Gå til innhold

Mulighet for graviditet fort etter SA?!


Gledesspreder

Anbefalte innlegg

Her er kort om min situasjon:

Har hørt at det kan gå fort til ny graviditet etter SA, og at veldig mange lykkes etter den gang! Jeg mistet i uke 6, det var nå den 03.08.18 første blødningsdagen startet og har ikke fått mens etter 5 uker.

På UL fortalte de meg at det bare var å prøve igjen bare helst etter blødningen er ferdig pga infeksjoner, og at jeg hadde veldig veldig lavt HCG igjen etter spontanaborten den 06.08.18. De kunne ikke se HCG i urin men kun i blodprøven. Blødde i ca 5 dager etter sa!

Tok ny test i dag(urinprøve) og den viste svakt positiv etter hele 5 uker siden SA (1min på test). Lurer på om det da allerede kan ha satt seg? Med tanke på at de ikke kunne måle HCG i urinen sist på sykehuset. Usikker på sånt her😁

793F9508-6B1A-4E9C-AA38-034DF9029F82.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 6.9.2018 den 11.59, Gledesspreder skrev:

Her er kort om min situasjon:

Har hørt at det kan gå fort til ny graviditet etter SA, og at veldig mange lykkes etter den gang! Jeg mistet i uke 6, det var nå den 03.08.18 første blødningsdagen startet og har ikke fått mens etter 5 uker.

På UL fortalte de meg at det bare var å prøve igjen bare helst etter blødningen er ferdig pga infeksjoner, og at jeg hadde veldig veldig lavt HCG igjen etter spontanaborten den 06.08.18. De kunne ikke se HCG i urin men kun i blodprøven. Blødde i ca 5 dager etter sa!

Tok ny test i dag(urinprøve) og den viste svakt positiv etter hele 5 uker siden SA (1min på test). Lurer på om det da allerede kan ha satt seg? Med tanke på at de ikke kunne måle HCG i urinen sist på sykehuset. Usikker på sånt her😁

793F9508-6B1A-4E9C-AA38-034DF9029F82.jpeg

Hvor høy var hcg i blodet sist prøve? Nå har jeg hatt MA og ikke SA, men er jo mye av det samme man går gjennom. Helt fantastisk om du er gravid igjen, mange blir jo det før første mens 👌😊❣ Men kan være greit å holde liitt igjen. En ny hcg-test med 3-4 dagers mellomrom vil jo vise om den stiger eller ikke. Er den bare lav/lik/synkende begge ganger kan det være rester, men stiger det så er jo virkelig håpet der! 

Anonymkode: 7b039...2bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok denne testen på søndag, 3 dager etter forje test(bilde) så testen er helt klart positiv nå😍 bedre økning i HCG nå en det det var på forje graviditet, økningen var endel tregere forje gang🙂 husker ikke hva de sa om HCG målingen, det eneste jeg fikk med meg var veldig lav HCG i blodet etter SA, og kunne ikke se måling i urin 5 dager etter SA.

64130524-7303-4EDC-96A1-320186AB3BE9.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Gledesspreder skrev:

Tok denne testen på søndag, 3 dager etter forje test(bilde) så testen er helt klart positiv nå😍 bedre økning i HCG nå en det det var på forje graviditet, økningen var endel tregere forje gang🙂 husker ikke hva de sa om HCG målingen, det eneste jeg fikk med meg var veldig lav HCG i blodet etter SA, og kunne ikke se måling i urin 5 dager etter SA.

64130524-7303-4EDC-96A1-320186AB3BE9.jpeg

Gratulerer, så godt å se at det går bra etter slike hendelser. Masse lykke til ❣❣❣ 

Anonymkode: 7b039...2bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...