Gå til innhold

Går det omgangssyke nå...

Anbefalte innlegg

Skrevet

På østlandet  (Asker)

Anonymkode: c3fe2...b2a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bor på andre siden av Akershus, øvre Romerike og her går det en runde nå...

Anonymkode: fa558...bd6

Skrevet

I Follo ja. 

Anonymkode: f5941...4be

Skrevet

I Sandefjord går den også.

Anonymkode: 8e20b...c58

Skrevet

Ikke merket no i Røyken. Annet enn kikhoste da. 

Anonymkode: 5589d...14e

Skrevet

Det går det jo stort sett hele tiden.

Anonymkode: 0826e...d71

Skrevet

Ja. Hatt det denne uka, og en venninne fikk det igår. 

Anonymkode: 54a61...7b5

Skrevet

Altså...

Omgangssyke "går" hele tiden. Det er bl.a. derfor det kalles omgangssyke. Likevel går det selvfølgelig i bølger, men smitten finnes ute i samfunnet hele tiden, i større og mindre grad. 

Har man barn som er deltakende i samfunnet, i barnehage, skole, fritidsaktiviteter osv, så kan man potensielt bli smittet når som helst. Eller selvfølgelig også som voksen samfunnsdeltaker, selv om voksne som regel ikke er utsatt for smitte i like stor grad som barn, siden voksne vanligvis ikke er like fysisk nære som barn ofte er. 

Dette er enkel logikk og for meg er det vanskelig å forstå at normalt oppegående mennesker ikke skjønner hvordan dette fungerer. Ikke forstår jeg angsten for f.eks. vanlig omgangssyke heller. Det er ekstremt sjelden farlig å få omgangssyke, det er jo bare litt ekkelt et døgns tid, så kan det gå år til neste gang. 

Anonymkode: 220ca...987

Skrevet

Øvre Romerike og ja, her går det nå. 

Anonymkode: c0f7b...b4b

Skrevet

ikke i sarpsborg

Anonymkode: 46680...0b7

Skrevet
23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det går det jo stort sett hele tiden.

Anonymkode: 0826e...d71

Det gjør det så ikke. 

Anonymkode: f5941...4be

Skrevet

Går i Stavanger 

Anonymkode: de761...af4

Skrevet
16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Altså...

Omgangssyke "går" hele tiden. Det er bl.a. derfor det kalles omgangssyke. Likevel går det selvfølgelig i bølger, men smitten finnes ute i samfunnet hele tiden, i større og mindre grad. 

Har man barn som er deltakende i samfunnet, i barnehage, skole, fritidsaktiviteter osv, så kan man potensielt bli smittet når som helst. Eller selvfølgelig også som voksen samfunnsdeltaker, selv om voksne som regel ikke er utsatt for smitte i like stor grad som barn, siden voksne vanligvis ikke er like fysisk nære som barn ofte er. 

Dette er enkel logikk og for meg er det vanskelig å forstå at normalt oppegående mennesker ikke skjønner hvordan dette fungerer. Ikke forstår jeg angsten for f.eks. vanlig omgangssyke heller. Det er ekstremt sjelden farlig å få omgangssyke, det er jo bare litt ekkelt et døgns tid, så kan det gå år til neste gang. 

Da har ikke du hatt skikkelig omgangssyke!

Anonymkode: b276d...278

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da har ikke du hatt skikkelig omgangssyke!

Anonymkode: b276d...278

Siden du sier det, så har jeg sikkert ikke det, men litt har man jo gjerne opplevd når man er rundt 50 år. 😛

Skrevet

Ikke i Tønsberg 

Anonymkode: f7e72...e41

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...