Anonym bruker Skrevet 6. september 2018 #1 Skrevet 6. september 2018 Hva gjør dere når barnet blir syk og dere har brukt opp sykt barn dager ? Anonymkode: 8a690...43e
Anonym bruker Skrevet 6. september 2018 #2 Skrevet 6. september 2018 Perm uten lønn Anonymkode: 5daa6...434
Anonym bruker Skrevet 6. september 2018 #3 Skrevet 6. september 2018 Tar fri uten lønn Anonymkode: 06c39...0a9
Anonym bruker Skrevet 6. september 2018 #4 Skrevet 6. september 2018 Hadde tatt fri uten lønn, men har aldri vært i nærheten av å bruke dem opp. Anonymkode: 617b7...34d
Anonym bruker Skrevet 6. september 2018 #5 Skrevet 6. september 2018 Ikke brukt opp her heller... men ville vel tatt perm uten lønn eller brukt et par av mine egenmeldingsdager.... bruker jo aldri de ellers, så hadde ikke hatt dårlig samvittighet. Anonymkode: e194b...752
Anonym bruker Skrevet 6. september 2018 #6 Skrevet 6. september 2018 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ikke brukt opp her heller... men ville vel tatt perm uten lønn eller brukt et par av mine egenmeldingsdager.... bruker jo aldri de ellers, så hadde ikke hatt dårlig samvittighet. Anonymkode: e194b...752 Å bruke egenmeldi g på deg selv er ikke ok. Det er skulk og dokumentarisk om du leverer skriftlig egenmelding. Sykepengerettighetene i Norge er så gode at ingen burde svindle arbeidsgiver for ekstra utbetalinger. Anonymkode: 617b7...34d
Anonym bruker Skrevet 6. september 2018 #8 Skrevet 6. september 2018 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Å bruke egenmeldi g på deg selv er ikke ok. Det er skulk og dokumentarisk om du leverer skriftlig egenmelding. Sykepengerettighetene i Norge er så gode at ingen burde svindle arbeidsgiver for ekstra utbetalinger. Anonymkode: 617b7...34d Nei, men det er nok veldig vanlig. Er nok sjelden noen som sjekker om det var du eller barnet som var sykt. 😰 Er nok dessverre blitt en aksept for det. Anonymkode: bf929...459
Anonym bruker Skrevet 6. september 2018 #9 Skrevet 6. september 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Nei, men det er nok veldig vanlig. Er nok sjelden noen som sjekker om det var du eller barnet som var sykt. 😰 Er nok dessverre blitt en aksept for det. Anonymkode: bf929...459 Desto viktigere er det å realisere hvor foraktelig det er å velge en slik løsning. Å forsvare seg med at det er vanlig er en patetisk unnskyldning. De som velger å gjøre dette bør vite at de blir foraktet av andre. Anonymkode: 617b7...34d
Anonym bruker Skrevet 6. september 2018 #10 Skrevet 6. september 2018 57 minutter siden, Anonym bruker skrev: Å bruke egenmeldi g på deg selv er ikke ok. Det er skulk og dokumentarisk om du leverer skriftlig egenmelding. Sykepengerettighetene i Norge er så gode at ingen burde svindle arbeidsgiver for ekstra utbetalinger. Anonymkode: 617b7...34d Ikke minst er det dårlig gjort mot arbeidsgiver Anonymkode: 9b62d...8dd
Anonym bruker Skrevet 6. september 2018 #11 Skrevet 6. september 2018 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ikke minst er det dårlig gjort mot arbeidsgiver Anonymkode: 9b62d...8dd Ja, alt tyveri fra arbeidsgiver og andre er dårlig gjort. Anonymkode: 617b7...34d
Anonym bruker Skrevet 6. september 2018 #12 Skrevet 6. september 2018 Hvis man har barn med kroniske sydommer som astma kan man søke om å få utvidede sykt barn dager. Kan man ikke få sykemelding på barnet også tro hvis man har barn som er mye syk? Har forøvrig ikke peiling, da vi har vært heldige, og barna er sjelden syk. Anonymkode: 14cd5...095
Anonym bruker Skrevet 6. september 2018 #13 Skrevet 6. september 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Ikke brukt opp her heller... men ville vel tatt perm uten lønn eller brukt et par av mine egenmeldingsdager.... bruker jo aldri de ellers, så hadde ikke hatt dårlig samvittighet. Anonymkode: e194b...752 Og risikere at retten til egenmelding blir inndradd? Anonymkode: 4f42e...75d
Anonym bruker Skrevet 6. september 2018 #14 Skrevet 6. september 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hvis man har barn med kroniske sydommer som astma kan man søke om å få utvidede sykt barn dager. Kan man ikke få sykemelding på barnet også tro hvis man har barn som er mye syk? Har forøvrig ikke peiling, da vi har vært heldige, og barna er sjelden syk. Anonymkode: 14cd5...095 Det er ikke mulig å få sykmelding pga syke barn. Anonymkode: 140ca...082
Anonym bruker Skrevet 6. september 2018 #15 Skrevet 6. september 2018 Enten hadde mannen tatt hjemmekontor eller vi hadde fått noen av besteforeldrene til å komme. Anonymkode: 81ee0...e5f
Anonym bruker Skrevet 6. september 2018 #16 Skrevet 6. september 2018 Når det har skjedd oss tok vi feriedager, fikk hjelpe av besteforeldre og mannen kan noen ganger ta hjemmekontor. Anonymkode: 043de...ce0
Anonym bruker Skrevet 6. september 2018 #17 Skrevet 6. september 2018 Aldri skjedd, vi har utvidet antall dager på begge barna, skal godt gjøres at vi trenger mer enn 30 dager i året. Men ville bedt om å avspasere. Anonymkode: 7f705...9fc
Anonym bruker Skrevet 29. september 2018 #18 Skrevet 29. september 2018 Men dere som tar hjemmekontor: får dere jobbet noe særlig når barnet er sykt? Det trenger jo tilsyn mesteparten av tiden og sover da ikke hele dagen? Er det ikke like mye svindel å ta hjemmekontor uten å jobbe som å bruke en egenmeldingsdag? Anonymkode: bf929...459
Anonym bruker Skrevet 29. september 2018 #19 Skrevet 29. september 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Men dere som tar hjemmekontor: får dere jobbet noe særlig når barnet er sykt? Det trenger jo tilsyn mesteparten av tiden og sover da ikke hele dagen? Er det ikke like mye svindel å ta hjemmekontor uten å jobbe som å bruke en egenmeldingsdag? Anonymkode: bf929...459 Har jeg hjemmekontor må jeg selvfølgelig jobbe. Jeg må være pålogget så alke kan se om jeg sitter ved PC eller ikke. Jeg må også levere i saksbehandlingssystemet. Heldigvis gar vi fleksitid. Dvs st jeg fint ksn jobbe noen timer, være avlogget, og så jobbe noen timer igjen. Og jeg skriver selvfølgelig ikke flere timer enn det jeg har vært pålogget. Anonymkode: 4da4a...c47
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå