Gå til innhold

Omvendt rasisme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det fins ikke, og jeg blir irritert når folk bruker det. Det er egentlig i seg selv et rasistisk uttrykk. Rasisme er rasisme uansett hvilke hudfarge den som diskriminerer og den som blir diskriminert har.

Anonymkode: 2989b...307

Videoannonse
Annonse
Skrevet
30 minutes ago, Anonym bruker said:

Det fins ikke, og jeg blir irritert når folk bruker det. Det er egentlig i seg selv et rasistisk uttrykk. Rasisme er rasisme uansett hvilke hudfarge den som diskriminerer og den som blir diskriminert har.

Begrepet rasisme har mistet alt innhold pga misbruk.

Anonymkode: f5da8...85b

Skrevet

Det er jeg enig i. Rasisme går begge veier, det er jo liksom ikke noe å diskutere en gang. 

Anonymkode: 6a8ca...128

Skrevet

Korrekt, det er ikke ekte. Og minoriteter kan ikke være rasistiske mot majoriteten.

Anonymkode: ceff8...8ee

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nettopp.

Anonymkode: 406ca...8cc

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Korrekt, det er ikke ekte. Og minoriteter kan ikke være rasistiske mot majoriteten.

Det stemmer ikke helt. Men som oftest er det minoritetene som utsettes for rasisme og diskriminering. 

Anonymkode: 406ca...8cc

Skrevet
21 minutes ago, Anonym bruker said:

Er det slikt sprøyt dere lærer i Sosialistisk Ungdom?

Skrevet

Liste over de mest rasitiske landene. De fleste flykninger og asylsøkere kommer fra disse landene. Fører dette til økt rasisme her?

https://businesstech.co.za/news/lifestyle/116644/the-most-racist-countries-in-the-world/

# Country % Who don’t want neighbours of another race % of people who witnessed racist behaviour
1 India 43.6 64.3
2 Lebanon 36.3 64.4
3 Bahrain 31.1 85.7
4 Libya 54.0 33.5
5 Egypt N/A 39.7
6 Philippines 30.6 49.1
7 Kuwait 28.1 37.9
8 Palestine 44.0 32.0
9 South Africa 19.6 61.8
10 South Korea 29.6 36.5
11 Malaysia 31.3 34.4
12 Nigeria 21.0 42.5
13 Iraq 27.7 37.8
14 Kyrgyzstan 28.1 35.9
15 Ecuador 34.5 32.0
16 Algeria 19.8 41.0
17 Pakistan 14.5 48.8
18 Yemen 34.0 31.2
19 Hong Kong 18.8 40.4
20 Russia 17.0 38.5
21 Thailand 39.8 19.0
22 Cyprus 26.7 26.1
23 Turkey 33.8 19.1
24 Morocco 13.8 35.6
25 Japan 22.3 29.7

Skrevet
49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jasså. Og hvorfor kan de ikke det???

Anonymkode: 93a8d...258

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Begrepet rasisme har mistet alt innhold pga misbruk.

Ja det har det. Rasisme betyr nå innvandringskritisk. Folk forstår ikke lenger forskjellen. 

Skrevet
54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så de hvite var ikke rasistiske i sør-Afrika under apartheid?

Den var ny. 

Ellers er jeg enig med hi, jeg klikket meg faktisk inn på tråden for å si akkurat det som står i hi 🙈

Anonymkode: 14ebb...2e2

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da skjønner du ikke begrepet omvendt rasisme.

Det handler om å behandle folk annerledes fordi de er fra en annen kultur - men på en «snill» måte. Det kalles også «snillisme»

At man aksepterer ting fra en innvandrer som man ikke ville akseptert fra en etnisk norsk. Og at man ikke stilker samme krav. 

Anonymkode: 808fe...46c

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da skjønner du ikke begrepet omvendt rasisme.

Det handler om å behandle folk annerledes fordi de er fra en annen kultur - men på en «snill» måte. Det kalles også «snillisme»

At man aksepterer ting fra en innvandrer som man ikke ville akseptert fra en etnisk norsk. Og at man ikke stilker samme krav. 

