen til vil den sterkeste hevde seg på de mindre. Derfor er er det viktig med nok voksne som er tilstede hele tiden. Voksne som er pålogget barna og ikke snakker med de andre voksne. Spesielt oppstarten kan vold være et problem. Barna skal finne sin plass og kanskje halve barnegruppen er ikke vant til å være i barnehagen. Viktig å prøve å dele barnegruppen i så små grupper som mulig og skiller de som kan være voldelige fra de som blir slått/dyttet. (Feks i garderobesituasjonen hvor det er uoversiktelig og litt urolig.) Det roer seg alltid etter et par uker når de finner sin plass og er tryggere men oppstarten kan være hard. Anonymkode: 57661...ada
Anonym bruker Skrevet 8. september 2018 #21 Skrevet 8. september 2018 Med god oppdragelse slipper man slemme unger. Anonymkode: 4f261...c64
Anonym bruker Skrevet 8. september 2018 #22 Skrevet 8. september 2018 Fint å se at det finnes som mange unnskyldninger for dårlig oppdragelse Anonymkode: 48dbf...202
Anonym bruker Skrevet 8. september 2018 #23 Skrevet 8. september 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja, her må nok msn inn å se hva som er vanskelig hjemme som gjør at drittungen biter uskyldige barn i bhg Anonymkode: 48dbf...202 Antageligvis så er ungen oppdratt av idioter som deg Anonymkode: eb653...61f
Anonym bruker Skrevet 8. september 2018 #24 Skrevet 8. september 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Som oftest er grunnen til atferden at de ikke klarer å kommunisere. Gi barna en måte å kommunisere på, så vil det roe seg. Anonymkode: 7e89e...162 Kanskje anonym 202 også skulle lært seg noen alternative måter å kommunisere på Anonymkode: eb653...61f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå