Gå til innhold

Autisme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min er snill beste pappa til barna våre. Hjelper meg hjemme når han er hjemme ( han er på videregående og jobber) men han skjønner ikke sosiall kode når jeg er sint eller glad det forstår han ikke.han har altid rett. Han tror han vet best. Jeg har mye ansvar barna fakturer avtaler. Han gjør ikke det.han venter at jeg skal betale forsikring mobil regning hans som jeg glemmer noen ganger. Så vi får gebyr så sier han hvorfor har du ikke betalt.Jeg tror at han har autisme og det er noe som vi ikke kjenner. (Vi er fra Africa) Han aldri har sagt noe stygt TIL meg men sier sjelden at han er glad i meg. Jeg vil skilles men vil ikke likevell jeg vet ikke. Noen som er gift med autisme asperger.hvordan er hverdagen din.

Anonymkode: 82d3b...3b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje dere burde bestille noen timer på familievernkontoret, og få hjelp til å forstå hverandre bedre?

Anonymkode: 1bf19...8fe

Skrevet

Dessverre er ikke alltid familievernkontoret løsningen. Det skal mye kompetanse til (som veldig få har) for å kunne veilede par der den ene har en autismespekterforstyrrelse. Dersom kompetansen ikke er der, kan parterapi i følge forskning gjøre mer skade enn gagn.

Jeg vil råde deg/dere til å kontakte fastlegen for at mannen din kan starte en utredning. Dersom det viser seg at mannen din har en autismespekterforstyrrelse, kan dere bli tilknyttet et kompetansesenter og få terapi via dem. 

Lykke til! 

(Ja, jeg har selv en mann med ASD) 

Anonymkode: 7148c...f98

Skrevet

Vet ikke om han vil det.han er altid riktig og perfekt.Han tror ikke at han kan ha problem.vil prøve å snakke med legen min Hi

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dessverre er ikke alltid familievernkontoret løsningen. Det skal mye kompetanse til (som veldig få har) for å kunne veilede par der den ene har en autismespekterforstyrrelse. Dersom kompetansen ikke er der, kan parterapi i følge forskning gjøre mer skade enn gagn.

Jeg vil råde deg/dere til å kontakte fastlegen for at mannen din kan starte en utredning. Dersom det viser seg at mannen din har en autismespekterforstyrrelse, kan dere bli tilknyttet et kompetansesenter og få terapi via dem. 

Lykke til! 

(Ja, jeg har selv en mann med ASD) 

Anonymkode: 7148c...f98

Hvordan er hverdagen din får du gode blikk kontakt.jeg får aldri gode blikk kontakt.når fikk han diagnosen hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...