Mår jeg nå googlet det så ser jeg at uttrykket forklares slik du la det frem HI..og da er jeg helt enig med deg

Når jeg var ung og var med i ungdomspolitikken brukte vi omvendt rasisme slik jeg definerte det.. 

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Den var ny. 

Ellers er jeg enig med hi, jeg klikket meg faktisk inn på tråden for å si akkurat det som står i hi 🙈

Hvite kan ikke utgjøre en minoritet. Det kalles en mindretallsmajoritet.

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvite kan ikke utgjøre en minoritet. Det kalles en mindretallsmajoritet.

Dette er jo bare vås.

Hvite er en global minoritet og i Sør-Afrika en nasjonal minoritet.  Og selvfølgelig kan også andre etnisiteter ha og utøve rasistiske holdninger, enten de er minoritet eller majoritet.

Hvor har du disse påstandene fra?

Anonymkode: 3e019...160

Skrevet
18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er jeg enig i. Rasisme går begge veier, det er jo liksom ikke noe å diskutere en gang. 

Anonymkode: 6a8ca...128

Det gjør jo ikke det i vår del av verden. Noenav kriteriet ved rasisme er undertall, undertrykkelse og annen rases overlegenhet. 

Ikke snu det til å gjelde hvite i Norge. 

Anonymkode: 01280...24b

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det gjør jo ikke det i vår del av verden. Noenav kriteriet ved rasisme er undertall, undertrykkelse og annen rases overlegenhet. 

Ja, i vår del av verden blir hvite sjelden diskirminert og vel aldri undertykt - og egentlig i liten grad på verdensbasis også. Men HVIS de skulle bli det, så vil det fortsatt bare være rasisme. Å kalle det for omvendt rasisme, blir på en måte også rasistisk. 

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Annen rases overlegenhet. Altså, påstår antirasister at det finnes raser? HAHAHA, noe så idiotisk og ironisk.

Anonymkode: 4e5f1...cbf

Skrevet
23 hours ago, Anonym bruker said:

Dette er jo bare vås.

Hvite er en global minoritet og i Sør-Afrika en nasjonal minoritet.  Og selvfølgelig kan også andre etnisiteter ha og utøve rasistiske holdninger, enten de er minoritet eller majoritet.

Hvor har du disse påstandene fra?

Anonymkode: 3e019...160

Du blir trollet.

Skrevet
På ‎05‎.‎09‎.‎2018 den 17.41, Anonym bruker skrev:

Ja det har det. Rasisme betyr nå innvandringskritisk. Folk forstår ikke lenger forskjellen. 

Nei, det går fint an å være innvandringskritisk uten å basere sin kritikk på fordommer og generaliseringer som f eks "muslimer er islamistiske terrorister" eller "fargede har lavere intelligens enn hvite." 

Men siden så mange av de innvandringskritiske stemmene nettopp forfekter akkurat denne type argumentasjon når de skal flagge sin innvandringskritiske holdning, så er det jo åpenbart at man også fint kan være BÅDE rasist og innvandringskritisk. 

Men så blir de sure, da, for de vil ikke bli utsatt for andres fordommer og generaliseringer. De mener selv at de KUN er innvandringskritiske og ikke rasister; og de skjønner virkelig ikke at det er på tide med en god lang kikk i speilet. For helt ærlig - hvis du selv greier å være kun innvandringskritisk uten å være rasist, hvorfor er det så vanskelig å forstå at det er mulig å være muslim uten å være islamistisk terrorist...? Er det altså bare feil å generalisere når det rammer meg selv...?

Anonymkode: cfbb6...f76

Skrevet
På ‎05‎.‎09‎.‎2018 den 17.47, Anonym bruker skrev:

Den var ny. 

Makt avgjøres ikke nødvendigvis av antall. Å bli utsatt for diskriminering av noen som har mer makt, kan være rasisme uansett hvem det er flest av. Men når nordmenn furter over å bli diskriminert i sitt eget land, da rister jeg bare på hodet. Det er jo kun det rene tull. Her i landet er det ikke minoritetene som har makt.

Anonymkode: cfbb6...f76

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...