Gå til innhold

Dere som jobber på sykehjemm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går helse og oppvekst på videre gående Skokie.  Er det vanskelig å jobbe på sukehjem.  Jeg mener vasking stelling alt? Hvor mye tjener du?

Anonymkode: bc07f...24a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta deg hospitering på sykehjem, og få bedre innsikt selv. Hva andre mener er lett eller vanskelig er ikke nødvendigvis det samme som du syntes.

Selv hospiterte jeg på mange avdelinger på fritiden og i ferier mens jeg gikk helse og sosialfag, veldig lærerikt og veldig kjekt å få se hvordan det var.

Anonymkode: 5b2eb...1e0

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ta deg hospitering på sykehjem, og få bedre innsikt selv. Hva andre mener er lett eller vanskelig er ikke nødvendigvis det samme som du syntes.

Selv hospiterte jeg på mange avdelinger på fritiden og i ferier mens jeg gikk helse og sosialfag, veldig lærerikt og veldig kjekt å få se hvordan det var.

Anonymkode: 5b2eb...1e0

Hei skal i praksis snart i noen uker men det er bare observasjon men vil høre hvordan de har det de som jobber på sykehjem?

Skrevet

Koselig, interessant, utfordrende og slitsomt! Hilsen gammel sykepleier

Anonymkode: 73e4c...42e

Skrevet

Slitsomt og tungt men også koselig og interssant.

Anonymkode: 9f86b...085

Skrevet

De som jobber natt jobber minst og tjener mest. Stelling går fint. Kan være slitsomt med alle som må på do hele tiden og alle som tisser på gulvet.. men det er endel av jobben: ) trives godt med eldre men har jobbet lenge på sykehjem og måtte bytte jobb fordi jeg ble utbrent. Er utdannet hjelpepleier. Du får ca 2000 pr vakt for en nattvakt på ca 10 timer. 214 i timen har jeg.: )

Anonymkode: 933b3...3b4

Skrevet

Jeg begynte å jobbe på sykehjem da jeg var 19 år ca. Assistent. Trodde aldri i livet at jeg skulle begynne i slik jobb. Det var det beste valget jeg har gjort i hele mitt liv ! Trivdes så innmari i den jobben. De som jobbet og bodde der var veldig fornøyde med meg. Kollegaene pusha meg til å gå sykepleien. Dessverre havnet jeg i en ulykke og ble ufør midtvi studiene.

Planen min var å jobbe på sykehjem resten av arbeidslivet. 

Det gav meg så mye å jobbe med eldre. Husker vennene mine lo og sa: " Haha du må vaske rumper !" Osv. Javel, så var første gangen man hjalp noen på do litt uvant og kleint. Det gikk fort over . Man blir glad for at man hjelper andre. Tenker ikke noe over det etterhvert det med stell. Veldig givende arbeid 😊

Anonymkode: 1d6c1...413

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...