Guttemamma84 Skrevet 5. september 2018 #1 Skrevet 5. september 2018 Etter å ha vært hjemmeværende noen år med små barn, har jeg nå vært tilbake i arbeidslivet 100% i snart ett år. Og, jeg synes det er vanskelig å komme inn i gode rutiner på mat osv. Blir ofte til at jeg lager gode og sunne matpakker til barna, men ender opp med å lage noe "dårlig og raskt" til meg selv. Og, blir ofte usunn og enkel lunsj, og enkle middager også. Men, nå vil jeg ta grep. Til dere der ute som har gode rutiner på dette, har dere noen tips til meg: både når det gjelder enkle og sunne tips til lunsj og frokost, og også hvordan man får kabalen til å gå opp med å rekke gode middager osv midt i tidsklemma. Alle tips tas imot med stor takk 😁
Nyttårs barn Skrevet 5. september 2018 #2 Skrevet 5. september 2018 Et tips er å skrelle gulrøtter og la de stå i vann i kjøleskapet, da har du alltid noe klart til matpakker eller til å knaske på. Lag opp pastasaus med kjøttdeig, løk, tomater, gulerøtter, purre osv og frys ned i bokser, her har du middag de dagene du ikke reller å lage noe. Trenger ikke å ha pasta til, det kan gå til ris og til skivede poteter med ost som gratineres.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2018 #3 Skrevet 5. september 2018 Planlegging, planlegging, planlegging. Aldri la det komme som en overraskelse at dere skal ha middag i dag også, ei heller at det er forballkamp i kveld og bursdag der dere må ha med gave. Skaff oversikt og behol den. Det er vår hjelp i tidsklemma. Alltid ligg på forskudd. Anonymkode: e3f2c...5b8
Anonym bruker Skrevet 5. september 2018 #4 Skrevet 5. september 2018 Havregrøt er supert, både varm og ksld -til frokost (min favoritt, lunsj og kveldsmat. Raspa eple er godt på (rått eple raspa med osterasper) og kanel. Anonymkode: a084c...1af
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå